صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 April 25
کد خبر: ۸۵۲۲۶

جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس با عراقچی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه، گفت: این نشست برای بررسی مذاکرات وین و به صورت فوق العاده برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه در این جلسه عراقچی گزارشی از جزئیات مذاکرات وین به نمایندگان ارائه کرد، ادامه داد: به گفته عراقچی در مذاکرات وین دیدگاه‌های ایران در مورد لغو کامل تمام تحریم‌ها اعلام شد.

 

نماینده قصر شیرین در مجلس با بیان اینکه عراقچی اعلام کرد که مذاکرات با 1+4 همچنان ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: به گفته عراقچی تحریم‌ها به دو بخش تقسیم شده اند، تحریم‌هایی که جنبه عمومی دارند و تحریم‌هایی که جنبه خاص دارند. تحریم‌هایی که جنبه عمومی دارند شامل تحریم‌های هوایی، دریایی، بانکی و بیمه‌ای هستند. تحریم‌های خاص شامل تحریم افراد و اشخاص است.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد:در دور سوم مذاکرات قرار است درباره عملیاتی شدن نحوه برداشته شدن تحریم ها بحث و گفت وگو شود.

 

حیدری تصریح کرد: عراقچی اعلام کرد پس از برداشته شدن تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن، جمهوری اسلامی به برجام بازخواهد گشت، البته آمریکا و 1+4 پذیرفته اند که تحریم‌هایی که جنبه عمومی دارند به طور کامل لغو شوند./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: