صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۲۴
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 April 30
کد خبر: ۸۵۹۷۹

مذاکرات رژیم صهیونیستی و آمریکا برای سازش با عربستان سعودی

سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن از مذاکره با آمریکا بر سر توسعه توافق سازش در منطقه خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر گلعاد آردان، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن در مصاحبه با «یدیعوت احارونوت» از مذاکره این رژیم با آمریکا برای سازش با عربستان سعودی خبر داد.

 

او در این مصاحبه اعلام کرد مذاکرات میان «مئیر بن شبات» رئیس شورای امنیت اسرائیل و «جیک سالیوان» همتای آمریکایی وی روز سه شنبه انجام شد و طی آن توسعه توافق‌های عادی سازی روابط و پیشبرد توافقی با عربستان، علاوه بر پرونده هسته‌ای ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

بر اساس سخنان سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن، در این نشست مسأله توسعه توافق‌های موسوم به توافق ابراهیم به شکلی عمیق مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از جمله، در خصوص مسأله تمایل اسرائیل به عادی سازی روابط با عربستان بحث شد.
ماه گذشته روزنامه اینترنتی رای الیوم در گزارشی از احتمال عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی خبر داده بود.

 

رأی الیوم در گزارش خود آورده بود: در حالی که بعد از امضای توافقنامه‌های عادی سازی میان رژیم‌های عربی همچون امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی احتمالات زیادی در خصوص پیوستن عربستان سعودی به قطار سازش با تل آویو مطرح شد، اخیراً شاخص‌های زیادی در خصوص انجام چنین توافقی میان ریاض وصهیونیست‌ها مشاهده می‌شود.

 

رای الیوم در ادامه اعلام کرده بود: در این زمینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً به اسرائیلی‌ها قول داده که قبل از انتخابات کنست پرواز‌های مستقیم میان تل‌آویو و مکه مکرمه انجام خواهد شد. ۲ روز قبل نیز رژیم صهیونیستی از آغاز پروژه ساخت کانال بن‌گوریون به جای کانال سوئز خبر داد که عربستان سعودی به عنوان مالک دو جزیره صنافیر و تیران نقش بزرگی در افتتاح آن خواهد داشت.

 

این نشریه در پایان نوشته بود: کارشناسان بر این باورند که جمع آوری اطلاعات حاکی از آن است که یک توافق قریب الوقوع میان ۳ طرف سعودی -آمریکایی صهیونیستی شکل خواهد گرفت که بر اساس آن عربستان با عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت می‌کند و در ازای آن ایالات متحده دو امتیاز در اختیار سعودی‌ها قرار می‌دهد که آن نیزعدم محاکمه محمد بن سلمان در پرونده قتل جمال خاشقجی و ادامه حمایت نظامی و لجستیکی واشنگتن از عربستان در جنگ یمن خواهد بود./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: