صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۲۲
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 May 29
کد خبر: ۸۹۸۶۱

شکست آمریکا در آزمایش و رهگیری موشک بالستیک

آژانس دفاع موشکی آمریکا از شکست در آزمایش رهگیری موشک بالستیک در یک ناو جنگی ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر آژانس دفاع موشکی آمریکا امروز (شنبه) اعلام کرد یک ناو جنگی آمریکا در رهگیری موشک بالستیک میان-برد در آزمایشی موشکی شکست خورده است.

این آژانس در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «هدف از انجام این آزمایش نشان دادن توانایی موشکی آمریکا در رهگیری، شناسایی و از میان بردن موشک بالستیک میان-برد بود.»

در انتهای این بیانیه آمده است: «البته این آزمایش با موفقیت همراه نشد.»

این نهاد آمریکایی هیچ جزئیاتی درباره این آزمایش و محل انجام آن ارائه نداده است.

آژانس دفاع موشکی آمریکا یکی از زیرمجموعه‌های وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) است که به طور معمول آزمایش‌های دفاع موشکی انجام می‌دهد.

ماه گذشته نیز نیروی هوایی آمریکا از شکست در آزمایش موشک بالستیک «مینت من ۳» خبر داده و اعلام کرده بود: «موشک بالستیک مینت من ۳ در زمان پرتاب از پایگاه هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا با مشکل مواجه شد.»

پیش‌تر از آن نیز اولین آزمایش شلیک موشک مافوق صوت آمریکا حین پرواز با هواپیمای بمب‌افکن بی۵۲ با شکست مواجه شد. این موشک «ای‌جی‌ام-۱۸۳» نام داشت و دلیل شکست آن نقص فنی در هواپیمای بمب‌افکن بوده است. این آزمایش ناموفق موشکی در تاسیسات آزمایش موشکی آمریکا در اقیانوس آرام نزدیک سواحل جنوب کالیفرنیا انجام شد.

در حال حاضر آمریکا فاقد سلاح مافوق صوت عملیاتی است و از این منظر سال‌ها عقب‌تر از روسیه و چین قرار دارد که هریک چندین موشک مافوق صوت در اختیار دارند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: