صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 19
کد خبر: ۹۲۳۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

گمانه زنی ها درباره کابینه احتمالی آیت الله رئیسی/ چه کسانی وزیر می شوند؟

نتایج قطعی سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام و آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب شد. پیش از انتخابات گمانه زنی هایی درباره کابینه احتمالی آیت الله رئیسی وجود داشت که در ادامه آنها را می خوانید.

به گزارش راهبرد معاصر با پیروزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گمانه زنی هایی درباره کابینه احتمالی او وجود دارد. آیت الله رئیس پیش از انتخابات اعلام کرده بود کسی که وارد دولت آینده او می شود به نماد دولت تبدیل خواهد شد و باید متخصص، کارآمد و انقلابی باشد، به همین دلیل افرادی که در ستاد او هستند لزوما از اعضای کابینه احتمالی او نخواهند بود.  با این حال تا به امروز صحبت هایی درباره کابینه احتمالی رئیسی به میان آمده است. برخی احتمال می دادند که رئیسی محمدباقر قالیباف را به عنوان معاون اول خود انتخاب خواهد کرد. البته برخی نیز سعید جلیلی را به عنوان معاون اول معرفی کرده بودند. البته پیشتر نام سعید جلیلی نیز به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی در این لیست قرار داشت.  در میان این احتمالات نام حجت الله عبدالملکی، فرهاد رهبر و حمیدرضا پور ابراهیمی به عنوان گزینه های اصلی وزارت اقتصاد پررنگتر است. البته نام فرهاد رهبر به عنوان وزیر علوم نیز آمده است . گمانه زنی ها نام منوجهر متکی و حسین امیر عبداللهیان را به عنوان گزینه  احتمالی وزارت خارجه مطرح می کردند. در این لیست نام صادق محصولی هم به عنوان وزیر کشور اعلام می شد. در این میان گفته می شود احتمال تصدی وزارت اطلاعات از سوی حسین طائب و محسنی اژه ای و حیدر مصلحی وجود دارد و این سه گزینه  می توانند گزینه مناسب این وزارت خانه باشند. عزت الله ضرغامی،محمد حسین رنجبران و نادر طالب زاده نیز به عنوان گزینه ها وزارت ارشاد مطرح شدند. برای تصدی وزارت نفت مسعود میرکاظمی و رستم قاسمی گزینه های احتمالی اعلام شده بودند. همچنین محمد دهقان گزینه وزارت دادگستری، سردار حاجی زاده وزارت دفاع، جواد جاویدنیا  گزینه وزارت ارتباطات، پرویز فتاح به عنوان وزیر نیرو  در لیست گمانه زنی ها وجود داشت. در این میان برای تصدی وزارت بهداشت نام سعید نمکی و محمدحسین قاضی زاده هاشمی نیز به میان آمده بود.

به محض انتشار اطلاعات رسمی درباره کابینه آیت الله رئیسی اخبار آن از سوی این رسانه اعلام خواهد شد. 

 

 

صحبت های آیت الله رئیسی درباره کابینه احتمالی خود

آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 پیشتر گفته بود: ستادهای انتخاباتی در واقع آیینه دولت آینده نیستند و دولت براساس بررسی عملکرد و سوابق و برنامه‌های افراد مختلف طراحی می‌شود و شکل می‌گیرد وکسی که وارد دولت و به نماد دولت تبدیل می‌شود باید متخصص، کارآمد و انقلابی باشد.

 

 

 

واکنش ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی به گمانه زنی درباره کابینه احتمالی او

سخنگوی ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رییسی با رد برخی شایعات تاکید کرد: گمانه زنی‌های رسانه‌ای در خصوص ترکیب کابینه سید ابراهیم رییسی و نام بردن از برخی چهره‌ها کاملا اشتباه و غیر واقعی است. مهدی دوستی با اشاره به شیطنت‌های رسانه ای و اقدامات تخریبی صورت گرفته پیرامون برنامه‌ها و فعالیت‌های انتخاباتی سید ابراهیم رییسی اظهار کرد: گمانه‌زنی‌های موجود در فضای مجازی و رسانه ای پیرامون کابینه احتمالی ایشان هم از همین جنس بوده و هیچ اعتباری ندارد. کابینه دولت سید ابراهیم رییسی در صورت اعتماد مردم و پیروزی در انتخابات فراجناحی خواهد بود. دوستی با تاکید بر شایسته محوری و کارآمدی در کابینه رییسی اظهار داشت: جوانان نخبه و متخصص، تازه نفس، کارآمد، انقلابی و شایسته ترکیب اصلی کابینه آقای رییسی را تشکیل خواهند داد. وی یادآورشد: دولت مردمی بنا دارد از تمام ظرفیت‌های کمتر استفاده شده در کشور بهره برده و با کمک این افرادِ شایسته گامی بلند و استوار به سمت ایران قوی بردارد.

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمد
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
نیکزادبرای معاون اولی مناسبتره
هم پاکدسته هم عملگرا
ناشناس
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
معاون اول فقط نیکزاد
هم پاکدست هم عملگراست