صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 10
کد خبر: ۸۰۲۸۲
حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با راهبرد معاصر بررسی می کند:

تکثرگرایی اصلاح طلبان و سرنوشت معرفی نامزد نهایی انتخابات 1400

حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص تکثرگرایی در جبهه اصلاحات گفت: اعلام کاندیداتوری نامزدهای احزاب و شخصیت های اصلاح طلب در این مرحله نه تنها آسیبی به کارکرد جبهه اصلاحات نمی زند بلکه کمک کننده برای رسیدن به هدفی که بیان کردیم، است.

 

حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با راهبرد معاصر درباره کاندیداتوری اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: احزاب متعدد و طیف های متنوع سیاسی است که در پایبندی به منشور اصلاحات اشتراک نظر دارند و در عین حال که ممکن است در پاره ای از موارد وجوه تمایز و تفاوتی بین آنها وجود داشته باشد. حضور این حد از تنوع سلیقه در امر مهمی مثل انتخابات که به سرنوشت ملی کشور و نیز مصالح اصلاح طلبان ارتباط دارد نه مقدور است و نه منطقی و معقول است.

 

وی ادامه داد: بنابراین، رسیدن به دو هدف ارتقای سطح امنیت و منافع ملی و هموار کردن راه برای پیروزی اصلاح طلبان اقتضا می کند که در مواجه با دو انتخابات فرارو جریان اصلاحات بصورت منسجم حرکت کند و جبهه اصلاحات ایران همانند شورای عالی سیاست گذاری وظیفه ایجاد انسجام، وحدت و همگرایی نظری و عملی را بین خانواده بزرگ اصلاح طلبان بر عهده دارد.

 

او با توجه به اعلام آمادگی محسن هاشمی و احتمال حضور همزمان جهانگیری و عارف در انتخابات 1400 و مسئله تکثرگرایی در جناح اصلاح طلب گفت: به طور طبیعی احزاب عضو جبهه اصلاحات ابتدائاً نسبت به تدوین شاخص ها و معرفی نامزدهای حزبی خود متناسب با شاخص ها اقدام می کنند. شخصیت های سیاسی علاقه مند به کاندیداتوری نیز همینطور است و تبعاً ایجاد وحدت و همگرایی بخصوص پس از روشن شدن نتیجه بررسی و رسیدگی به صلاحیت هاست که در آن شرایط متناسب با آرایش انتخابات نهایی جبهه اصلاحات ایران تلاش می کند تا از طریق نزدیک کردن دیدگاه ها به یکدیگر رصد فضای سیاسی کشور و سایر اقداماتی که می تواند منجر به ایجاد وحدت و معرفی کاندیدای واحد باشد ورود پیدا خواهد کرد. بنابراین اعلام کاندیداتوری نامزدهای احزاب و شخصیت های اصلاح طلب در این مرحله نه تنها آسیبی به کارکرد جبهه اصلاحات نمی زند بلکه کمک کننده برای رسیدن به هدفی که بیان کردیم، است.

 

رسولی با اشاره به اجماع اصلاح طلب بر روی ظریف تصریح کرد: آقای دکتر ظریف، آقای دکتر عارف و ... مطرح هستند صرف نظر از این که تاکنون آقای ظریف در هیچ جا اعلام کاندیداتوری و آمادگی نکرده است. ما در مرحله طرح نامزدهای انتخاباتی در هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب هستیم و حتی تا رسیدن به مرحله پس از تائید صلاحیت ها به نظر من تحلیل و گمانه زنی دقیقی نمی توان کرد. او درباره کاندیداتوری غرضی گفت: خط مشی جریان اصلاحات اینگونه نیست. خط مشی که تاکنون اتحاذ کرده انتخاب این راهبرد نیست.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: