صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۱۲ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 03
کد خبر: ۹۴۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

شرایط پرداخت وام 50 میلیونی معتادان

سازمان بهزیستی اعلام کرده است وام معتادان بهبود یافته به زنان و مردان معتاد یک سال پس از بهبود اعطا می شود.

به گزارش راهبرد معاصر وام معتادان بهبود یافته به مبلغ 50 میلیون تومان از سوی بهزیستی به زنان و مردان معتاد یک سال پس از بهبود به عنوان وام خوداشتغالی پرداخت می شود. این خبری است که به تازگی از سوی رضوان مدنی معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی اعلام شده است. به گفته او افراد معتاد می توانند پس از یک سال از بهبود وام 50 میلیونی معتادان برای خوداشتغالی دریافت کند و واجدین شرایط وام خود اشتغالی به واحد مشارکت‌های اداره کل  بهزیستی  مراجعه کنند.

 

 

سود و زمان بازپرداخت وام 50 میلیونی معتادان

مبلغ وام معتادان بهبود یافته 50 میلیونی تومان است که به عنوان وام خوداشتغالی پرداخت می شودو سود این وام 4 درصد و بازپرداخت آن 7 ساله است.

 

شرایط دریافت وام معتادان بهبود یافته

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی متقاضایان وام 50 میلیونی معتادان باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • یک سال از بهبود فرد متقاضی گذشته باشد
  • سه بار در این مدت آزمایش دهد و در هر بار جواب آزمایش منفی شود.
  • بیمه کمیته امداد و تامین اجتماعی نداشته باشد.
  • گواهی از مراکز معتبر بهزیستی که در آن مراکز بهبودی را کسب کرده اند.
  • حضور در جلسات مشاور و تائید درمانگر درباره سلامت جسمی و روانی آنها

 

 

فیلم / شرایط دریافت وام 50 میلیونی معتادان

 

 

 

 

جزئیات وام 50 میلیونی معتادان

خانم رضوان مدنی، با بیان اینکه آمار قطعی از زنان معتاد وجود ندارد، گفت: برخی مراکزی به بانوان معتاد خدمات می‌دهند و آمار این مراکز موجود است.وی ادامه داد: این افراد (زنان و مردان) یک سال پس از بهبود می‌توانند ۵۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی دریافت کنند و حق بیمه این افراد از ۷ سال به ۹ سال افزایش یافته است که سازمان بهزیستی به کارفرمایان پرداخت می‌کند و حتی وام کارفرمایی به کارفرما و حقوق معادل قانون کار به این افراد پرداخت می‌شود.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تصریح کرد: زنان بهبودیافته سرپرست خانواده تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و تا زمان توانمندشدن مستمری دریافت می‌کنند و زنان و مردانی که در مراکز بازتوانی و درمان حضور دارند تا زمان توانمندی تحت نظر بهزیستی هستند و حتی خانواده‌های آن‌ها تا زمان خودکفایی از این مستمری بهره مند می‌شوند.خانم رضوان مدنی اضافه کرد: همچنین حرفه آموزی برای این افراد انجام می‌شود و مراکزی این زنان را تحت پوشش قرار می‌دهند.وی تصریح کرد: متاسفانه نگاه جامعه نسبت به این زنان متفاوت از مردان است و زنانی که در کمپ‌های قانونی هستند توسط همین مراکز برای دریافت وام معرفی می‌شوند و شرایط دریافت وام برای این زنان تسهیل شده است.خانم مدنی گفت: کسانی که ترک اعتیاد داشته، بهبود یافته و بر درمان ماندگار شده‌اند، به معاونت مشارکت‌های اداره کل بهزیستی شهر تهران مراجعه کنند.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
من بیمه تامین اجتماعی خویش فرما پرداخت میکنم
آیا ۵۰ میلیون وام معتادان بهبود یافته به من تعلق میگیگیرد؟