صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 07
کد خبر: ۸۶۸۷۷
سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با راهبرد معاصر مطرح کرد؛

کنشگران رسانه ای و ضرورت پاسداشت آرمان قدس شریف

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گویی پیرامون روز قدس اظهار داشت: هر چه قدر مساله آرمان فلسطین توسط نخبگان و اندیشمندان بیشتر رسانه ای شود و در فضای مجازی به اشکال و ابتکارات مختلفی بیان شود، به این معناست که ما آزادی را پاس داشته ایم، چرا که رژیم صهیونیستی غاصب است وده ها سال است که آزادی مردم فلسطین و زندگی آنها را سلب کرده است.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ روز قدس امسال هم به دلیل شیوع بیماری کرونا و خطرات احتمالی آن که ممکن است جان شرکت کنندگان در راهپیمایی اعتراضی علیه رژیم صهیونیستی را به خطر بیاندازد به صورت معمول دهه های گذشته یعنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار نمی شود. به نظر می رسد شیوه برگزاری و بزرگداشت حمایت از مردم مظلوم فلسطین تغییر کرده و رسانه ها  در این موضوع نقش ویژه ای بر عهده دارند، از همین رو رسانه های داخلی و خارجی و کنشگران بین المللی هر به سهم خویش در این باره به ایفای نقش پرداخته اند. سید رضا صدرالحسینی کارشناس روابط خارجی و سیاست بین الملل در گفت و گو با راهبرد معاصر به اهمیت روز قدس و چگونگی برگزاری با کیفیت آن در سطح بین المللی پرداخته است که در ادامه می خوانید.

 

سید رضا صدرالحسینی درخصوص اهمیت روز قدس حتی در شیوع کرونا و برگزاری گرامیداشت این روز با استفاده از ابزارهای جدید و ابتکارات مختلف به راهبرد معاصر گفت: واقعیت این است که قبل از شروع کووید 19، صد کشور و چهارصد شهر در سراسر جهان برای حمایت از مبارزات ضد صهیونیستی فلسطینیان و زنده نگاه داشتن روز قدس و احترام به ملت فلسطین از مذاهب و ادیان مختلف، برنامه های ویژه ای ترتیب می دادند که یکی از مهمترین آنها تظاهرات و راهپیمایی با شعار دادن علیه جنایت های رژیم صهیونیستی بود. مردم دنیا قبل از شیوع کرونا با راهپیمایی های گسترده خود نشان دادند که مساله فلسطین فقط برای مسلمانان حائز اهمیت نیست، بلکه برای همه آزادگان جهان موضوع بسیار ویژه ای است.

 

وی در این باره افزود: روز قدس در دنیای امروز به یک روز بین المللی و شناخته شده برای همه مردم جهان تبدیل شده است اما از سال گذشته تا کنون به دلیل شیوع و همه گیری بیماری کرونا و اهمیتی که حفظ سلامت انسان ها در سراسر جهان دارد، در شرایطی قرار گرفته ایم که بسان قبل نمی توانیم فعالیت های عمومی قابل توجهی در روز قدس مثل راهپیمایی و تظاهرات در جای جای دنیا داشته باشیم، اما انتظار می رود  نخبگان، فرهیختگان و فعالین فضای مجازی تلاش وافری برای زنده نگاه داشتن آرمان قدس و رساندن این مطلب به سمع و نظر همه مردم جهان داشته باشند.

 

صدرالحسینی دراین باره تاکید کرد: هر چه قدر مساله آرمان فلسطین توسط نخبگان و اندیشمندان بیشتر رسانه ای شود و در فضای مجازی به اشکال و ابتکارات مختلفی بیان شود، به این معناست که ما آزادی را پاس داشته ایم، چرا که رژیم صهیونیستی غاصب است وده ها سال است که آزادی مردم فلسطین و زندگی آنها را سلب کرده است، لذا در فضای مجازی به صورت گسترده ای می توان فعالیت های در خور تاملی داشت تا قدس و سرزمین فلسطین به دست صاحبان اصلی خود برسد و هیچ غاصبی فکر تعدی به سرزمین هیچ ملتی را به ذهن خود خطور ندهد.

 

کارشناس سیاست خارجی درباره نگاه مردم جهان به مساله روز قدس بیان داشت: خوشبختانه امروز در نظام بین الملل موضوع روز قدس، یک موضوع مهم برای همه مردم جهان و کنشگران بین المللی است، موضوعی که البته فقط به روز قدس ختم نمی شود، بلکه همه آزادی خواهان جهان همواره جنایت های رژیم صهیونیستی را مد نظر قرار داده و با شیوه های مختلف آن را رسانه ای می کنند.

 

وی دراین باره خاطر نشان کرد: اما روز قدس نماد مهمی برای برجسته کردن جنایت های یک رژیم کودک کش مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی است، از این روست که دائما شاهد ارائه گزارش هایی از سراسر جهان مبنی بر حمایت همه جانبه از مردم فلسطین هستیم و اینکه آزای خواهان و کنشگران بین المللی تلاش می کنند تا در فضای بین المللی بر علیه رژیم صهیونیستی و به نفع مردم فلسطین، سیاست های واضح و مشخصی اتخاذ کنند، موضوعی که حاصل تلاش های ملت ایران است که به سمع ونظر مردم دنیا رسیده، بنحوی که امروز شاهد هستیم همه آزادی خواهان جهان در کنار ایران اسلامی به این موضوع بهای ویژه ای می دهند.

 

سید رضا صدرالحسینی درباره راهکارهای دیگری برای زنده نگاه داشتن روز قدس گفت: برگزاری اجلاس های بین المللی، نکته مهمی است که برگزاری آن به صورت وبینارهای گوناگونی در سراسر جهان می تواند کمک شایان توجهی به پیشبرد اهداف روز قدس باشد. وبینارهایی که در  کشورهای مختلف اروپایی، آمریکای لاتین، آفریقایی و آسیایی در خصوص روز قدس برگزار می شود، چالش های مردم فلسطین را در برابر رژیم غاصب صهیونیستی در معرض دید مردم جهان می گذارد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حقیقت امروز در بخشی از جهان مساله روز قدس به هفته قدس تبدیل شده، لذا در این ایام تلاش شده تا موضوع حمایت از مردم فلسطین و بیداد علیه ظلم صهیونیست ها زنده نگاه داشته شود.

 

صدرالحسینی در پایان خاطر نشان کرد: در حقیقت نباید فراموش کرد مساله فلسطین مهم‌ترین مساله جهان اسلام و نابودی رژيم صهيونيستي برای جهان اسلام یک اصل است که حضرت امام خمینی مبدع این موضوع بودند، موضوعی که در طول بیش از چهل سال گذشته در بین مردم جهان به یک واجب تبدیل شده تا از حقوق مردم فلسطین حمایت کنند باید به شدت رسانه ای شود تا همچنان روز قدس به عنوان یک روز پذیرفته شده در نظام بین الملل مورد توجه همه مردم جهان قرار بگیرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: