صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۵۳
  • چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 21 June 2023
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 06
کد خبر: ۸۶۵۹۵
سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده دوره‌ دهم مجلس، در گفت‌وگو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

اصلاح‌طلبان هیچ اقبالی در بین مردم ندارند

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده دوره‌ دهم مجلس با اشاره به شانس جریان اصول‌گرا در انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: شانس بزرگ اصولگرایان این است که اصلاح‌طلبان هیچ اقبالی در بین مردم ندارند. این جریان هیچ نامزدی را تاکنون معرفی نکرده است که ذره‌ای مقبولیت در بین مردم داشته باشد.

 

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده دوره‌دهم مجلس، در گفت‌وگو با راهبرد معاصر، درباره آرایش انتخاباتی اصولگرایان گفت: در حال حاضر در جبهه اصولگرایان شاهد آشفتگی هستیم و با تکثر نامزدها روبرو شدیم. هر روز هم متاسفانه به این خیل نامزدها اضافه می‌شود و افراد جدیدی اعلام نامزدی می‌کنند. هیچ دورنمایی از وحدت و انسجام و اجماع روی نامزدها دیده نمی‌شود حتی در دو تشکیلات اصلی اصولگرایان یعنی شورای وحدت و شورای ائتلاف هماهنگی نیروهای انقلابی نشانه‌ای از وحدت و ائتلاف وجود ندارد به دلیل اینکه اکثر گروه‌ها و جریانات اصولگرایی از آیت‌الله رئیسی درخواست می‌کنند که در انتخابات حضور یابد که این اقدام نیز به‌دلیل تکثر نامزد و عدم امکان اجماع روی آن‌هاست. یعنی تصور جبهه اصولگرایان این است اگر آیت‌الله رئیسی بیاید این اجماع شکل می‌گیرد در غیر این صورت ما با تفرق‌آرا و تفرق نامزدها روبرو می‌شویم که برای اصولگرایان به هیچ وجه مناسب نیست.

 

او در پاسخ به این پرسش که، اگر آقای رئیسی کاندید نشوند گزینه بعدی کیست؟ تصریح کرد: به نظر من، گزینه‌ای که بعد از آیت‌الله رییسی طیف‌های مختلف جریان اصولگرایی روی وی اجماع کنند وجود ندارد، آن هم به این دلیل است که هریک از افراد به نوعی مدعی هستند. حتی شورای وحدت وقتی نامزدهای مورد نظر خود را فهرست کرد 9 نفر را در لیست خود قرار داد یعنی همه اینها مدعی هستند. سخنگوی شورای وحدت اعلام کرد این لیست بسته نیست یعنی می‌تواند افراد دیگری به این لیست اضافه شود. اگر نیامدن آیت‌الله رئیسی را در نظر بگیریم به نظرم اجماعی روی اصولگرایان بر فرد خاصی شکل نمی‌گیرد. اگر آیت‌الله رئیسی نیایند همان اتفاقی که سال 92 رخ داد، اتفاق می‌افتد.

 

وی در خصوص اصرار اصولگرایان برای آمدن و اجماع بر روی رییس قوه قضاییه و عدم اجماع برای حضور رییس قوه مقننه در میان فعالان سیاسی جریان اصولگرا، پاسخ داد: آقای قالیباف سابقه‌ی‌  حضور در انتخابات داشته و چندین بار در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کرده و در سال 96 هم یک ایثار بزرگ کرد که به نفع آیت‌الله رئیسی کنار رفت و این برای اصولگرایان خیلی مقبولیت ایجاد کرد یعنی از آقای قالیباف چهره محبوب‌تری بین اصولگرایان وجود آمد که برای پیروزی و موفقیت حاضر است از خود گذشتگی کند ولیکن آقای قالیباف مورد اجماع همه گروه های اصولگرا نیست. یک دلیل وجود دارد، آن هم این است که؛ خیلی از این نامزدها خود را کمتر از آقای قالیباف نمی‌بینند. به عنوان مثال در مجلس شورای اسلامی رئیس محترم مجلس و دو نائب رئیس نامزد هستند.

 

نقوی حسینی اضافه کرد: اگر نواب رئیس در مجلس این تلقی را داشتند که آقای قالیباف اولویت دارد و توانمندی بیشتری دارد، آنها کاندیدا نمی‌شدند. لذا این نشان‌ می‌دهد تلقی آنها این چنین نیست. آقای نیکزاد و آقای قاضی‌زاده حتماً خود را توانمندتر از رئیس مجلس می‌بینند که تلاش می‌کنند نام خود را در میان نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مطرح نمایند. البته آقای نیکزاد هنوز اعلام رسمی نکرده ولی فعالیت انتخاباتی خود را دارد. در کنار نواب رییس مجلس زمزمه‌هایی از فعالیت چند نماینده دیگر وجود دارد و تعدادی از نمایندگان اعلام کاندیداتوری کردند، از جمله آقای فریدون عباسی، آقای دوانی، آقای نوروزی و غیره. این نمایندگان اگر آقای قالیباف را اصلح می‌دانستند واجب شرعی بود که به او کمک کنند، اما این برداشت وجود دارد که هیچ یک آقای قالیباف را به عنوان چهره‌ای توانمند تر از خود تلقی نمی‌کنند. به همین جهت است که اجماع روی آقای قالیباف در اصولگرایان بعید به نظر می‌رسد.

 

این نماینده دوره قبل مجلس با توصیف وضعیت اصولگرایان تاکیدکرد: متاسفانه اصولگرایان روزهای سختی را طی می‌کنند. البته این نکته حائز اهمیت است که اصولگرایان در این دوره از انتخابات شانس بزرگی دارند.  شانس بزرگ آنان این است که اصلاح‌طلبان هیچ اقبالی در بین مردم ندارند. به عبارتی این جریان هیچ نامزدی را تاکنون معرفی نکرده است که ذره‌ای مقبولیت در بین مردم داشته باشد و امیدوار باشند بتواند رای مردم را جلب کند، عملکرد دولت آقای روحانی به جد عملکرد غیرقابل دفاعی است، آقای روحانی همه جبهه اصلاح‌طلب حامی خود را با عملکرد خود به پایین کشیده و موجب کاهش پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان و به تبع موجب ریزش شدید آرای آنان در انتخابات آتی شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: