صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 11
کد خبر: ۸۷۴۷۳

آموزش و پرورش بدون قید و شرط این معلمان را تبدیل وضعیت کند+ جزئیان

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تشریح وضعیت ۲۰۰ تن از مربیان قرآنی و پرورشی که ۸ سال تبعیض را به علت سهل انگاری مدیران استانی تحمل کرده‌اند، گفت: وزارت آموزش و پرورش باید تعداد ۲۰۰ تن از مربیان قرآنی بازمانده را بعد از هشت سال، بدون آزمون و بدون قید و شرط هر چه سریعتر تعیین تکلیف کند.

به گزارش راهبرد معاصر،  امانقلیچ شادمهر  با اشاره به ضرورت تبدیل وضعیت تعدادی مربیان قرآنی قراردادی جا مانده از 1391، عنوان کرد: تعداد 5 هزار نفر از این مربیان قرآنی در سال 1391 در راستای پیاده سازی تأکیدات رهبر معظم انقلاب جهت ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در مدارس به عنوان مربی قرآن و پرورشی با مجوز رسمی معاونت توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش پس از طی مصاحبه‌های علمی و گزینش به شکل قرارداد کار معین در آموزش و پرورش مشغول به کار شدند.

 

علت بازماندن مربیان قرآنی از تبدیل وضعیت چه بود؟

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: با اعلام تبدیل وضعیت قرارداد کار معین به پیمانی و با ابلاغ آن به استان‌ها از 5 هزار نفر حدود 4500 معلم تبدیل وضعیت شدند و متأسفانه به دلیل کم کاری مدیران کل برخی از استان‌ها و به علت سهل انگاری، تعلل و تأخیر در ارسال لیست حدود 500 تن از این معلمان از تبدیل وضعیت بازماندند.

 

شادمهر ادامه داد: البته با بخشنامه‌ای برای تبدیل وضعیت ایثارگران صادر شد که بر این اساس، تعداد دیگری از این معلمان نیز تبدیل وضعیت شدند و در حال حاضر فقط تعداد 200 تن از این معلمان همچنان قرارداد کار معین دارند و تبدیل وضعیت نشده‌اند.

 

وی اضافه کرد: اکنون این عزیزان پس از گذشت 8 سال همچنان بلاتکلیف بوده و به علت سهل انگاری مدیران وقت دچار تبعیض شده‌اند؛ وزارت آموزش و پرورش مکلف است با احتساب سنوات این معلمان اقدام به جذب این عزیزان کند.

 

بار مالی جذب مربیان قرآنی جامانده از 91 تأمین شده است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: خوشبختانه بار مالی ناشی از جذب این معلمان از ردیف 127503 بودجه وزارت آموزش و پرورش تا سقف 500 میلیارد ریال تأمین شده است.

 

اخذ آزمون از این معلمان به هیچ عنوان قابل قبول نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این عزیزان به صورت 8 سال به صورت شبانه روزی کار می‌کنند و معنایی ندارد که علاوه بر تحمل این 8 تبعیض امروز آموزش و پرورش بخواهد از آنان آزمونی بگیرد. لذا بدون هیچ گونه پیش شرطی باید نسبت به جذب این عزیزان در اسرع وقت اقدام شود./خانه ملت

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: