صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۱۹
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 April 28
کد خبر: ۸۵۷۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

آخرین وضعیت استخدامی معلمان حق‌التدریسی+ جزئیات و وضعیت رتبه بندی معلمان

آخرین وضعیت استخدامی معلمان حق‌التدریسی تبصره ده اصلاح ماده هفده و همچنین جزئیات وضعیت رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به زودی مشمولین باقیمانده طرح استخدامی اموزشیاران نهضت و سواد آموزی و معلمان حق التدریس ( تبصره ۱۰ اصلاح ماده ۱۷ ) به دوره سوم مهارت اموزی بدو استخدام آموزش و پرورش معرفی شده و پرونده جذب نیروهای غیر رسمی در وزارت آموزش و پرورش بسته خواهد شد

 

معاون وزیر آموزش و پرورش از استخدام ۳۰ هزار معلم از معلمان غیررسمی خبر داد و گفت: مجوز استخدام این معلمان را از سازمان امور اداری و استخدامی گرفتیم.


صداوسیما نوشت: قاسم احمدی لاشکی درباره استخدام معلمان غیررسمی گفت: مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر دیگر از معلمان غیررسمی را از سازمان امور اداری و استخدامی گرفتیم و با اخذ این مجوز پرونده استخدام ۸۸ هزار معلم غیررسمی بعد از ۲۰ سال بسته شد.


وی ادامه داد: از ۸۸ هزار معلم غیررسمی مشمول استخدام بیش از ۳۰ هزار نفر باقی مانده بودند که با اخذ این مجوز این دسته از معلمان نیز در هفته معلم به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.


قاسم احمدی لاشکی تاکید کرد: بخشنامه استخدام این معلمان در یکی دو روز آینده به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.


احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: هم اکنون همه معلمانی که از قبل از سال ۹۱ در مدارس دولتی فعالیت می‌کردند و طبق مصوبه مجلس مشمول استخدام بودند به استخدام آموزش و پرورش درآمدند.


وی گفت: استخدام در آموزش و پرورش از این به بعد از طریق کنکور سراسری و آزمون استخدامی خواهد بود و هیچ معلمی خارج از این موارد به استخدام آموزش و پرورش درنخواهد آمد.


معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش امسال ۲۰ هزار معلم را از طریق کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان جذب خواهد کرد.


احمدی لاشکی گفت: آموزش و پرورش از این به بعد هیچ تعهدی برای استخدام معلمان غیررسمی ندارد.


وی افزود: از ۶ هزار نفر از معلمانی که در آزمون استخدامی سال گذشته آموزش و پرورش نشده اند نیز می‌توانند دوباره در آزمونی که در خرداد یا تیر برگزار می‌شود شرکت کرده و پس از کسب رتبه لازم به استخدام آموزش و پرورش درآیند.


احمدی لاشکی گفت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی ورودی قبل از ۹۲ که سوادآموز داشته و هم اکنون در سازمان نهضت سوادآموزی فعالیت دارند نیز مشمول استخدام خواهند شد، اما آموزشیاران تک دوره غیرفعال مشمول استخدام نخواهند شد.
وی افزود: طبق تاکید آموزش و پرورش معلمان شاغل غیررسمی مشمول استخدام نیازی به ارایه سند مالی دریافت حقوق در سال‌های تدریس خود را نخواهند داشت.


معاون وزیر آموزش و پرورش به حل مشکل ۴۰ هزار نفر از معلمان دانشسرایی اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با قضات و مسئولان دیوان عدالت اداری داشتیم مشکل بازنشستگی این معلمان نیز برطرف شد و معلمانی که قبل از اول مهر ۹۹ حکم کارگزینی برای آن‌ها صادر شده و کسورات خود را پرداخت کرده بودند امسال بازنشسته خواهند شد.


آقای احمدی لاشکی با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان نیز افزود: این طرح هم اکنون در مجلس درحال بررسی است و این طرح مشمول معلمان رسمی و پیمانی و کارکنان مدرسه شامل مدیر و معاون می‌شود و مشمول خدمتگزاران مدرسه نخواهد شد.


وی گفت: در حال گفتگو با مجلس هستیم تا بتوانیم کارکنان اداری در ادارات آموزش و پرورش را هم مشمول طرح رتبه بندی قرار دهیم.


احمدی لاشکی افزود: پیگیر حل مشکلات سرایداران مدارس هم هستیم و پیشنهاداتی از طرف وزیر آموزش و پرورش به مراکز تصمیم گیرنده داده شده است تا بتوانیم حقوق و مزایای این افراد را نیز افزایش دهیم.


وی با اشاره به موضوع معلمان خرید خدماتی، گفت: هم اکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از معلمان خرید خدماتی در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند و در مناطقی که امکان استفاده از معلمان رسمی تمام وقت وجود ندارد به کارگیری شده اند.


معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: حقوق و مزایای این معلمان از ابتدای سال تحصیلی جاری افزایش داده ایم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مربی پیش دبستانی ۹۱ ب بعد
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
سلام ..چطور اینقدر راحت میتونید بگید پرونده استخدام بسته شد پس بعد از ۹۱,چی میشن ؟؟؟؟!!!!مگر فرقی هست بین ما و آنهایی ک بدون هیچ سند و مدرکی استخدام شدن چون قبل از ۹۱,نام گذاری شدن ؟؟؟!!ب خدای احد و واحد ک انصاف نیست اگر یک روز و با شرایط سختی ک‌ما تحمل کردیم و مربی پیش دبستانی شدیم بدون هیچ امکاناتی کار کرده بودید الان نمیگفتید پرونده استخدامی بسته شد ...با وجود کمبود نیرو و سوابق ما در پیش دبستانی ها بدور از انصاف هست ک استخدام نشیم وقتی ما خواستیم وارد دانشگاه بشیم چند سال فرهنگیان نیرویی نگرفت وگرنه می‌رفتیم فرهنگیان ...الان ۱بچه ۱۸ساله با ۲سال درس خوندن در فرهنگیان میاد میگه معلمم؟؟؟!!ما ب هزار تا کارگاه آموزشی و مدرک مربیگری و تدریس زحمت کشیدیم و بچه تربیت کردیم در پیش دبستانی ها و راهی کلاس اول کردیم بدون هیچ حق و حقوقی فقط ب امید استخدام شدن..الان عدالت نیست تو را ب علی و این ماه عزیز تکلیف ما هم مشخص کنید و مثل قبل ۹۱,استخدام کنید دیگه نمیکشیم ...لطفا ب گوش مسولین برسونید درود صدای ما رو تو را ب شرافتتون قسم
ناشناس
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
رتبه بتدی دورغ است