صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۱۶
  • پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 22 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 March 31
کد خبر: ۸۲۲۷۰

آخرین اخبار مربوط به بازنشستگان/ جزئیات همسانسازی حقوق بازنشستگان در 1400

طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، امکان برخورداری بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری از بیمه عمر و حوادث با شرایط ویژه و در سه سطح در اسفندماه ۹۹ فراهم شد؛ مدت زمان این بیمه نامه یک ساله و از یکم فروردین تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ است.

به گزارش راهبرد معاصر فرایند ثبت نام در درگاه الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری در اوایل اسفندماه در پی درخواست بازنشستگان اصلاح شد و به این ترتیب بازنشستگانی که تمایل داشتند از این پوشش جدید بیمه‌ای برخوردار شوند، می‌توانستند با ورود به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس sabasrm.ir و مراجعه به بخش بیمه تکمیلی عمر و حادثه، ضمن اطلاع از ۳ سطح بیمه نامه، نسبت به انتخاب یکی از سطوح و ثبت‌نام در آن اقدام کنند.

مهلت ثبت‌نام در این سامانه تا ۲۷ اسفند ماه بود که به پایان رسید و این پوشش بیمه ای از ابتدای سال ۱۴۰۰ برقرار شده است.

در پرتال اطلاع رسانی صندوق بازنشستگی کشوری آمده است که نظر به درخواست‌های متعدد بازنشستگان و وظیفه بگیران گرامی در خصوص افزایش سقف بیمه عمر و حوادث گروهی، صندوق بازنشستگی کشوری مذاکرات لازم را برای دریافت پوشش مناسب برای بازنشستگان و وظیفه بگیران اقدامات لازم را به عمل آورده که ره‌آورد آن عبارت است از بالا بردن سقف پرداخت فوت به هر علت، بالا بردن سقف پرداخت فوت بر اثر حادثه، پرداخت غرامت روزانه بستری و پرداخت خسارت به منازل مسکونی شامل ساختمان، تأسیسات و اثاثیه در صورت بروز حوادثی مانند آتش سوزی، زلزله و سیل.

بدین ترتیب و بر اساس توافق با بیمه ملت، امکان برخورداری بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری از بیمه عمر و حوادث با شرایط ویژه و در سه سطح فراهم شد.

تمام بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری می‌توانند تحت پوشش این طرح قرار گیرند و تنها استثنا مربوط به افراد دارای سابقه بیماری‌های خاص مانند سرطان، دیالیز، تالاسمی، MS، بیماری‌های شدید اعصاب و روان، هپاتیت، هموفیلی، دیابت شیرین و ایدز است.

چنانچه بیمه شده‌ای بر اثر یکی از این بیماری‌ها فوت کند و پیش از قرار گرفتن تحت پوشش بیمه عمر مبتلا به چنین بیماری‌هایی بوده باشد، غرامت فوت پرداخت نمی‌شود.

اما در صورتی که فوت بر اثر سایر بیماری‌ها (از جمله کووید ۱۹) یا حادثه باشد یا بعد از  قرار گرفتن تحت پوشش بیمه عمر به یکی از بیماری‌های یادشده مبتلا شود، شرکت بیمه متعهد به پرداخت غرامت فوت است.

مدت زمان این بیمه نامه یک ساله و از یکم فروردین تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ است و در صورت عدم ثبت نام، امکان افزوده شدن اسم در لیست تا دوره بعدی میسر نیست./ایسنا

جزییات همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در مردادماه کاری را برای همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی و در مهرماه هم برای بازنشستگان کشوری و لشگری انجام دادیم.

نوبخت با اشاره به اینکه صندوق تامین اجتماعی خارج از دولت و دو صندوق دیگر در داخل دولت هستند گفت: با توجه به تفاوتی که در پرداخت‌های این دو مجموعه صندوق رخ داد، بعد از اینکه متوجه شدیم به یک توافقی رسیدیم و به بازنشستگان تامین اجتماعی هم قول دادیم که در اسفندماه این مرحله دوم همسان سازی را آغاز می‌کنیم. به همین جهت، مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حساب سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از اعضای این صندوق واریز شد.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ هم باز رقم‌هایی در جهت همسان سازی حقوق‌های این عزیزان اضافه خواهیم کرد./دنیای اقتصاد

 

وام ۱.۲ میلیون تومانی برای بازنشستگان

محمود مرتضایی‌فر مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در گفت و گویی، درباره جزئیات پرداخت پرداخت وام برای خرید از فروشگاه رفاه به بازنشستگان در سال ۹۹، اظهار کرد: طرح یاری یکی از طرح‌هایی بود که جهت ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی بیشتر به بازنشستگان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از اجرای این طرح افزایش قدرت خرید بازنشستگان بوده است، گفت: در این طرح خدمات مختلفی برای بازنشستگان درنظر گرفته شده است و یکی از آن خرید از فروشگاه زنجیره‌ای رفاه بود و در ۳ مرحله ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری با رقم ۵۰۰ میلیارد تومان از خدمات این طرح استفاده کردند.

مرتضایی‌فر  تصریح کرد: این طرح در ۳ مرحله اجرا شد، بازنشستگان در هر مرحله می‌توانستند از فروشگاه رفاه خرید کنند و مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بر روی کارت حقوقشان درنظر گرفته می‌شد و ۴ ماه فرصت بازگردانی این مبلغ را داشتند و به صورت کسر از حقوق بازنشستگان انجام می‌شد و خود بازنشسته ضامن خودش است و نیاز به هیچ مراجعه حضوری و عملیات بانکی نداشت.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۰ هم این طرح اجرا می‌شود، افزود: این طرح نیاز به هیچ ثبت نامی نیاز نداشت و برای تمامی بازنشستگان است و مبلغ بر روی کارت حقوق بازنشستگان فعال می‌شود اگر مایل به استفاده بودند می‌توانستند از خدمات طرح بهره‌مند شوند./بانک اول

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: