صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 04
کد خبر: ۹۰۶۲۰

بررسی انواع فوق العاده ویژه موضوع ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری

فوق العاده ویژه مشاغل تخصصی،فوق العاده کارایی و عملکرد،فوق العاده جبران هزینه سفر و ماموریت، فوق العاده اشتغال خارج از کشور چیست و چگونه محاسبه می شود؟

به گزارش راهبرد معاصر در ادامه با فوق العاده ویژه مشاغل تخصصی،فوق العاده کارایی و عملکرد،فوق العاده جبران هزینه سفر و ماموریت، فوق العاده اشتغال خارج از کشور آشنا می شوید. 

فوق العاده شغل برای مشاغل تخصصی

این فوق العاده متناسب با سطح تخصص و مهارت ها، پیچیدگی وظایف و مسئولیت ها و شرایط بازار کار برای مشاغل تا سطح کاردانی حداکثر ۷۰۰ امتیاز و برای مشاغل همسطح کارشناسی حداکثر ۱۵۰۰ امتیاز و برای مشاغل بالاتر حداکثر ۲۰۰۰ امتیاز بنابر پیشنهاد سازمان و تصویب هیأت وزیران تعلق می گیرد.

 فوق العاده کارایی و عملکرد

این فوق العاده به ترتیب زیر تعیین می گردد:
 الف) به حداکثر هفتاد درصد از کارمندان هر دستگاه مطابق عملکرد کارمندان بر اساس رتبه بندی نمرات ارزشیابی کارمندان، و با توجه به امتیازی که از عواملی نظیر رضایت ارباب رجوع، رشد و ارتقا، اثربخشی و کیفیت و سرعت در اتمام کار کسب می کنند تا ۲۰ درصد امتیازات مربوط به حقوق ثابت وی در مقاطع سه ماهه تعلق می گیرد.
 ب) میزان بهره مندی کارمندان هر دستگاه از سقف هفتاد درصد قید شده در این بند به تناسب میزان موفقیت در انجام تکالیف قانونی و اجراء برنامه ها و ارزیابی عملکرد دستگاه که توسط سازمان و تصویب شورای عالی اداری در سه سطح متوسط، خوب و عالی رتبه بندی می گردند و به ترتیب (۳۰%، ۵۰% و ۷۰%) تعیین می شود.
فوق العاده جبران هزینه سفر و ماموریت روزانه داخل و خارج از کشور

به این منظور با تشخیص دستگاه اجرائی، کسر صندوق و تضمین، مبالغی با پیشنهاد سازمان و تصویب هیأت وزیران به کارمندان پرداخت خواهد گردید.

فوق العاده اشتغال خارج از کشور

به کارمندانی که در خارج از کشور در پست های سازمانی کارگزین آنلاین مشغول می باشند فوق العاده اشتغال خارج از کشور بر اساس ضوابطی که به پیشنهاد سازمان به تصویب هیأت وزیران می رسد، پرداخت می شود.

این گونه کارمندان در مدتی که از فوق العاده اشتغال خارج از کشور استفاده می کنند؛ دریافتی دیگری به استثناء مواردی که به موجب قوانین خاص برای اشتغال در خارج از کشور به این گونه کارمندان تعلق می گیرد نخواهند داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: