صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 March 30
کد خبر: ۸۲۲۱۰

ارزش سهام عدالت یک میلیونی و 500 هزار تومانی در سامانه استعلام| امروز سه شنبه 10 فروردین 1400

ارزش سهام عدالت در پایان معاملات امروز سه شنبه 10 فروردین 1400 با روند نزولی همراه بود.

به گزارش راهبرد معاصر ارزش سهام عدالت در پایان امروز سه شنبه 10 فروردین 1400  کاهش یافت. بر این اساس ارزش سهام عدالت 500 هزار تومانی  به  12 میلیون و 544 هزار تومان رسید که ارزش 60 درصد قابل فروش آن  7 میلیون و 526 هزار تومان و ۳۰ درصد آن به 3 میلیون و 763 هزار تومان رسید.

همچنین ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز به حدود 23 میلیون و 628 هزار تومان رسید که ارزش 60 درصد قابل فروش آن حدود 14 میلیون و 176 هزار تومان و ارزش 30 درصد آن حدود 7 میلیون و 88 هزار تومان محاسبه می شود.

 

 

تغییر روش فروش سهام عدالت

 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تدابیری برای تغییر روش فروش سهام عدالت خبر داده است.

 

محمد علی دهقان دهنوی در گفتگو با صداوسیما اعلام کرده است: به دنبال روش هایی هستیم که هم فشار فروش به بازار سرمایه وارد نشود و هم نقدشوندگی بورس مد نظر نهاد ناظر است.

 

به گفته او، این سازمان در حال طراحی روش‌هایی است که به صورت غیرمستقیم امکان نقدپذیری سهام عدالت وجود داشته باشد تا به بازار هم آسیب وارد نکند.

 

در اردیبهشت سال گذشته فرایند آزادسازی سهام عدالت در دو روش مستقیم و غیرمستقیم آغاز شد و از هفته اول خرداد به حدود ۱۹ میلیون نفری که روش مستقیم را انتخاب کردند این امکان داده شد که تا سقف ۳۰ درصد از سهامشان را بفروشند.

 

اما فروش سهام عدالت با پستی و بلندی‌های بسیاری و به کندی انجام میشد، در روز ۱۸ مرداد گذشته ۳۰ درصد دوم هم آغاز شد، اما چند روز پس از این آزادسازی در حالی که شاخص کل بورس از سطح دو میلیون واحد گذشت مسیر نزولی شاخص آغاز شد. این شاخص در ماه‌های تا کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی هم پایین آمد.

 

بسیاری از فعالان بازار علت ریزش بورس را فروش آبشاری سهام عدالت می‌دانستند. از اواخر مرداد تاکنون عملا فروش سهام عدالت متوقف شده و سهامداران بسیاری حتی نتوانسته‌اند ۳۰ درصد اول سهامشان را نقد کنند بسیاری نیز ناامید شدند و درخواست فروش خود را لغو کردند.

با توجه به این که تغییر روش فروش خواسته بسیاری از سهامداران است و حالا رئیس سازمان بورس صراحتا به آن اشاره کرده باید دید با نزدیک شدن به یک سالگی آزادسازی سهام عدالت برای جل مشکل سهامداران تصمیمی گرفته می‌شود یا خیر؟

 

واریز مرحله دوم سود سهام عدالت / سود سهام هفته سوم فروردین واریز می‌شود؟

اعلام شده بود میزان سود سهام عدالت برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی ۲۰۰ هزار تومان و برای دارندگان سهام ۵۰۰ هزار تومانی ۲۰۰ هزار تومان است که ۵۰ درصد آن قرار بود به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شود.

 

اما این واریزی با مشکلات و اما و اگرهای زیادی همراه بود. بسیاری از رقم‌های متفاوت واریزی خود و اعضای خانواده‌شان خبر می‌دانند. برخی اعلام کردند که مبلغ واریزی قابل برداشت نیست. اما مهم‌ترین مشکل مربوط به افرادی بود که ۵۰ درصد اول سود سهام عدالت به حساب آنها واریز نشده بود.

 

رئیس سازمان بورس اعلام کرد که شماره شبا و اطلاعات حساب این افراد مشکل داشته و آنها باید این اطلاعات را تصحیح کنند تا سود سهام عدالت به حساب آنها واریز شود. اما مساله مهم این بود که بسیاری از افرادی که پولی به حسابشان واریز نشده بود اعلام می‌کردند که کلیه اطلاعات حسابشان صحیح است و سا‌ل‌های گذشته سود سهام عدالت را دریافت کرده‌اند.

 

 

اکنون با اعلام خبر واریز ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت مهم‌ترین سوالی که وجود دارد این است که آیا افرادی که در مرحله اول از واریز سود سهام جا مانده‌اند، این بار کل سود را یکجا دریافت می‌کنند یا باز هم از واریز سود جا می‌مانند.

 

در ادامه نظرات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانید.

 

«مرحله اول که چیزی برای من نریختن ایندفعه هم مثل قبلی یادشون میره ازکحاپیگیری کنیم.»

 

«برامن نریختن درحالی ک فروخته بودم پولم برام واریزکرده بودن.»

 

«ازاهوازهستم سهام عدالتی دریافت نکردم فقط پیامکش امدولی پولی توحسابم‌نیست چرا»

 

«سود مرحله اول رو واسه ما واریز نکردن حالا دم از سری دوم میزنن،بابا اون ۴۰ تومن پول ثبت نام سجام که ازمون گرفتید و حداقل پس بدید.»

 

« ما یه خونواده چهار نفره هستیم ۷۸ هزار تومان برای همسرم واریز شده ولی هنوز برای من و دو فرزندم چیزی نریختن.»

 

«والا من سهام ی میلیونی دستم تو سجام هم اهزا هویت کردم هنوز هیچ سودی برام واریز نشده باید کجا برم»

 

«سلام برای من هم سود سهام عدالت واریز نشده چندبار چک کردم همه چیز درسته مشکل از خودشونه برای یک سری هم واریز نشه به نفع خودشونه»

 

 

 

 

۵۰ درصد از سود سهام عدالت پرداخت شد

شرکت سپرده گذاری در این اطلاعیه در خصوص توزیع سود سهام عدالت اعلام کرده است: در پی انتشار اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر واریز سود سهام عدالت، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سود سهام متعلق به مشمولین سهام عدالت اعم از افرادی که روش مستقیم سهامداری را انتخاب کرده یا در روش غیرمستقیم سهامداری باقی مانده اند، توزیع می‌کند.

 

در این اطلاعیه آمده است: در مرحله نخست ۵۰ درصد از سود متعلق به هر سهامدار در هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم در آستانه سال نو پرداخت شد.

 

پرداخت سود به هر سهامدار روش مستقیم، منوط به تملک وی نسبت به سهام شرکت سرمایه پذیر در روز برگزاری مجمع عمومی آن شرکت بوده و به تناسب آن میزان سهم، سود مقرر پرداخت می‌شود.

 

همچنین، پرداخت سود به هر سهامدار روش غیرمستقیم، منوط به آن است که سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی را تا تاریخ ۲۵ اسفند سال جاری در تملک خود داشته و نسبت به فروش آن اقدام نکرده باشد.

 

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﯿﺰان ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ ﺳﻬﺎم اﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎ، ﺳﻮد ﻣﻘﺮر ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺟﺪول ذﯾﻞ ﺑﻪ ﺳﻬﺎﻣﺪاران ﭘﺮداﺧﺖ ﺷﺪه اﺳﺖ:

 

 

 

لازم به ذکر است، آن دسته از سهامدارانی که هنوز شماره حسابی را برای دریافت سود معرفی نکرده‌اند می‌توانند از طریق ثبت نام در سامانه سجام به نشانی : www.sejam.ir شماره حساب خود را اعلام کرده یا از طریق مراجعه به سایت ‏www.sahamedalat.ir مشخصات حساب خود را تکمیل کنند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: