صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 16
کد خبر: ۸۸۱۱۰

قیمت بیت کوین ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ مشخص شد و باز هم شاهد کاهش نرخ ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین در بازار بودیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ارزش ارزهای دیجیتال همانند روز گذشته روند نزولی داشت. قیمت بیت کوین 26 اردیبهشت 1400 مشخص شد و ارزش بیت کوین به کمتر از ۴۹ هزار دلار سقوط کرد. چند ذوزی است که روند قیمتی بیت کوین نزولی شده است. در ادامه روند قیمتی بیت کوین را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

ارز دیجیتال بیت کوین همچنان زیر کانال ۵۰ هزار دلاری به سر میبرد. بعد از توییت ایلان ماسک مبنی بر عدم پذیرش خرید و فروش ماشین های تسلا با بیت کوین، قیمت این رمز ارز از مرز ۵۹ هزار به زیر کانال ۵۰ هزار سقوط کرده و چند روزی است در همین کانال قیمتی به سر میبرد. به نقل از ارز دیجیتال و به گزارش مجله اینترنتی هفتگ، قیمت بیت کوین ۲۶ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر، ۴۸۲۶۲ دلار است که نسبت به قیمت بیت کوین ۲۵ اردیبهشت کمی افزایش داشته است.

 

بیت کوین که همین یک ماه پیش تا ۶۴ هزار دلار هم بالا رفته بود و رویای رسیدن به ۷۰ هزار را در سر داشت، ناگهان افت کرد و حتی تا ۴۳ هزار دلار هم افت قیمت داشت و پس از کش و قوس های فراوان مجددا به ۵۸ هزار دلار رسید و مجددا وارد سیر نزولی خود شده تا چندروزی در محدوده قیمت ۴۸ هزار دلار باقی بماند. خبرها حاکی ازین است که شخص ایلان ماسک نیز ازین افت قیمت بیت کوین ضرر کرده است. باید ببینیم در ادامه روز، قیمت بیت کوین ۲۶ اردیبهشت در همین قیمت باقی میماند یا میتواند دوباره قیمت های بالاتری از ۵۰ هزار را در این روزها دوباره تجربه کند.

 

امروز در بازار جهانی ارز‌های مجازی قیمت بیت کوین کاهش یافت و به حدود ۴۸ هزار دلار رسید. این قیمت نسبت به ۷ روز پیش ۱۷.۷ درصد پایین‌تر است. با احتساب افت امروز قیمت این ارز دیجیتال ارزش کل بازار بیت کوین حالا به ۹۰۲ میلیارد دلار کاهش یافته و ممکن است طی روز‌های آینده از ۹۰۰ میلیارد دلار هم پایین‌تر بیاید.

 

دوج کوین رمزارز پر سر و صدای این روزها به دنبال انتشار توییت جدید ایلان ماسک جان تازه‌ای گرفته است.

 

بنیان گذار اسپیس ایکس و تسلا در توییتی نوشت: «با توسعه دهندگان دوج کوین همکاری خواهم کرد تا کارایی آن را در هنگام استفاده از تراکنش ها افزایش دهیم. ماسک پیشتر نیز یک نظرسنجی توییتری برگزار کرد که اکثر رای دهندگان به استفاده از دوج کوین به عنوان ابزار پرداخت خرید محصولات تسلا رای مثبت دادند.»

 

 

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹۰۲.۶۴ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۳۸.۸۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

 

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴۳۹.۹۳ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۸.۹۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

 

بایننس کوین

بایننس کوین با نماد اختصاری BNB یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۷.۹ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۳.۷۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

 

 

قیمت ارز‌های دیجیتالی

شما مخاطبان  می‌توانید، قیمت انواع ارز‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم در ۲۶ اردیبهشت را در ادامه این خبر ببینید:

ارز دیجیتال قیمت(دلار) قیمت(تومان)
بیت کوین 48,218 ۱,۱۳۱,۶۶۹,۸۰۳
اتریوم 3,801 ۸۹,۲۲۵,۱۹۷
بایننس کوین 573 ۱۳,۴۵۵,۰۰۰
کاردانو 2.30 ۵۳,۸۱۶
دوج کوین 0.53 ۱۲,۴۴۹
تتر 0.99 ۲۳,۴۶۵
ریپل 1.56 ۳۶,۷۲۸
پولکادات 44.67 ۱,۰۴۶,۰۳۰

گفتنی است؛ نرخ ارز‌های دیجیتال لحظه‌ای در حال تغییر است و اعداد جدول در زمان تنظیم این خبر ثبت شد.

 

دامیننس بیت کوین چیست؟

 

دامیننس، در لغت به معنی تسلط و یا سلطه می‌باشد.


در بازار ارز دیجیتال، معمولا برای بیت‌کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد. به معنی درصد سلطه‌ی بیت‌کوین در بازار ارز دیجیتال.


به طور مثال، فرض کنید اندازه ۱۰ میلیون دلار سرمایه در بازار ارز دیجیتال وجود دارد. در صورتی که دامیننس بیت‌کوین ۶۰ باشد، به معنی این است که ۶ میلیون دلار بیتکوین در بازار وجود دارد و ۴ میلیون دلار سایر ارزهای دیجیتال.


از اون‌جایی که مهمترین عامل تعیین قیمت یک ارز دیجیتال، میزان عرضه و تقاضای اون ارز هستش، به همین علت، در تحلیل تکنیکال، استفاده از این دامیننس بسیار رایج می‌باشد.

 

زمانی که دامیننس بیت‌کوین، افزایشی می‌شود، انتظار می‌رود، قیمت بیت‌کوین نیز رو به افزایش داشته باشد و در صورتی که دامیننس کاهش پیدا کند، آلت‌کوین‌ها افزایش خواهند یافت.

 

بدیهی هستش، استفاده از این معیار به تنهایی برای پیش‌بینی وضعیت بازار کافی نیست و شما نیاز دارید بر روی نمودار قیمتی هم تحلیل داشته باشید.

 

 

برای این‌که دامیننس بیت‌کوین را مشاهده کنید، در قسمت جستجوی وب‌سایت تریدینگ ویو، BTC.D را جستجو کنید.

 

معمولا برای تحلیل نمودار اون، از الگو‌ها، ترند،‌ کانال قیمتی، فیبو و … که در تحلیل تکنیکال بر روی نمودار قیمتی مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ استفاده می‌شود.

 

سایر دامیننس  ها

 

به غیر از دامیننس بیتکوین، ۲ شاخص مهم دیگر در بازار، دامیننس تتر و دامیننس اتریوم می‌باشد. وقتی دامیننس تتر رو به افزایش میره، انتظار اصلاح در بازار ارزهای دیجیتال می‌رود و همچنین وقتی دامیننس اتریوم رو به افزایش می‌رود، انتظار افزایش آلت‌کوین‌ها را داریم. این دو نماد را با اسامی USDT.D و ETH.D می‌توانید در تریدینگ ویو پیدا کنید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: