صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۴۹
  • يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 28 August 2022
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 14
کد خبر: ۸۷۷۱۳
حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

آمدن رئیسی عامل وحدت‌بخش در جبهه اصولگرایی است

حسن نقوی حسینی، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تاثیر حضور «سید ابراهیم رئیسی» در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: با آمدن رئیسی فکر می کنم یخ انتخابات باز شود چون رئیسی از نامزدهایی است که استقبال نسبتاً خوبی در بین توده های جامعه دارد و مردم نسبت به عملکرد ایشان خوشبین هستند. فکر می کنم قدری فضا را انتخاباتی کند با توجه به اینکه در اردوگاه مقابل هم با آمدن رئیسی تحرکات جدی می شود و آنها هم به حرکت واداشته می شوند و به تدریج فضا رقابتی می شود.

 

حسن نقوی حسینی، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با راهبرد معاصر با اشاره به تاثیر حضور «سید ابراهیم رییسی» در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: رییسی در عرصه انتخابات ورود می کند و رسماً نیز اعلام کردند وارد عرصه خواهند شد و فکر می کنم پنج شنبه و جمعه ثبت نام می کنند.

 

وی درباره تاثیرات سیاسی ورود رییسی به انتخابات افزود: من فکر می کنم که در اردوگاه اصولگرایان یک وحدت و انسجام قابل قبولی شکل میگیرد. این بدین معنا نیست که نامزدهای اصولگرا یا ثبت نام نکنند یا ابتدا انصراف بدهند یا به نفع کسی کنار بروند، بلکه هماهنگی ایجاد می شود یعنی چه عدم ثبت نام، چه انصراف، چه اعلام کنار رفتن به نفع و حتی ماندن هم با هماهنگی یکدیگر انجام می شود. فکر می کنم در اردوگاه اصولگرایان یک وحدت و انسجام خوبی شکل خواهد گرفت.

 

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: با آمدن رئیسی فکر می کنم یخ انتخابات باز شود چون رئیسی از نامزدهایی است که استقبال نسبتاً خوبی در بین توده های جامعه دارد و مردم نسبت به عملکرد ایشان خوشبین هستند. فکر می کنم قدری فضا را انتخاباتی کند با توجه به اینکه در اردوگاه مقابل هم با آمدن رئیسی تحرکات جدی می شود و آنها هم به حرکت واداشته می شوند و به تدریج فضا رقابتی می شود.

 

نقوی حسینی با اشاره به فضای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری افزود: با آمدن رئیسی فکر می کنم که جبهه اصلاحات هم فعال خواهند شد و یک انسجامی را پیدا خواهند کرد. اگرچه اصلاح طلبان مقبولیت در مردم ندارند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا بقیه کاندیداها به نفع رییسی کنار می کشند یا نه نیز گفت: دهقان مستقل می آید و متعلق به اردوگاه اصولگرایان نیست ولی سعید محمد متعلق به جبهه اصولگرایان است منتهی همانطور که بیان کردم ماندن یا به نفع کنار رفتن یا انصراف دادن هم با هماهنگی صورت می گیرد. شاید لازم باشد در ایام انتخابات 1400 و ایام رقابت انتخاباتی 3-2 نامزد اصولگرایان کنار رئیسی باشند و تا آخر بمانند. شاید ضرورت نداشته باشد کنار بروند ولی اینها با هماهنگی انجام می شود.

 

نقوی حسینی ادامه داد: ممکن است جلیلی، نیکزاد و محمد کنار رئیسی تا انتها بمانند و کنار نروند. سال 96 قالیباف به نفع رئیسی کنار رفت و خیلی از تحلیلگران اذعان داشتند اگر قالیباف کنار نمی رفت و تا آخر می ماند شاید انتخابات به دور دوم کشیده می شد چون بسیاری از حامیان قالیباف بعد از کنار رفتن ایشان در جبهه رئیسی قرار نگرفتند، حتی عده ای از تحلیلگران عدد 70 به 30 را ارائه می کردند و می گفت حدود 70 درصد حامیان قالیباف به رئیسی رای ندادند. بنابراین اگر قالیباف تا انتها در کنار  رئیسی می ماند بیشتر به نفع رئیسی بود تا این که انصراف بدهد.

 

وی با اشاره به  ابلاغیه ای شورای نگهبان درباره ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری 1400 نیز گفت: باید بی غرض در این زمینه صحبت کنیم. قانون اساسی برای کاندیدای ریاست جمهوری یکسری ویژگی های کلی را ذکر کرده است و گفته رجل سیاسی و مذهبی، مومن و با تقوا، مدیر و مدبر باشد ولی اینها جزئی نشده است که رجل سیاسی بابد چه ویژگی هایی داشته باشد. اگر مجلس در این زمینه بخواهد قانون بنویسد این برخلاف نظارت استصوابی شورای نگهبان است. بنابراین شورای نگهبان می تواند مصوبه مجلس را رد کند و بگوید نظارت شورای نگهبان استصوابی است و مجلس نمی تواند برای این نظارت حذفی ایجاد کند. بنابراین شورای نگهبان خود باید این ویژگی ها را تفسیر کند و ملاک برای آنها ارائه کند. آن چه شورای نگهبان انجام داده خلاف قانون اساسی نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: