صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 15
کد خبر: ۹۱۷۵۴

جزئیات محدودیت های تردد بین استانی

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا محدودیت های تردد بین استانی با خودروهای پلاک غیر عمومی به شهرهای قرمز و نارنجی در روز انتخابات اعمال می شود.

به گزارش راهبرد معاصر  محدودیت های تردد بین استانی در روز انتخابات اعمال خواهد شد. بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا تردد بین استانی با خودروهای پلاک غیر بومی به شهرهای نارنجی و قرمز در روز انتخابات اعمال می شود. البته افراد می توانند با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به استان های دیگر سفر کنند. البته به گفته قاسمی دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی اصل بر این که حتی سفر با نقلیه عمومی هم انجام نشود. در حال حاضر ۱۳ شهر در وضعیت قرمز کرونایی که سه شهر آن در استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر، چابهار و نیک شهر) قرار دارد. همچنین پاوه در استان کرمانشاه و مابقی شهر‌های قرمز در استان هرمزگان هستند. همچنین بندرعباس تنها مرکز استانی است که در وضعیت قرمز کرونایی است.

 

 

جرئیات محدودیت‌ تردد به شهرهای قرمز و نارنجی در روز انتخابات

حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که ممنوعیت تردد بین استانی در روز انتخابات برای رأی‌گیری شوراهای شهر به چه صورت است، گفت: در تردد بین استانی هیچ تغییری ایجاد نشده و محدودیت‌ تردد برای خودروها با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز در روز انتخابات به قوت خود باقی است.قاسمی افزود: افراد می‌توانند بدون وسیله نقلیه خود و با وسیله نقلیه عمومی به استان‌های دیگر سفر کنند، اما اصل بر این است که این کار را انجام ندهند.وی گفت: ما اکنون با افزایش شعبات اخذ رأی برای مردم شرایطی را ایجاد کردیم که در کنار مدیریت مخاطرات مرتبط با بیماری کرونا انتخابات را برگزار کنیم. اگر بنا باشد در این شرایط افرادی برای رأی دادن در انتخابات شوراها تردد داشته باشند، این موضوع با سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مغایر است.

شهرهای قرمز کرونایی کدامند؟

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، گفت: روند کلی کرونا در کشور نزولی است.رئیسی در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌ها در کشور به حدود ۷۰ درصد رسیده و باید بیش از این پروتکل‌ها را رعایت کرد. رئیسی در خصوص آخرین رنگ بندی وضعیت کرونا در کشور تأکید کرد: در حال حاضر ۱۳ شهر در کشور قرمز است که سه شهر آن در استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر، چابهار و نیک شهر) قرار دارد. همچنین پاوه در استان کرمانشاه و مابقی شهر‌های قرمز در استان هرمزگان هستند و بندرعباس که تنها مرکز استانی است که در وضعیت قرمز کرونایی است. وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۲۰۸ شهر وضعیت نارنجی و ۲۲۷ شهر در وضعیت زرد هستند، گفت: به شدت باید پروتکل‌ها رعایت و نظارت‌ها انجام شود تا روند نزولی متوقف نشود و اگر پروتکل‌ها به خوبی رعایت نشود دچار موج بعدی شویم.

 

 

محدودیت‌های کرونایی سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ادامه دارد؟

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر تردد عادی و روان خودروها در جاده‌های کشور در جریان است. سردار حسینی اعلام کرد: ممنوعیت سفر به استان‌های شمالی کشور اعم از گلستان، گیلان و مازندران فارغ از رنگبندی کرونایی اعمال می شود.وی تصریح کرد: ممنوعیت خروج خودروهای بومی از شهرهای قرمز و نارنجی و ورود خودروهای غیر بومی به این دسته از شهرها اعمال شده و متخلفان جریمه یک میلیون تومانی تردد به شهر قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی سفر به شهر نارنجی را دریافت خواهند کرد.

 

 جانشین پلیس راهور ناجا اعلام کرد: مأموران پلیس راه و راهور ناجا در سطح جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور حضور دارند و علاوه بر مدیریت ترافیک نسبت به اعمال قانون رانندگانی که اقدام به سفر غیر مجاز کنند اقدام خواهند کرد.وی گفت: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح فارغ از رنگ بندی در تمام شهرهای کشور اجرا شده و متخلفان جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خواهند شد.وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص عملکرد پلیس راهور در مواجهه با ترافیک احتمالی بعد از ظهر جمعه خاطرنشان کرد: پلیس راهور برنامه‌ای برای یک طرفه کردن جاده ها ندارد.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: