صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۰۹ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 30
کد خبر: ۹۳۷۶۹
نشست شورای امنیت درباره برجام؛

اتحادیه اروپا: خواستار لغو تحریم‌های نفتی ایران هستیم

نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درخصوص برجام خواستار لغو تحریم‌های مرتبط با صادرات نفت ایران توسط آمریکا شد.

به گزارش راهبرد معاصر نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در ارتباط با اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در ارتباط با برجام برگزار شد.

 

نماینده اتحادیه اروپا: نگرانی های زیادی وجود دارد

در این جلسه، نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل در سخنانی مدعی شد: نگرانی‌های زیادی با وجود خوشبینی‌ها در زمینه مذاکرات وین درباره برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد.

او در ادامه افزود: ما بار دیگر درخواست دبیرکل سازمان ملل از واشنگتن را که خواهان برداشته شدن و یا رفع تحریم‌ها درباره تجارت نفت با ایران بود، تکرار می‌کنیم.

نماینده اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد این اتحادیه به شکلی کامل به بند‌های برجام پایبند خواهد ماند.

 

معاون نماینده آمریکا: ما به تلاشهای خود برای مقابله با ایران ادامه می دهیم

از سوی دیگر، معاون نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در سخنانی مدعی شد: ما به تلاش‌های خود برای مقابله با فعالیت‌های ایران که ثبات در منطقه را متزلزل می‌سازد، ادامه می‌دهیم. ایران به حمایت خود از تروریسم ادامه می‌دهد؛ مسأله‌ای که بر نیرو‌های ما و امنیت هم پیمانان ما در منطقه تأثیر خواهد داشت.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در اظهاراتی گفت:من بار دیگر دعوت گوترش از واشنگتن برای برداشتن و یا لغو تحریم‌ها در زمینه تجارت نفتی با ایران را تکرار می‌کنم.

 

نماینده چین: از آمریکا می‌خواهیم تحریم‌ها علیه ایران را بردارد

نماینده چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت نیز گفت: از آمریکا می‌خواهیم تحریم‌ها علیه ایران را بردارد.

نماینده چین اعلام کرد: درخواست ایران برای دریافت ضمانت از آمریکا با توجه به خروج یکجانبه این کشور از برجام کاملاً قابل درک است و باید اجابت شود. چین با تحریم‌های یکجانبه آمریکا مخالف است و از آمریکا می‌خواهد تحریم‌ها علیه ایران را بردارد.

او در ادامه افزود: سایر مسائل از جمله برنامه موشکی ایران نباید وارد مذاکرات احیای برجام شوند، زیرا موجب پیچیدگی در مسیر مذاکرات می‌شوند. آمریکا که در اقدامی یکجانبه از برجام خارج شده باید بدون هیچ پیش‌شرطی نخستین گام را برای بازگشت به این توافق بردارد.

فرانسه: ایران همکاری با آژانس را از سر بگیرد
نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز در سخنانی گفت: در نشست شورای امنیت بعد از شش دور مذاکرات برجام و روشن شدن معیار‌های بازگشت به این توافق، اکنون باید مذاکرات خاتمه یافته و طرف‌ها به توافق برگردند.

او همچنین گفت: از ایران می‌خواهیم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از سر گرفته و دسترسی کامل این نهاد بین‌المللی را برقرار کند. نبود فعالیت‌های نظارتی آژانس در ایران نگران کننده است.

 

نماینده آلمان: ما تمام تلاشمان را برای موفقیت مذاکرات برجام بکار می بندیم

نماینده آلمان در شورای امنیت سازمان ملل نیز در سخنانی گفت: ما آنچه در توان داریم را بکار می بندیم تا شاهد موفقبت مذاکرات برجام در وین باشیم.
او همچنین با اشاره به برگزاری شش دور از مذاکرات و با تکرار ابراز نگرانی کشورش از گامهای ایران تصریح کرد: ما بر روی تمامی طرف ها به منظور بازگرداندن این توافق مهم حساب می کنیم./باشگاه خبرنگاران

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: