صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 07
کد خبر: ۸۳۰۵۸

جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو چهارشنبه 18 فروردین

تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو چهارشنبه 18 فروردین 1400 اعلام شد و تغییرات لحظه ای قیمت خودرو موجب افزایش نگرانی در جامعه شده است. در این خبر تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو فروردین 1400 را مشاهده میکنید.

به گزارش راهبرد معاصر طی ماه های اخیر قیمت خودرو افزایش نجومی داشته است و تغییر قیمت لحظه ای خودرو های سایپا و ایران خودرو موجب افزایش نگرانی در جامعه شده است. راهبرد معاصر در بسته خبری جدید خود تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو چهارشنبه 18 فروردین 1400 را بررسی میکند.

 

قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو

قیمت خودرو امروز چهار شنبه 18 فروردین 1400 اعلام شد که براین اساس قیمت تعدادی از خودروهای داخلی به شرح زیر است:

* محصولات ایران خودرو

قیمت خودروهای ایران خودرو

خودرو قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)
وانت آریسان  120,560,000 147,000,000
سمند LX  116,735,300 193,000,000
سمند EF7  114,962,700 203,000,000
سمند EF7  0 216,000,000
سمند EF7 دوگانه سوز  120,932,500 224,000,000
سمند سورن ELX  131,666,300 232,000,000
سمند سورن ELX توربو 0 0
دنا (تیپ 1)  122,500,000 268,000,000
دنا (تیپ 1)  0 258,000,000
دنا پلاس (تیپ 1)  166,122,300 315,000,000
دنا پلاس (تیپ 1) 166,122,300 299,000,000
دنا پلاس دنده ای توربو 271,096,400 349,000,000
دنا پلاس اتوماتیک توربو  370,800,000 418,000,000
پژو GLX 405  0 188,000,000
پژو GLX 405 دوگانه سوز  107,448,000 190,000,000
پژو SLX 405  108,061,000 205,000,000
پژو پارس  0 228,000,000
پژو پارس  121,547,000 215,000,000
پژو پارس  0 0
پژو پارس دوگانه سوز  126,209,000 242,000,000
پژو پارس دوگانه سوز  0 229,000,000
پژو پارس LX  0 0
پژو پارس LX  127,200,000 259,000,000
پژو پارس LX  0 247,000,000
پژو پارس اتوماتیک  0 316,000,000
پژو پارس اتوماتیک  187,303,000 321,000,000
پژو 207 دنده‌ ای  159,800,000 279,000,000
پژو 207 اتوماتیک پانوراما  0 400,000,000
پژو 207 اتوماتیک  197,055,400 376,000,000
پژو 207 صندوقدار  0 372,000,000
پژو 207 صندوقدار  0 383,000,000
پژو 207 سقف شیشه ای  199,600,000 306,000,000
پژو 206 تیپ 2  110,111,000 205,000,000
پژو 206 تیپ 2  0 195,000,000
پژو 206 تیپ 5  0 245,000,000
پژو 206 تیپ 5  130,872,000 252,000,000
پژو 206 صندوقدار  0 240,000,000
پژو 206 صندوقدار  130,872,000 247,000,000
پژو 301 0 0
پژو 2008  0 900,000,000
پژو 508  0 1,325,000,000
رانا LX  107,200,000 205,000,000
دانگ فنگ H30  0 344,000,000
دانگ فنگ H30  0 364,000,000
دانگ فنگ S30 0 0
رنو تندر پیکاپ 0 0
رنو تندر E2  0 312,000,000
رنو تندر E2  0 340,000,000
رنو تندر پلاس دنده ‌ای 0 0
رنو تندر پلاس اتوماتیک  0 425,000,000
رنو تندر پلاس اتوماتیک  0 455,000,000
هایما اس 5 توربو ( S5 )  386,400,000 630,000,000
هایما اس 7 توربو ( S7 )  405,500,000 690,000,000
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی  787,000,000 770,000,000
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل  837,000,000 805,000,000
رنو کپچر 0 900,000,000
سوزوکی ویتارا اتومات  0 955,000,000
سمند سورن پلاس  0 280,000,000
رانا پلاس  179,516,000 216,000,000

* محصولات سایپا

قیمت خودروهای سایپا

خودرو قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)
سایپا 111  0 129,000,000
سایپا 131  0 110,000,000
سایپا 132  0 114,000,000
سایپا 151  91,000,000 116,000,000
تیبا  87,080,000 125,000,000
تیبا 2  95,426,000 135,000,000
تیبا 2 پلاس  90,800,000 139,000,000
ساینا دنده ای EX  92,928,000 143,000,000
کوییک دنده ای  129,755,000 145,000,000
کوییک دنده‌ ای R  140,015,000 155,000,000
وانت زامیاد  129,600,000 230,000,000
وانت زامیاد گازسوز  189,031,000 250,000,000
وانت زامیاد دیزل  185,000,000 263,000,000
آریو  0 370,000,000
چانگان CS35  0 465,000,000
کیا سراتو 2000  0 795,000,000
سیتروئن C3  0 885,000,000
سایپا 151 پلاس  0 121,000,000
تیبا صندوق دار دوگانه سوز sx  0 123,000,000
تیبا صندوق دار پلاس  0 128,000,000
ساینا پلاس دنده ای  0 148,000,000
ساینا s دنده ای  130,292,000 171,000,000
کوییک اتوماتیک پلاس  0 215,000,000

 

اعلام برنامه تولید خودرو در ۱۴۰۰

بر اساس اظهارات محسن صالحی‌نیا معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو برای سال‌جاری هدف‌گذاری شده است. آن طور که صالحی‌نیا گفته از این تعداد سهم دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا، یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه و الباقی آن یعنی ۱۵۰ هزار دستگاه نیز سهم خودروسازان خصوصی است.

اعلام برنامه تولید خودرو از سوی وزارت صمت در شرایطی به سنتی همه ساله تبدیل شده و در ابتدای هر سال وزارت‌نشینان از آن رونمایی می‌کنند که این مساله در دنیا مرسوم نیست. در عرصه بین‌المللی مدیران ارشد هر شرکت خودروسازی با توجه به شرایط حاکم بر بنگاه تحت مدیریت خود برنامه تولید را اعلام می‌کنند بنابراین اگر قرار است برنامه تولید خودرو اعلام شود به طور طبیعی این مساله در حیطه اختیار مدیران خودروساز است. آنچه مشخص است برنامه تولید خودرو باید توسط مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور و همچنین مدیران عامل شرکت‌های خودروساز خصوصی با توجه به وضعیت حاکم بر این شرکت‌ها اعلام شود نه اینکه وزارت صمت برنامه تولید خودرو را به نوعی به مدیران خودروساز دیکته کند.

 

اما مدیران ارشد وزارت صمت فارغ از شرایط حاکم بر شرکت‌های خودروساز در قامت سیاست‌گذار خودرویی هر ساله برنامه تولید خودرو را به خودروسازان دیکته می‌کنند. با این حال بسیاری از کارشناسان و دست اندرکاران صنعت خودرو با توجه به مذاکرات برجامی و همچنین پایان دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری، ابهامات زیادی را در مورد تعداد تولید محصولات خودرویی مطرح می‌کنند. به‌طوری‌که اگر مذاکرات برجامی نتیجه‌بخش و منجر به رفع تحریم‌ها شود به‌طور حتم تاثیر زیادی در تعداد تولید خودرو در شرکت‌های خودروساز به‌خصوص بخش خصوصی خواهد داشت. اما مقایسه آمار تولید خودرو در سال گذشته با هدف‌گذاری صورت گرفته برای سال ۱۴۰۰ رشدی حول و حوش ۲۵ درصد را نشان می‌دهد.

 

رئیس هیات عامل ایدرو عدد تولید خودرو در سال گذشته را حدود یک میلیون دستگاه عنوان می‌کند. تولید حدود یک میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته در شرایطی محقق شده است که در ابتدای سال ۹۹ وزارت صمت تولید یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاهی را هدف‌گذاری کرده بود. هر چند آمارها از رشد ۲۱ درصدی تولید خودرو در سال گذشته به نسبت سال پیش از آن حکایت دارد با این حال شاهد هستیم که به رغم این رشد تولید باز هم هدف‌گذاری صورت‌گرفته برای سال گذشته محقق نشده است. وزارت صمت در سال ۹۸ هم تولید حول و حوش یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاهی را هدف‌گذاری کرده بود که در نهایت خودروسازان توانستند عددی در حدود ۸۰۰ هزار دستگاه را محقق کنند. چنانچه خودروسازان بخواهند بر خلاف دو سال گذشته در سال‌جاری هدف‌گذاری اعلام شده توسط وزارت صمت را به‌طور کامل محقق کنند باید از پس برخی چالش‌هایی که در مسیر تولید آنها قرار دارد برآیند.

بی‌تردید اصلی‌ترین چالش این چند ساله شرکت‌های خودروساز بازگشت تحریم‌های صنعت خودرو و خروج شرکای بین‌المللی است. بی‌شک اگر تحریم‌ها لغو شود، موانعی که در حال حاضر خودروسازان با آن دست به گریبان هستند از مسیر تولید این شرکت‌ها برداشته می‌شود بنابراین تحقق تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال‌جاری دور از دسترس نخواهد بود. اما اگر همچنان در روی همین پاشنه بچرخد و تحریم‌های صنعت خودروی کشور ادامه داشته باشد تحقق رشد تولید ۲۵ درصدی در پایان سال ۱۴۰۰ در قیاس با سال گذشته با اما و اگرهایی همراه خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: