صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 20
کد خبر: ۸۸۷۲۸

توییت خاص ایلان ماسک همزمان با سقوط بیت کوین

به دنبال سقوط پی در پی بازار ارز های دیجیتال در چند روز اخیر، حالا ایلان ماسک مدیر عامل تسلا توییت کرده است که شرکت وی الماس دارد.

به گزارش راهبرد معاصر به دنبال سقوط پی در پی بازار ارز های دیجیتال در چند روز اخیر، حالا ایلان ماسک ،مدیر عامل تسلا  توییت کرده است که شرکت وی "الماس" دارد.

 

تسلا هنوز بیت کوین های خود را نگه داشته است

اظهارات ماسک حاکی از آن است که تسلا قصد دارد با وجود سقوط قیمت دارایی های دیجیتال در چند روز اخیر، 2.5 میلیارد دلار بیت کوین خود را حفظ کند.

ظاهراً دلیل سقوط دیروز بیت کوین به دلیل تصمیم چین برای محدود کردن پرداخت های رمزنگاری شده بود. به طوری که فقط در عرض چند ساعت بیت کوین به 30400 دلار سقوط کرد ، که پایین ترین قیمت از اواخر ژانویه به شمار میرود. اگرچه قیمت بیت کوین توانست سریعا خود را به 36,000 دلار برساند.

 

در زمان نوشتن این خبر بیت کوین با قیمت 39,372 در صرافی های مختلف در سطح دنیا در حال خرید و فروش می باشد.

توییت ماسک با توجه به این واقعیت که یکی از عواملی که شاید در سقوط بیت کوین در چند هفته اخیر شده بود مهم است. در واقع در تاریخ 12 مه ، ماسک اعلام کرد که تسلا به دلیل مصرف زیاد انرژی برای استتخراج بیت کوین، آن را به عنوان وسیله پرداخت از برای ماشین های این شرکت نخواهد پذیرفت. این خبر باعث شد بیت کوین از 57000 دلار سقوط کند.

 


سایر سرمایه گذاران نهنگ برگزار خواهند کرد

ماسک تنها کسی نیست که اعلام می کند او و شرکتش در بحبوحه سقوط بازار دارایی های رمزنگاری شده دارند. مدیر عامل ترون (TRON) جاستین سان(Justin Sun) امروز اعلام کرد که 289 میلیون دلار بیت کوین و اتریوم خریداری کرده است. در همین حال ، مایکل سایلور ، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری میکرواستراتژی (Microstrategy) ، در توییت خود گفته است که نهادهای تجاری وی 110،000 بیت کوین (4.2 میلیارد دلار) دارند و هنوز تصمیمی برای فروش نداند و آن ها را نگه داشته اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: