صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۰۲
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 16
کد خبر: ۸۸۱۴۱

خبر بد برای تیم ملی فوتبال ایران

با کناره گیری تیم کره شمالی از رقابت انتخابی تیم‌های دوم گرو‌ها در شرایط سخت تری برای صعود به مرحله بعد قرار گرفته اند. گروه ایران نیز متاثر از این وضعیت است.

به گزارش راهبرد معاصر سرانجام کره شمالی از رقابت‌های انتخاب جام جهانی و جام ملت‌های آسیا کناره گیری کرد تا کار برای تیم‌های دوم دیگر گروه‌ها از جمله گروه ایران سخت‌تر شود.

 

با فرض اینکه تیم ملی کشورمان در رده دوم قرار گیرد، حالا باید به این نکته اشاره کرد که کناره گیری کره شمالی از رقابت‌های راه یابی به جام جهانی می‌تواند برای ما و ۶ تیم دوم دیگر گران تمام شود.

 

هنوز گزارش‌هایی در خصوص پیامد کناره گیری تیم ملی کره شمالی در گروه هشتم مسابقات منتشر نشده که فیفا و AFC چه تصمیمی برای بازی‌های تیم‌ها مقابل این نماینده دارند. اما احتمال می‌رود که فیفا دستور به لغو بازی و کناره گیری تیم ملی کره شمالی بدهد و بازی‌ها ۳ بر صفر تمام شود که اگر چنین اتفاقی رخ بدهد به ضرر ۷ تیم دوم جدول خواهد بود. زیرا هم ۳ امتیاز و تفاضل مثبت ۳ می‌تواند تیم دوم جدول را به خوبی در جدول تیم‌های دوم پیش بیاندازد.

 

کره شمالی در گروه H مسابقات با ۸ امتیاز در رده چهارم قرار دارد و این گروه بسیار نزدیک با صدرنشینی ترکمنستان با ۹ امتیاز دنبال می‌شود. تیم‌های کره جنوبی و لبنان نیز با ۸ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند و به همین دلیل کناره‌گیری کره شمالی و رسیدن ۳ امتیاز رایگان به آن تیم‌ها می‌تواند منفعت زیادی برای رسیدن به مرحله بعدی جام جهانی برای آن‌ها داشته باشد./شهرآرا نیوز

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: