صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 16
کد خبر: ۸۱۰۰۱

فریب تبلیغات فروش مواد محترقه در فضای مجازی را نخورید

رییس پلیس فتا ناجا ضمن هشدار به شهروندان اظهار داشت : مجرمان سایبری با راه اندازی سایت فروش مواد محترقه و آتش بازی اقدام به کلاهبرداری های مالی از متقاضیان می کنند .
 
 
به گزارش گروه فضای مجازی «راهبرد معاصر»؛ سردار " وحید مجید " رییس پلیس سایبری کشور در تشریح این خبر بیان داشت : با توجه به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در روزهای پایانی آخر سال مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم های مجرمانه مبنی بر " تبلیغات فروش مواد محترقه (صوت زا و آتش زا ) " مترصد کلاهبرداری از متقاضیان هستند .
 
این مقام ارشد سایبری افزود : با ایجاد کارگروه ویژه رصد فضای مجازی در حوزه فروش " اقلام ممنوعه و مواد محترقه در ایام پایانی سال " مشخص شد افراد مجرم با سوء استفاده از این ایام و با ایجاد تبلیغات دروغین به شیوه های مختلف از جمله هدایت متقاضیان به درگاه های جعلی بانکی و یا دریافت پول و عدم ارسال مرسولات به دست متقاضیان از طعمه های خود کلاهبرداری می کنند .
 
رییس پلیس فتا ناجا بیان داشت: با توجه به شناسایی و دستگیری تعدادی افراد مجرم در این حوزه مشخص شد مواد محترقه کشف شده غیر استاندارد و بعضا دست ساز بوده و احتمال بروز صدمات جانی و مالی را برای خریداران بوجود آورده است.
 
سردار وحید مجید با تاکید بر اینکه خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی ممنوع است ، به شهروندان توصیه کرد : در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موضوع را جهت رسیدگی سریع تر به پلیس فتا گزارش کنند.
 
 فتا 
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: