صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 15
کد خبر: ۹۱۶۸۷
در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری؛

انتخاب رئیس جمهور اصلح در مشارکتی آگاهانه و حداکثری

مشارکت در انتخابات، نه تنها مهمترین حق و وظیفه شهروندان در جامعه اسلامی است بلکه به عنوان مهمترین آزمون اجتماعی و سیاسی آحاد ملت در انتخاب اصلح و تعیین سرنوشت کشور، انقلاب اسلامی و مستضعفان جهان خواهد بود و قطعا بی تفاوتی و عدم حضور و یا انتخاب غیرمسئولانه و ناآگاهانه که منجر به بازتاب‌های سوء در همه عرصه های اجتماعی خواهد شد، موجب ضمان و بازخواست در قیامت الهی و عذاب دنیوی و اخروی خواهد شد.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ از آنجا که هر گونه تغییر و اصلاح اساسی وضع موجود منوط به حضور مسئولانه و حداکثری مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب تلقی میشود، انتخابات در نظام اسلامی مزین به مردم سالاری دینی، عینی ترین و برجسته ترین جلوه مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشت خود می باشد.

 

اگر چه بخشی از مردم ممکن است تحت تاثیر القائات دشمن و یا فریب کاران جاهل یا وابسته در مقاطعی دچار انتخاب نادرست و در نتیجه حصول نتایج سوء برای جامعه گردند، لکن مسئولیت دوچندان برای مشارکت کنندگان ناآگاه پس از اشکار شدن حقیقت و لزوم جبران به نحو مقتضی را در پی دارد. چنانچه با عنایت به قاعده لطف و هدایت عام و خاص، خداوند عالم نیز بر اساس سنت الهی حرکت عمومی بشر به سمت تکامل و نیز به برکت حضور امام و نائب الامام در دوران غیبت، بصیرت و آگاهی عمومی در مسیر هدایت و رشد، در برآیند تغییر و تحولات تاریخی حاصل میشود.

 

شناخت و تحلیل درست و واقع بینانه از محیط و شرایط داخلی و خارجی آن، درس اندوزی و عبرت گیری از حوادث گذشته به ویژه در تاریخ معاصر و تحلیل فراز و نشیبهای آن در منازعه دائمی حق و باطل و توطئه ها و مداخلات بیگانگان و نفوذ و سلطه آنها، و شکست آنان و پیروزی های مکرر ملت در مقابل آنان، می تواند آحاد ملت را در مسیر انتخاب درست در دستیابی به اهداف و آرمانها یاری نماید. گام‌ دوم انقلاب هدفگذاری آینده پژوهانه و میان مدت جمهوری اسلامی ایران در جهت تکامل خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی و بسترسازی برای ظهور خورشید عظمای ولایت حضرت ولی عصر(عج) میباشد.

 

رئیس جمهور به عنوان دومین شخص اجرایی کشور پس از مقام رهبری، با در اختیار داشتن سکان اجرایی کشور، نقش بی بدیلی در رکود و عقب گرد و یا رشد و تعالی این مسیر نورانی برای ملت بزرگ ایران را در پی دارد.

 

لذا مشارکت در انتخابات، نه تنها مهمترین حق و وظیفه شهروندان در جامعه اسلامی است بلکه به عنوان مهمترین آزمون اجتماعی و سیاسی آحاد ملت در انتخاب اصلح و تعیین سرنوشت کشور، انقلاب اسلامی و مستضعفان جهان خواهد بود و قطعا بی تفاوتی و عدم حضور و یا انتخاب غیرمسئولانه و ناآگاهانه که منجر به بازتابهای سوء در همه عرصه های اجتماعی خواهد شد، موجب ضمان و بازخواست در قیامت الهی و عذاب دنیوی و اخروی خواهد شد.

 

از آنجا که کاندیدای مورد وفاق جمعی مردم و جبهه انقلاب اسلامی آیت الله ابراهیم رئیسی می‌باشد و قرار است دولتی در تراز انقلاب اسلامی و به دور از هر گونه ذلت و سرسپردگی به غرب و شرق با رویکرد عزت، کرامت و استقلال همه‌جانبه کشور ار بیگانگان با رویکرد احیای ارزشهای انقلاب اسلامی با بسط ید و تحت زعامت حقیقی نایب الامام خامنه ای(مدظله العالی)شکل بگیرد، و دشمنان انقلاب اسلامی مایوس گردند، ایشان اصلح میباشند و رای به ایشان، و دعوت عمومی به آن، مشارکت در همه تغییر و تحولات اصلاح گرانه در دفاع از حریم اسلام و نظام اسلامی و تعالی و پیشرفت آن خواهد بود. انشالله

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: