صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۳۶
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 09
کد خبر: ۸۳۲۸۳

پیش‌بینی هوا/وزش باد شدید در تهران از فردا

یک کارشناس هواشناسی گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی وزش باد و احتمال رعد و برق وجود دارد.

به گزارش راهبرد معاصر صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی گفت:  فعالیت سامانه بارشی در کشور امشب در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، قم و کردستان آغاز شده و امشب شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد هستیم.

او ادامه داد: در استان‌های کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، نیمه غربی اصفهان، شمال بوشهر و ارتفاعات استان‌های البرز تهران و سمنان باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: فردا و روز یکشنبه بارش در همدان، لرستان، کرمانشاه، قم، قزوین و  زنجان شدت خواهد یافت.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز شنبه علاوه بر مناطقی از جمله آذربایجان شرقی، تهران، سمنان، بوشهر، اصفهان  و در  غرب خلیج فارس  رگبار باران پیش بینی می شود، افزود: استان‌های خوزستان، ایلام، غرب یزد، گیلان، نیمه غربی مازندران و ارتفاعات کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه روز یکشنبه در استان‌های تهران، البرز و غرب سمنان نیز به استان‌های که بارش در آنها  وجود دارد  اضافه می شوند، گفت: روز دوشنبه در برخی نقاط شمال شرق و جنوب شرق  و روز سه‌شنبه هم در استان‌های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی به ویژه فارس چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد با استان‌های واقع در شمال شرق و شرق و مرکز بارش پیش‌بینی می‌شود.

او توضیح داد: در سه روز آینده وزش باد شدید و گرد و خاک در غرب و جنوب و غرب کشور به ویژه در استان‌های خوزستان ایلام و کرمانشاه پیش بینی می‌شوند.

ضیائیان بیان کرد: روز شنبه با توجه به شمالی شدن جریان هوا،  دمای هوا در سواحل دریای خزر بین ۶ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت. دریای خزر و نیمه غربی خلیج فارس از بعد از ظهر جمعه تا یکشنبه مواج است.

ضیائیان همچنین درباره آب و هوای استان تهران هم  گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی وزش باد و احتمال رعد و برق وجود دارد و بیشترین دمای تهران ۲۹ و کمترین آن ۲۰ درجه خواهد بود./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: