صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۳ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 24
کد خبر: ۹۲۹۱۵

بلومبرگ مدعی شد: آمریکایی‌ها برای مذاکرات هسته‌ای با ایران آماده می‌شوند

پایگاه خبری بلومبرگ مدعی شد مقامات آمریکایی خود را برای دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای با ایران آماده می‌کنند.
به گزارش راهبرد معاصر، یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت مقامات آمریکا آماده اند تا در صورت موافقت تهران به دور هفتم مذاکرات غیرمستقیم هسته‌ای وین در مورد بازگشت به توافقنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ باز گردند.

بلومبرگ مدعی شد تیم مذاکره کننده آمریکایی به سرپرستی رابرت مالی و نمایندگانی از ایران هفته آینده در وین دیدار و گفتگو خواهند کرد. بلومبرگ خبری در مورد دیدار‌های خصوصی میان مقامات ایران و آمریکا منتشر نکرده، اما تاکید دارد ممکن است این تاریخ با توافق طرفین تغییر کند.

جروزالم پست هم در روز‌های اخیر در خبری مدعی شد رژیم صهیونیستی ممکن است خواستار تاخیر در این دیدار برای بررسی دیدگاه‌های کابینه جدید در خصوص این موضوع شود.

بلومبرگ همچنین در بخش دیگری از این خبر مدعی شد کابینه جدید رژیم صهیونیستی هم همچون اعضای کابینه قبل مخالف هر گونه بازگشت آمریکا به توافقنامه هسته‌ای با ایران هستند و در این باره مقامات آمریکایی را به شدت تحت فشار قرار داده اند.

پیش‌تر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جریان یک نشست خبری گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر این موضوع که ایران حق دستیابی یه سلاح هسته‌ای را ندارد با هم اتفاق نظر دارند. ما و متحدانمان در این باره هیچ اختلافی نداریم که ایران نباید به فناوری سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کند. ما تلاش داریم با همکاری با یکدیگر به بهترین راه برای رسیدن به این هدف برسیم.

امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای گفت جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته با مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی با موضوع بررسی تهدیدات منطقه‌ای علیه این رژیم دیدار و گفتگو کرده است.

نشست خبری سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور منتخب کشورمان در روز‌های گذشته با خبرنگاران داخلی و خارجی پیام روشنی برای غرب به منظور ادامه مذاکرات هسته داشت. رییس جمهور منتخبان کشورمان لغو کامل تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران را پیش شرط ادامه مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد.

این نخستین بار نیست که مقامات آمریکایی برای بازگشت به توافقنامه برجام چراغ سبز نشان می‌دهند، ولی هر بار با وضع شروطی اضافی در ادامه روند گفتگو‌ها اختلال ایجاد می‌کنند.
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: