صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 March 27
کد خبر: ۸۱۹۶۵

تغییر ساعت محدودیت شبانه+ جزئیات و فهرست جدید رنگبندی کرونایی شهرها

ساعت محدودیت های کرونایی درخصوص تردد شبانه تغییر کرد در ادامه زمان تغییر ساعت محدودیت شبانه و زمان جدید را به همراه جزئیات و همچنین جدیدترین فهرست شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی می آوریم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محدودیت های تردد شبانه که تا شب گذشته از ساعت 21 آغاز می شد اکنون بنا بر اعلام جانشین رئیس پلیس راهور از امشب تغییر می کند در ادامه زمان تغییر ساعت محدودیت های کرونایی یا همان تغییر ساعت محدودیت های شبانه را به همراه جزئیات  و همچنین جدیدترین فهرست شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی خواهیم آورد.

 

زمان تغییر ساعت محدودیت های کرونایی+ ساعت جدید

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از تغییر ساعت محدودیت های شبانه از ساعت ۲۱ به ساعت ۲۲ خبر داد.

 

سردار تیمور حسینی اظهار کرد: بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا شهرهای تهران و کرج هم در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و خروج پلاک‌های بومی و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهرها ممنوع است.

 

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه‌ای که تهران و کرج دارند این دو شهر مثل قبل یکپارچه در نظر گرفته شده اند بنابراین تردد بین تهران و کرج مانعی ندارد.

 

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: به طور دقیق محدودیت‌های ورود به شهرهای قرمز و نارنجی و سفر از آن‌ها اعمال خواهد شد و سرپیچی از آن‌ها هم مشمول جریمه می‌شود.

 

سردار حسینی افزود: افراد متخلف در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی هم ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

 

وی درباره تغییر ساعت تردد شبانه گفت: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا با توجه به تغییر ساعتی که از اول فروردین ایجاد شد؛ از امشب شروع محدودیت ترددهای شبانه از ساعت ۲۱ به ساعت ۲۲ تغییر خواهد کرد. یعنی شروع محدودیت‌های ما از ساعت ۱۰ شب و خاتمه آن ساعت ۳ بامداد خواهد بود و این محدودیت شامل همه شهرهای آبی، زرد، نارنجی و قرمز در سطح کشور می‌شود.

 

جریمه افراد متخلف در شهرهای نارنجی و قرمز

جانشین رئیس پلیس راهور درباره تردد خودرو با پلاک غیربومی در پایتخت گفت: برخی افراد در تهران شاغل هستند و متأسفانه هنوز اقدام به تعویض پلاک خودرویشان نکردند و هنوز با پلاک شهرهای سابق در حال تردد هستند، این خودروها برای تردد در سطح شهر تهران مشکلی ندارند و جریمه نمی‌شوند.

 

 

سردار حسینی در پایان گفت: برخی دیگر که در تهران ساکن یا شاغل هستند و خودروهایشان پلاک غیربومی دارند اما اکنون در خارج از تهران هستند برای برگشت به این شهر می‌توانند سند و یا مدرکی دال بر اشتغال و اسکان در این شهر نشان دهند و وارد شهر شوند.

 

وی تاکید کرد: به طور دقیق محدودیت‌های ورود به شهرهای قرمز و نارنجی و سفر از آن‌ها اعمال خواهد شد و سرپیچی از آن‌ها ها هم مشمول جریمه می‌شود.

 

سردار حسینی افزود: افراد متخلف در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی هم ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

 

جدیدترین فهرست شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی

بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر از لحاظ درگیری با ویروس کرونا بیش از ۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز و بیش از ۴۰ شهرستان در وضعیت نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

 

درحال حاضر شهرستان‌های ارومیه (آذربایجان غربی)، دهلران (ایلام)، بروجرد (لرستان)، امیدیه، اندیمشک، خرمشهر و مسجد سلیمان (خوزستان)، ارسنجان و داراب (فارس)، اسلام آباد غرب (کرمانشاه)، سراب (آذربایجان شرقی)، ایذه و بهبهان (خوزستان)، زرین دشت (فارس)، دماوند و فیروزکوه (تهران)، خوانسار و گلپایگان (اصفهان)، آبادان، اهواز و بندر ماهشهر (خوزستان)، دزفول، شوش و شوشتر (خوزستان) و گچساران (کهگیلویه و بویر احمد) در وضعیت قرمز هستند.

 

از سویی دیگر شهرستان‌های اشنویه (آذربایجان غربی)، تیران و کرون (اصفهان)، تهران، ری و شمیرانات (تهران)، کرج (البرز)، رامهرمز و کارون (خوزستان) چرداول (ایلام)، خاتم (یزد)، ممسنی (فارس)، تاکستان و قزوین (قزوین)، گیلانغرب (کرمانشاه)، رودسر (گیلان)، ازنا، الیگودرز و خرم آباد (لرستان)، عجب شیر و جلفا (آذربایجان شرقی)، مرودشت (فارس)، لنجان و مبارکه اصفهان، بویراحمد (کهگلویه و بویراحمد)، آبدانان (ایلام)، قروه (کردستان)، سردشت و بوکان، چایپاره، ماکو و نقده (آذربایجان غربی)، بوشهر، دیلم کنگان گناوه (بوشهر)، سامان (چهار محال و بختیاری) باغ ملک، باوی، دشت آزادگان و شادگان (خوزستان) دیوان دره، بانه و سقز (کردستان) پلدختر و دو رود (لرستان)، خمیر (هرمزگان) و دلیجان و خمین (مرکزی) در وضعیت نارنجی قرار دارند.


بر اساس این گزارش با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا ورود خودرو‌های غیربومی در روز‌های ۸ و۹ فروردین ماه (همزمان با نیمه شعبان) به شهر قم ممنوع است همچنین مسافرت به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است و مسافران شهر‌های قرمز و نارنجی چنانچه از سفر بازنگردند، جریمه خواهند شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: