صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 17
کد خبر: ۸۸۶۱

تروریست‌های سنتکام در الانبار عراق باند فرود بالگرد احداث می‌کنند

نظامیان تروریست آمریکا در استان الانبار واقع در غرب عراق می‌خواهند نخستین باند فرود بالگردهای نظامی را در شرق شهرستان «الرطبه» احداث کنند.
به گزارش  راهبرد معاصر ، یک منبع حاضر در استان الانبار واقع در غرب عراق از تحرکات تازه آمریکا در خصوص مسائل نظامی در این استان خبر دادند.

این منبع به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که نیروهای آمریکایی قصد دارند نخستین باند فرود بالگردهای نظامی را در شرق شهرستان «الرطبه» احداث کنند.

منبع مذکور با اشاره به شناسایی این منطقه توسط تروریستهای آمریکا، اعلام کرد که احتمالا طی روزهای اندک آتی این طرح را آغاز خواهند کرد.
 
فارس

وی با اشاره به اینکه این اقدام نخستین مورد در نوع خود است، اظهار داشت که این باند فرود با مرکز الرطبه، پنج کیلومتر فاصله دارد.

این منبع تصریح کرد که در این باند، همه وسایل مورد نیاز برای فرود بالگردهای نظامی نیز فراهم خواهد شد.

وی می‌گوید که احداث این باند، باعث می‌شود که بالگردهای آمریکایی بتوانند در این منطقه فرود بیایند و مناطق صحرایی الانبار تا نوار مرزی عراق و سوریه را تحت نظر داشته باشند.

این منبع در پایان خاطر نشان کرد که هنوز انگیزه واقعی آمریکا برای احداث این باند مشخص نشده است.

در همین راستا، منابع خبری عراق اخیرا اعلام کردند که «برخی از شرکتهای امنیتی مزدور، سلاح و تجهیزات نظامی متنوعی را از سوریه و اردن به سمت مناطق غرب [عراق] انتقال می‌دهند».

این منابع تأکید کردند که «نیروهای آمریکایی از عملیات انتقال سلاح و تجهیزات نظامی توسط خودروهای خود می‌ترسند و بیم دارند که مورد هدف قرار گیرند؛ لذا این مأموریت را به شرکتهای امنیتی کشورهای مختلف محول کرده‌اند».

منابع مذکور در پایان اعلام کردند که اخیرا تحرکات شرکتهای امنیتی خارجی که با نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه «عین الاسد» (ادر استان الانبار) قرارداد دارند، افزایش یافته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: