صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۱۷
  • پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
  • Thursday 15 June 2023
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 10
کد خبر: ۸۷۲۴۸
حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با راهبرد معاصر مطرح کرد؛

چرا اصلاح طلبان به دنبال ایجاد دوقطبی انتخاباتی هستند؟

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی پیرامون راهبرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: پس از لو رفتن نوار مصاحبه دکتر ظریف دو قطبی بین اصلاح‌طلبان شکل گرفت که آن هم دوقطبی جنگ و صلح است. به نظر می رسد این در دستور کار اصلاح طلبان قرار دارد که اصولگرایان دنبال جنگ هستند و اصلاح طلبان دنبال صلح هستند.

 

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راهبرد معاصر، درباره تلاش های اصلاح طلبان در خصوص تغییر زمین بازی انتخابات به بحث سیاست خارجی و مذاکرات و قیمت دلار گفت: متاسفانه پس از لو رفتن نوار مصاحبه دکتر ظریف دو قطبی بین اصلاح طلبان شکل گرفت که آن هم دوقطبی جنگ و صلح است. به نظر می رسد، این در دستور کار اصلاح طلبان قرار دارد که اصولگرایان دنبال جنگ هستند و اصلاح طلبان دنبال صلح هستند. صلح باشد همه چیز خوب می شود و دلار کاهش می یابد و تحریم ها برداشته می شود و همه مشکلات کشور حل می شود همچنین برجام هم کلید صلح است و بدون کلید برجام صلحی اتفاق نمی افتد و باید به هر قیمتی شده ما این کلید را در اختیار داشته باشیم و مانع از هر گونه جنگی شویم.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر می گویند کسانی که اهل میدان و جنگ و جهاد و مبارزه هستند، همان جریان اصولگرایان و انقلابیون هستند که نمی گذارند روی خوشی در کشور ببینیم و متاسفانه این دوقطبی برای نظام خطرناک است. به دلیل اینکه هم ایجاد انشقاق و شکاف در صفوف داخلی می کند و هم طمع دشمن بیشتر می کند و آنها احساس می کنند هر چه فشار بیاورند ما زودتر تسلیم می شویم و درون سیاستمداران و مسئولین ما گرایش به سازش و صلح بیشتر از مقاومت است.

 

او افزود: متاسفانه با توجه به این نگاهی که وجود به صراحت می توان گفت نقطه ضعف ما خواهد شد و نشان می دهد هر گامی که ما قدم می گذاریم دشمن صد گام جلو می آید. به این لحاظ نباید این مسئله را وارد انتخابات کرد و این دوقطبی خطرناک است. دوقطبی های دیگر که ما حق هستیم و آنها باطل هستند، ما انقلابی هستند و انها ضدانقلاب هستند هم خطرناک است. اینها باعث می شود شکاف و ایجاد گسل سیاسی کند که خطرناک است.

 

کنعانی مقدم در پاسخ به این پرسش، شیوه ای که اصلاح طلبان پیش گرفتند فرار رو به جلو نیست؟ گفت: برخی مواقع طرف می بیند بازنده انتخابات است و برای فرار از این شرایط این امر را مطرح می کند که توجیحی برای عدم پیروزی است و علت عدم پیروزی که مشاهده می کنیم عدم اعتماد آرای خاکستری به جریان اصلاح طلبی است چون جریان خاکستری فکر می کند با رفتن به سمت اصلاحات و گروه های معتدلی مثل آقای روحانی و مجموعه ایشان می توانند شرایط خود را به سمت بهبود جلو ببرند اما به نظر می رسد عدم اعتمادی که به این جناح وجود دارد آرای خاکستری هم وارد صحنه نمی شود.

 

او درباره وضعیت امدن رییسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظرم تا پایان روز ثبت نام نمی توان به صورت قطعی بیان کرد گرچه فشار و اقبال روی آقای رئیسی زیاد است اما به نظر می رسد ایشان سعی می کند کسان دیگری را وارد صحنه کنند و خود ایشان در انتخابات شرکت نکند.

 

این فعال سیاسی اصولگرا درباره ائتلاف سه نظامی( سعید محمد، رستم قاسمی و محسن رضایی) تصریح کرد: من این را پیشنهاد کردم و قبلاً هم بیان کردم نظامی ها با هم ائتلاف کنند و به نفع آقای دکتر رضایی کنار بروند و یک دولت ائتلافی شکل دهند. مردم بدانند اینها افرادی که در دوران دفاع مقدس بودند و برای همدیگر حاضر بودند جان خود را فدا کنند الان بعنوان سرباز فداکار و وفادار حاضر هستند وارد عرصه شوند و دولت ائتلافی شکل دهند. در غیر این صورت شعارهایی که می دادند شعار توخالی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: