صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۰۶
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 13
کد خبر: ۹۱۵۰۳

انتخابات تمام الکترونیک شورا‌ها در۲۴ مرکز استان و ۳۳شهر

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در ۲۴ مرکز استان و ۳۳ شهر به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر آقای امیر شجاعان در برنامه زنده شبکه دو درباره رای گیری الکترونیکی افزود: در شهر‌هایی که انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، رای دهندگان به جای تعرفه کاغذی از کارت الکترونیکی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، استفاده می‌کنند.


وی گفت: رای دهندگان که به شعبه مراجعه می‌کنند کارت ملی و شناسنامه خود را برای احراز هویت به کاربر می‌دهند که با قرار دادن کارت ملی در داخل دستگاه از طریق پایگاه ثبت احوال احراز هویت می‌شود و بعد از اینکه کاربر مطمئن شد این فرد اصالت لازم را برای رای دادن دارد و قبلا رای نداده یا در پایگاه فوتی ثبت نشده است و در سن قانونی رای دادن قرار دارد، اخذ رای صورت می‌گیرد.


رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات افزود: رای دهندگان با مراجعه به دستگاه‌های الکترونیکی و وارد کردن کد داوطلب مورد نظرشان، تصویر و مشخصات داوطلب را روی صفحه می‌بینند و بعد از تایید با ثبت و فشار کلید سبزی، رای گیری صورت می‌گیرد و رای دهندگان رای خود را به داوطلب مورد نظر می‌دهند.


وی گفت: در بحث رای گیری الکترونیکی کاغذ‌ها را شمارش نمی‌کنیم بلکه آن‌ها را برای احتیاط و فقط از باب اعتراض داوطلبان و بازشماری نگهداری می‌کنیم.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات در باره اینکه در صورت قطعی برق فعالیت این دستگاه‌ها به چه صورت خواهد بود؟ گفت: در صورت قطعی برق، دستگاه‌ها باتری ذخیره انرژی دارند که تا حدود یک ساعت کار می‌کند و در صورت تداوم قطعی برق، بیش از یک ساعت نیز این دستگاه‌ها با یک باتری خودرو نیز کار می‌کنند./صداوسیما

نظر شما