صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 09
کد خبر: ۸۰۲۲۱

جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو سه شنبه 19 اسفند

تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو سه شنبه 19 اسفند 99 اعلام شد و تغییرات لحظه ای قیمت خودرو موجب افزایش نگرانی در جامعه شده است. در این خبر تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو اسفند 99 را مشاهده میکنید.

به گزارش راهبرد معاصر طی ماه های اخیر قیمت خودرو افزایش نجومی داشته است و تغییر قیمت لحظه ای خودرو های سایپا و ایران خودرو موجب افزایش نگرانی در جامعه شده است. راهبرد معاصر در بسته خبری جدید خود تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو سه شنبه 19 اسفند 99 را بررسی میکند.

قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو

 قیمت خودرو امروز سه شنبه 19 اسفند 99 اعلام شد که براین اساس قیمت تعدادی از خودروهای داخلی به شرح زیر است:

* محصولات ایران خودرو

قیمت خودروهای ایران خودرو

خودرو قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)
وانت آریسان  120,560,000 148,000,000
سمند LX  116,735,300 184,000,000
سمند EF7 114,962,700 200,000,000
سمند EF7 دوگانه سوز  0 0
سمند EF7 دوگانه سوز  120,932,500 220,000,000
سمند سورن ELX  131,666,300 235,000,000
سمند سورن ELX توربو 0 0
دنا (تیپ 1) 149,969,000 257,000,000
دنا (تیپ 2) 0 267,000,000
دنا پلاس (تیپ 1)  166,122,300 292,000,000
دنا پلاس (تیپ 2)  0 309,000,000
دنا پلاس دنده ای توربو  271,096,400 350,000,000
دنا پلاس توربو اتوماتیک 370,800,000 405,000,000
پژو GLX 405 0 185,000,000
پژو GLX 405 دوگانه سوز 107,448,000 184,000,000
پژو SLX 405 108,061,000 192,000,000
پژو پارس  121,547,000 209,000,000
پژو پارس  0 0
پژو پارس دوگانه سوز 126,209,000 226,000,000
پژو پارس LX  0 0
پژو پارس LX  126,349,000 248,000,000
پژو پارس اتوماتیک  0 295,000,000
پژو پارس اتوماتیک  187,303,000 308,000,000
پژو 207 دنده‌ ای  159,800,000 275,000,000
پژو 207 اتوماتیک پانوراما 201,000,000 411,000,000
پژو 207 اتوماتیک  197,055,400 403,000,000
پژو 207 صندوقدار  0 366,000,000
پژو 207 صندوقدار  0 380,000,000
پژو 207 پانوراما  199,600,000 318,000,000
پژو 206 تیپ 2  110,111,000 188,000,000
پژو 206 تیپ 2  0 0
پژو 206 تیپ 5  126,789,000 251,000,000
پژو 206 تیپ 5  0 257,000,000
پژو 206 صندوقدار  0 246,000,000
پژو 206 صندوقدار  130,872,000 256,000,000
پژو 301 0 0
پژو 2008  0 910,000,000
پژو 508 GT لاین  0 1,350,000,000
رانا LX  107,200,000 204,000,000
دانگ فنگ H30  0 344,000,000
دانگ فنگ H30  0 362,000,000
دانگ فنگ S30 0 0
رنو تندر پیکاپ 0 0
رنو تندر E2  0 310,000,000
رنو تندر E2  0 332,000,000
رنو تندر پلاس دنده ‌ای  0 0
رنو تندر پلاس اتوماتیک  0 415,000,000
رنو تندر پلاس اتوماتیک  0 430,000,000
هایما اس 5 توربو ( S5 )  386,400,000 680,000,000
هایما اس 7 توربو ( S7 )  405,500,000 695,000,000
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی  787,000,000 765,000,000
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل  837,000,000 800,000,000
رنو کپچر  0 890,000,000
سوزوکی ویتارا اتومات  0 960,000,000
رانا پلاس  179,500,000 230,000,000
سمند سورن پلاس  188,500,000 287,000,000
دانگ فنگ SX6  0 590,000,000
فوتون ساوانا  0 950,000,000
تارا اتومات  0 0

* محصولات سایپا

قیمت خودروهای سایپا

خودرو قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)
سایپا 111  0 127,000,000
سایپا 131  0 109,000,000
سایپا 132  0 116,000,000
سایپا 151  91,000,000 108,000,000
تیبا  87,800,000 121,000,000
تیبا 2  95,426,000 133,000,000
تیبا 2 پلاس  90,800,000 139,000,000
ساینا  92,928,000 134,000,000
کوییک دنده ای  129,755,000 144,000,000
کوییک دنده‌ ای R  140,015,000 145,000,000
وانت زامیاد  180,500,000 231,000,000
وانت زامیاد گازسوز 199,800,000 240,000,000
وانت زامیاد دیزل  263,900,000 265,000,000
آریو اتوماتیک  0 385,000,000
چانگان CS35  0 467,000,000
کیا سراتو 2000 مونتاژ  0 795,000,000
سیتروئن C3  0 855,000,000
سایپا 151 پلاس  0 115,000,000
ساینا پلاس  0 145,000,000
آریو دنده ای  0 258,000,000
تیبا دوگانه سوز sx  0 120,000,000
تیبا صندوق دار پلاس  0 130,000,000
ساینا s دنده ای  130,200,000 0
کوییک دنده‌ ای S  142,800,000 0
کوییک اتوماتیک پلاس  232,600,000 242,000,000

 

اثر لغو تحریم بر خودروسازان خصوصی چیست؟

بی‌تردید خودروسازان خصوصی در دوران تحریم بیش از دو خودروساز بزرگ کشور آسیب دیدند و این مساله به نوعی حیات این شرکت‌ها را به مخاطره انداخت. بیشترین آسیبی که متوجه این شرکت‌ها شد از سمت قطع همکاری شرکای بین‌المللی با بخش خصوصی بود.

به فاصله اندکی بعد از آغاز تحریم‌ها شرکای کره‌ای و ژاپنی که با خودروسازان خصوصی همکاری می‌کردند بازار ایران را ترک کردند. شرکای چینی اما رفتاری دوگانه را در پیش گرفتند؛ برخی بازار ایران را ترک کردند و برخی هرچند فعالیت خود را کاهش دادند، اما به‌صورت کج دار و مریز به شراکت خود با طرف‌های ایرانی ادامه دادند. به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود بعد از لغو تحریم‌ها شرکای چینی زودتر از سایر شرکا فعالیت دوباره خود را با بخش خصوصی آغاز کنند. آنچه مشخص است در دوره دوسال و نیم تحریم شاهد خروج شرکت‌های بعضا کره‌ای و ژاپنی از بخش خصوصی بودیم اما چینی‌ها رفتار متفاوتی در خودروسازی ایران داشتند، به‌طوری‌که برخی شرکت‌ها در همین دوره از خودروسازی کشورمان خارج شدند این در شرایطی است که برخی شرکت‌ها نیز برای همکاری‌های جدید اعلام آمادگی کردند. به این ترتیب طبق آمار وزارت صمت، حذف و اضافه چینی‌ها در شراکت با بخش خصوصی در دوره تحریم اوج گرفت.

حال باید دید در صورت لغو تحریم‌ها، چینش دوباره در شراکت‌های بخش خصوصی خودرو چگونه خواهد بود.

آنچه مشخص است حضور شرکای خودروساز چه چینی و چه غیرچینی در سال ۱۴۰۰ با وضعیت برجام و آینده دیپلماسی گره خورده است. از سوی دیگر سال آینده تغییر دولت هم کلید خواهد خورد بنابراین باید منتظر ماند و دید چه تفکری مامور تشکیل کابینه دولت سیزدهم خواهد شد و نمایندگان این تفکر چه رویکردی را در قبال همکاری خودروسازان خصوصی با شرکای بین‌المللی در پیش خواهند گرفت. در این میان اما مساله دیگری نیز که می‌تواند بر نحوه فعالیت خودروسازان خصوصی تاثیر بسزایی داشته باشد رویکرد دولت آینده نسبت به مساله واردات است. بی‌تردید تداوم ممنوعیت واردات می‌تواند برگ برنده خودروسازان خصوصی باشد اما چنانچه واردات خودرو به کشور از سر گرفته شود این مساله می‌تواند این شرکت‌ها را تحت‌فشار قرار دهد. البته آنچه تاکنون بررسی شد به وضعیت تولید در شرکت‌های خودروساز در شرایط لغو تحریم‌ها بازمی‌گردد، این در حالی است که هم‌اکنون تحریم‌ها برقرار است و سیاست‌گذار خودرویی به‌دنبال این است تا به نوعی از شرکت‌های خصوصی هم حمایت کند. در کنار تلاش سیاست‌گذار خودرویی مدیران شرکت‌های خودروساز خصوصی نیز مسیرهای مختلفی را در پیش گرفتند که تا حد امکان بتوانند به حیات بنگاه تحت‌مدیریت خود بیفزایند. بر این اساس بحث داخلی‌سازی قطعات مورد نیاز خطوط تولید که در خودروسازان بزرگ کشور دنبال می‌شود به نحوی مورد توجه خودروسازان خصوصی نیز قرار گرفته است. در دو تحریمی که به ایران تحمیل شد بخش خصوصی موجودیت خود را در داخلی‌سازی برخی قطعات یافته و بر این اساس گام‌های اولیه در این زمینه برداشته شده است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: