صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 15
کد خبر: ۸۶۶۸

بخشنامه سرباز معلم 98-99

بخشنامه سرباز معلم 98-99 توسط معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش‌ و پرورش اعلام شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ طرح سرباز معلم، طرحي است که طبق بخشنامه سرباز معلم 98-99 که توسط معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش‌ و پرورش اعلام شده است به جواناني که مشمول اعزام به خدمت مقدس سربازي هستند و هيچ غيبتي ندارند، اختصاص پيدا مي کند تا بخشي از دوران خدمت را به عنوان معلم، در وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار شده و به شغل شريف معلمي مشغول شوند. اين که شما به عنوان سرباز در چه استاني مشغول به تدريس شويد و اعزام شما به مناطق شهري باشد يا روستايي، به تشخيص ستاد کل نيروهاي مسلح و وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.


پس از اتمام خدمت وظيفه عمومي سربازان، طرح سرباز معلم نيز خاتمه يافته و اين طرح، هيچ تعهدي براي وزارت آمورش و پرورش نسبت به جذب سربازان ايجاد نمي کند. استخدام در وزارت آموزش و پرورش، مشمول مقررات استخدامي کشور و قبولي در آزمون استخدامي بوده که جزييات آن را در سايت وزارت آموزش و پرورش و اطلاعيه هاي سازمان سنجش آموزش کشور بدست آوريد.

 

افراد واجد شرايط براي طرح سرباز معلم 98-99
براي سال تحصيلي 98-99، اسامي داوطلباني که متقاضي شرکت در طرح بوده و واجد شرايط تشخيص داده شوند، بررسي و آن دسته از سربازاني که تاريخ اعزام آن ها تير98 و شهريور 98 است، امتياز بندي مي شوند و نفرات منتخب در اين طرح نام نويسي خواهند شد.داوطلبان واجد شرايط که برگه آماده به خدمت داشته و غيبت ندارند، طبق بخش نامه جذب سرباز معلم وزارت آموزش و پروش، ثبت نام خواهندشد. به کار گيري سربازان مشمول اين طرح که واجد شرايط تشخيص داده شوند، بر اساس رشته تحصيلي بوده و جذب آن ها طبق طرح طبقه بندي مشاغل معلمان سراسر کشور انجام خواهد شد. توجه داشته باشيد که به کارگيري سربازان مشمول اين طرح، توسط اداره کل آموزش و پرورش هر استان انجام شده و اعزام سربازان معلم به مدارس، بر اساس نياز مناطق و اولويت هاي تخصيصي انجام خواهد شد.


سربازاني که دانش آموخته رشته هاي پيرا پزشکي مثل ارتوپدي، فوريت هاي پزشکي و مامايي و امثال ان باشند، در اين طرح بررسي نخواهند شد.

 

جذب سرباز معلم در واحدهاي آموزشي
قابل ذکر است که جذب و به کار گيري معلمان وظيفه، فقط در کلاس هاي درسي واحدهاي آموزشي دولتي امکان دارد که در مناطق کم تر توسعه يافته که سازمان برنامه و بودجه تعيين کرده است، امکان پذير بوده و به کار گيري سرباز معلم در بخش هاي اداري و خدماتي و مناطق شهري و مراکز استان هاي کشور قانوني نيست.

 

مدرک تحصيلي سرباز معلمان
سازمان وظيفه عمومي ناجا، در صورت ارسال فهرست اسامي سربازان معلم پذيرفته شده در اين طرح به ستاد کل نيروهاي مسلح، هيچ گونه جذب جديدي انجام نخواهد داد. پذيرش صرفا از ميان سربازاني که مدرک کارشناسي در اختيار دارند و نه کارشناسي ارشد و دکتري انجام شده و اسامي نهايي قبول شدگان، مطابق سهميه اختصاصي در ارديبهشت سال 98 به حوزه ستادي ارسال مي شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: