صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 13
کد خبر: ۸۷۵۹۴
مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

اصلاح‌طلبان شاید مجبور شوند از جهانگیری حمایت کنند

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص آخرین وضعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: شاید اصلاح‌طلبان مجبور شوند آقای جهانگیری را بعد از تائید صلاحیت کامل بعنوان گزینه اول خود مطرح کنند، اما تاکید می‌کنم که هیچ گزینه ای در جبهه اصلاحات شانس برنده شدن ندارد.

 

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاحطلب در گفتگو با راهبرد معاصر درباره وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: به نظر می آید آشفتگی که در اردوگاه اصلاح طلبان وجود دارد در اردوگاه اصولگرایان هم دیده می شود. این دو جبهه احتیاج به محور وحدت دارند همچنین بزرگتر و ریش سفیدی که برای آنها شیخوخیت کند ندارند. آقای مهدوی کنی برای اصولگرایان بود، آقای کروبی، آقای خاتمی برای اصلاح طلبان بود که در حال حاضر چنین افرادی حضو ندارند و یا کمرنگ هستند همین باعث شده اشفتگی بوجود بیاید. البته امیدوار هستم این اشفتگی و بهم ریختگی که دیده می شود از بین برود. بعد از ثبت نام ها و علی الخصوص بعد از تائید و رد صلاحیت ها این اجتماع و ائتلاف در هر دو اردوگاه اتفاق می افتد. این جای نگرانی ندارد چون در دوره های قبل هم همینطور بوده است.

 

وی درباره گزینه اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: همه منتظر هستند ببینند چه کسانی از صافی شورای نگهبان و فیلترها رد می شوند و چه افرادی باقی می مانند. اخباری که منتشر شد احتمالاً 10-7 نفر باقی می مانند. باید دید این تعداد چه کسانی هستند. اگر کسی باقی بماند که وزن سیاسی و سوابق اصلاح طلبی خوبی داشته باشد به احتمال زیاد نهاد اجماع و جبهه اصلاحات روی آن سرمایه گذاری خواهد کرد مگر اینکه از سوی ده نفری که باقی می مانند و تائید برای دوره نهایی رقابت می شوند کسی نباشد که واجد صلاحیت ها و شرایط اصلاح طلبان باشد که در آن صورت به نظر می رسد جبهه اصلاحات بیانیه بدهد و اعلام کند کاندیدای مناسبی برای این دوره نداریم.

 

آیتی در پاسخ به احتمال اجماع اصلاحطلبان بر لاریجانی گفت: آقای لاریجانی مشکلی با اصلاح طلبان ندارد بلکه مشکل وی با اصولگرایان است. همچنین بخشی از اصولگرایان آقای لاریجانی را قبول ندارند و بخشی هم قبول دارند. چنین سناریویی نیز در اصلاح طلبان دیده می شود در نتیجه ائتلاف و اجماع روی آقای لاریجانی نیست، مگر اینکه تصمیم گیری های سیاسی سطوح عالی کشور و تصمیم گیری های سطح بالا در نظام جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که به اقای قالیباف توصیه کند در جایگاه قوه قانون گذاری بماند و آقای رئیسی هم در جایگاه قوه قضائیه باقی بماند.در نتیجه اگر این دو نفر از دور انتخابات خارج شوند شانس آقای لاریجانی بالا می رود.

 

این فعال سیاسی اصلاحطلب در پایین درباره ورود جهانگیری در عرصه ریاست جمهوری اذعان داشت: شاید اصلاح طلبان مجبور شوند آقای جهانگیری را بعد از تائید صلاحیت کامل بعنوان گزینه اول خود مطرح کنند اما تاکید می‌کنم که هیچ گزینه ای در جبهه اصلاحات شانس برنده شدن ندارد. ممکن است شانس دوم شدن داشته باشد اما شانس برنده شدن قطعاً ندارند.

نظر شما