صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۵:۲۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 06
کد خبر: ۸۶۵۹۲
محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

پاسخ ایران به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی حتمی است

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل خارجی در گفتگویی پیرامون پاسخ ایران به اقدامات اخیر تروریستی رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند تا عملیات‌ها را به بهترین نحو ممکن تلافی کند، ضمن اینکه ضربات سنگین تری به آن‌ها وارد کند تا تلافی جویی ایران در تنظیم هر عملیاتی جای خود را در ذهن آن‌ها باز کند، تا بدانند بعد از هر عملیاتی چه تاوان سنگینی باید پس دهند.

 

به گزارش راهبرد معاصر، موضوع حملات و توطئه های رژیم صهیونیستی علیه ایران که از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با حمایت های مختلف از گروهک منافقین و معاندان داخلی نظام تا به امروز ادامه داشته، هر بار در اشکال و مدل های مختلفی اعم از ترور دانشمندان و نخبگان سیاسی یا حمله به مراکز هسته ای کشور خود را نمایان می کند، در حالی که به صورت واضح نیز مسوولیت ترورها و آدم کشی ها را به گردن نمی گیرند، به این دلیل که از شدت عمل و مقابله به مثل جمهوری اسلامی ایران در هراس هستند. محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل خارجی این موضوع را تحلیل کرده و نظرات خود را با راهبرد معاصر در میان گذاشته که در ادامه می‌خوانید.

 

قدیری ابیانه با اشاره به توطئه های رژیم صهیونیستی در ایران و نقش حمایتی آمریکا از این رژیم کودک کش گفت: مشخص است انفجارها و ترورها در نطنز و در ایران و تمام توطئه هایی که در سال‌های گذشته و سایر موارد این چنینی در کشور به وقوع پیوسته، جزء عملیات ها و برنامه های رژیم صهیونیستی است که با هماهنگی کامل آمریکا صورت گرفته است.

 

وی افزود: قطعاً جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تا  عملیات ها را به بهترین نحو ممکن تلافی کند، ضمن اینکه ضربات سنگین تری به آنها وارد کند تا تلافی جویی ایران در تنظیم هر عملیاتی جای خود را در ذهن آنها باز کند، تا بدانند بعد از هر عملیاتی چه تاوان سنگینی باید پس دهند، اما رژیم صهیونیستی به طور رسمی مسئولیت این عملیات ها را بر عهده نگرفته است، هرچند همه به این موضوع اذعان دارند که این عملیات را رژیم صهیونیستی با هماهنگی آمریکا انجام داده است. گاهی حتی در رسانه‌های آمریکا و اسرائیل هم در قلم خبرنگاران،  ارتباط این عملیات ها با رژیم صهیونیستی بیان شده است.

 

این کارشناس سیاست خارجی درخصوص راهبردهای رژیم صهیونیستی در توطئه های اعمالی علیه جمهوری اسلامی ایران و پاسخ متقابل ایران به این رژیم جعلی بیان داشت: یکی از ویژگی های عملکرد رژیم صهیونیستی در مسائلی از این دست، به عهده نگرفتن رسمی عملیاتهاست، البته بدون تکذیب آن. در چنین شرایطی اگر هم ایران عملیاتی را انجام دهد، مسوولیت انجام آن را به عهده نمی گیرد، هرچند از نظر دشمنان این باور وجود داشته باشد که این عملیات توسط ایران به طور مستقیم یا به واسطه نیروهای طرفدار ایران انجام شده است. به هر حال هر چه باشد انفجار ها در فلسطین اشغالی و بر علیه رژیم صهیونیستی، نشان دهنده آسیب پذیری شدید رژیم صهیونیستی است و به فرمایش مقام معظم رهبری دوران بزن دررو تمام شده است.

 

قدیری ابیانه دلیل وحشت رژیم صهیونیستی از ایران اسلامی را چنین برشمرد: پرچم رژیم صهیونیستی دو نوار آبی دارد که سمبل دو رودخانه نیل و فرات هستند، چرا که شعار رژیم صهیونیستی سلطه از نیل تا فرات است، آنها معتقدند بخشهای از بیست کشور از جمله مکه و مدینه که در این حوزه قرار دارد متعلق به آنهاست. تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در هر عملیاتی رژیم صهیونیستی پیروز شده و بخش هایی از خاک کشورهای اسلامی را به خود ملحق کرده بود، حتی بیروت در لبنان نیز در تسخیر رژیم صهیونیستی بود، اما با وقوع انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نهضت های اسلامگرا ورق برگشت، امروز کار به به جایی رسیده که رژیم صهیونیستی که شعار سلطه از نیل تا فرات می داد ناچار به دیوار کشی دور خود شده است و درون دیوارها هم احساس امنیت نمی کند.

 

وی در پایان تاکید کرد: گزارشات و ارزیابی های پنهان و سری در آمریکا و اسرائیل به این موضوع تاکید دارد که رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است، اضمحلال موضوع حتمی است که رخ خواهد داد، لذا جهان دیر یا زود  شاهد این اتفاق خواهد بود. قبلا فلسطینی ها با سنگ به مقابله با عوامل رژیم صهیونیستی می‌پرداختند، در حالی که امروز سنگ جای خود را به موشک داده است، موشک هایی که می تواند تا عمق رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار دهد، قطعا رژیم صهیونیستی و صهیونیست ها نمی توانند این واقعیت را کتمان کنند و راهی برای رهایی از این وضعیت ندارد جز اینکه جور و پلاس خود را جمع کنند و به سرزمین های اصلی خود بازگردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: