صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 12
کد خبر: ۸۰۵۲۰

اجرای مرحله دوم همسانسازی حقوق بازنشستگان در سال آینده

با پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی، مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان این سازمان، در سال آینده به اجرا در می‌آید.

به گزارش راهبرد معاصر  بازنشستگان تامین اجتماعی یک سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند، روز‌های زیادی را در بهارستان سپری کردند و مقابل ساختمان مجلس به دلیل کم بودن حقوقشان فریاد زدند و نمایندگان مجلس هم بار‌ها در صحن علنی مجلس درخصوص وضعیت معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار نظرهایی کرده بودند.

در نهایت همه این اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی و فریاد زدن آن‌ها به دلیل وجود بی عدالتی بین حقوقشان با حقوق بازنشستگان سایر صندوق ها، صدایشان به گوش مسئولان رسید، قرار شد دولت برای سال ۱۴۰۰ بخشی از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند، بدهی که سال هاست قرانی از آن را پرداخت نکرده و روی هم تلبار شده است.

پرداخت بخش ناچیزی از بدهی دولت به تامین اجتماعی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمد و نمایندگان مجلس در صحن علنی آن را به تصویب رساندند و دولتی‌ها اعلام کردند که برای سال آینده این مبلغ حتما پرداخت خواهد شد، سازمان تامین اجتماعی از زمانی که این موضوع مطرح و اعلام شد که برای سال آینده ۹۰ هزار میلیارد تومان از طلبش را از دولت دریافت می‌کند دست به کار شد و نمایندگان کانون‌های بازنشستگی برای تحقق هرچه زودتر مرحله دوم متناسب سازی پای کار آمدند تا فرمولی برای اجرای متناسب سازی طراحی کنند، فرمولی که بتواند تمامی بازنشستگان تامین اجتماعی را که در رسته‌های شغلی مختلف هستند، راضی کند و مانند سال گذشته اعتراض بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور را به دنبال نداشته باشد.

در این باره محمد ابراهیم جواهری معاون حقوقی، مجلس و امور بین الملل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: با پیگیری‌های مختلف رئیس سازمان تامین اجتماعی، رئیس مجلس صورت گرفت، مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۲ بند و بودجه ۱۴۰۰ به سازمان تامین اجتماعی اختصاص یافت و سهم سازمان تامین اجتماعی از سایر دستگاه‌ها تفکیک شد.

جواهری با بیان اینکه در بودجه سال جاری ردیف مستقلی در لایحه دولت برای پرداخت مطالبات تامین اجتماعی لحاظ شده است، گفت: مبلغ پیش‌بینی شده در لایحه دولت پاسخگوی نیاز سازمان تامین اجتماعی نبود و با پیشنهاد حسینعلی حاجی دلیگانی، سقف این بند از بودجه به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و با پیشنهاد دکتر عبدالرضا مصری سهم سازمان تامین اجتماعی از سایر دستگاه‌ها تفکیک شد و مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: دغدغه رئیس محترم مجلس شورای اسلامی نیز توزیع عادلانه این مبلغ بود و پس از بازگشت بودجه به کمیسیون تلفیق  پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی به تصویب کمیسیون رسید.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور بین الملل سازمان تامین اجتماعی با تشکر از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین تشکر از موافقت نماینده دولت در کمیسیون تلفیق با پیشنهادات مطروحه از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدوارم شاهد افزایش رضایتمندی جامعه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی باشیم.

جواهری پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی برای بهبود شرایط مالی و ارتقاء خدمات این سازمان را خواست و مطالبه تشکل‌های کارگران و بازنشستگان دانست و گفت: این تشکل‌ها تلاش و پیگیری زیادی درباره مصوبه امروز کمیسیون تلفیق داشتند.

سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، پیش از این قول افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را برای سال ۱۴۰۰ داده بود و اعلام کرد که اگر ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان در لایحه بودجه به تایید نظر نمایندگان در صحن علنی برسد و اختصاص یابد و دوستانمان در شورای عالی کار، رقم بالایی را برای دستمزد ۱۴۰۰ کارگران تعیین کنند، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم افزایش چشمگیری دارد.

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: