صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 18
کد خبر: ۸۸۳۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
مبلغ سود سهام عدالت؛

اخرین وضعیت واریز سود سهام عدالت معوق/ زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت خرداد ۱۴۰۰

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور درباره اخرین وضعیت واریز سود سهام عدالت معوق توضیح داد و زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت خرداد ۱۴۰۰ را نیز مشخص کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ توکلی درباره اخرین وضعیت واریز سود سهام عدالت معوق توضیحات زیر را ارائه کرد. رئیس رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور درباره زمان واریز سود مرحله دوم سهام عدالت گفت: پرداخت سود سهام عدالت سال 98 در مرحله دوم آغاز شده است و تلاش می کنیم تا پایان خرداد ماه این سودها واریز شود. وی خبری خوش برای سهامدارانی که سود مرحله اول را نیز دریافت نکرده اند، اعلام کرد که جزئیات آن را می توانید در زیر بخوانید.

 

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

 

عسکر توکلی درباره آخرین وضعیت سودهای سهام عدالت سال ۹۸ سهامداران، گفت: سودها درحال واریز شدن است.

 

وی با اشاره به اینکه مرحله تکمیلی سودهای سهام عدالت از خرداد امسال در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: برخی از سهامداران سودهای مرحله نخست سال ۹۸ را هنوز دریافت نکردند که واریز می‌شود.

 

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور در ارتباط با نگرانی برخی از سهامداران مبنی بر اینکه واریز نشدن سود، ارتباطی به ثبت‌‌نام در سجام دارد، تصریح کرد: برخی که سود دریافت کردند افرادی بودند که در سجام ثبت‌نام نکردند و این موضوع ارتباطی به سجام ندارد.


سود سهام عدالت

 

برای واریز ۵۰ درصد دوم سود دارندگان سهام عدالت از ابتدای سال مسئولان چندین بار وعده داده‌اند اما عملی شد، ابتدا بعد از تعطیلات نوروز، قبل از ماه رمضان، تا پایان ماه رمضان و شب عید فطر از جمله وعده‌های سهام عدالتی است اما هیچ کدام اجرایی نشده است.

 

 

تا امروز نیز زمان جدیدی اعلام نشده، اما زمزمه‌هایی از واریز ۳۰ درصد از ۵۰ درصد دوم شنیده می‌شود. یعنی از ۵۰ درصدی که باید واریز شود ۳۰ درصدش به زودی واریز شود و ۲۰ درصد باقی مانده بعدا پرداخت شود.


مبلغ سود سهام عدالت مرحله دوم

 

مرحله دوم سود سهام عدالت برای سهام یک میلیون تومانی، ۱۸۶ هزار تومان و برای سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۹۹ هزار تومان است که ۳۰ درصد آن برای سهام یک میلیون تومانی ۵۶ هزار تومانی و برای سهام ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۳۰ هزار تومان است.

 

اما از ابتدا سهامداران معتقد بودند سود سهام عدالت تا زمان انتخابات واریز نمی‌شود، بنابراین اگر تا پایان این هفته انجام نشود به احتمال زیاد تا پایان خرداد پرداخت می‌شود.


ارزش روز سهام عدالت 28 اردیبهشت 1400

 

امروز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ شاخص کل در چهارمین روز کاری در هفته جاری همچون روز گذشته، منفی و سرخپوش آغاز به کار کرد و در پایان معاملات، بدلیل عرضه در نماد‌های بزرگ و شاخص ساز موجب نزول ۱۴ هزار و ۱۳۹ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن به کانال یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۷۱ واحد شد. نماد‌های کوچک بازار بورس نیز شرایط خوبی نداشتند و شاخص کل هم وزن بورس نیز ۴۱۳۵ واحد افت کرد.


شاخص کل ۱.۱۹ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۰۱ درصد افت کردند که نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک و بزرگ در کنار هم این کاهش را رقم زدند.


«فملی»، «فولاد» و «وامید» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

 

«خساپا»، «خودرو»، «فملی» هم سه نماد پرتراکنش بورس امروز بودند.

 

افت بورس بر روی قیمت سهام نماد‌های حاضر در سبد سهام عدالت نیز تاثیر گذاشت و قیمت آن‌ها را نیز کاهشی کرد.


ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

 

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۳۵۴ تومان رسید که نسبت به دیروز ۱.۶ درصد معادل ۱۲۸ هزار و ۲۱۳ تومان کاهش داشت.


با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۶۱۲ تومان رسیده است.

 


 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
زود واریز کنید‌لازم‌دارین
ناشناس
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
دهزارتومان که می‌خواهند برای مردم اربابی مانده سو سهام عدالت میخواهندواریزکنندباشه واسه خودمسعولان جای خجالت داره بخدا
علیرضا
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
بخوره توی سرتون با این سودسهام عدالت خجالت بکشین فقط مسخره بازی این چه وضیه ۵۰ تومان پولی هست که هی میگین بنظر شما چی میشه بخری انقدر مردم اذیت نکنین نمیخاین بدین چیزی هم نگین خواهشان