صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۲۷
  • چهارشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 24 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۷ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 08
کد خبر: ۹۴۳۹۶
محمد کاظم انبارلویی، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

افزایش اتحاد و وفاق ملی در دولت سیزدهم

محمد کاظم انبارلویی، فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی محصول رای یک حزب و جناح نیست، در خصوص چشم انداز دولت سیزدهم گفت: با دست فرمانی که آقای رئیسی جلو می رود زیرساخت های اتحاد و وفاق ملی و مشارکت عناصر تصمیم ساز و تصمیم گیر در کشور را تجمیع می کند و این رویکرد خوبی است.

 

محمد کاظم انبارلویی در گفت و گو با «راهبرد معاصر» در خصوص درخواست دفتر آیت‌الله رئیسی از برخی چهره‌های سیاسی برای همکاری با دولت جدید و نظرخواهی از کارشناسان گفت: تا جایی که من اطلاع دارم، آقای اژه‌ای هم در دستگاه قضائی همین اقدام را انجام داده که از نخبگان و صاحب نظران خواستند نظرات خود را در رابطه با شکل گیری دولت جدید و برنامه ها و راه حل ها مطرح کنند. این اقدام خوبی است و نشان می دهد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه خود را نیازمند دیدگاه های نخبگان و کسانی که صاحب نظر در مسائل هستند، می دانند. اگر این کار تشریفاتی باشد همین کار را افراد پیشین داشتند اما اگر این دیدگاه ها در یک اتاق فکری تقسیم بندی شود مثلاً دیدگاه های اقتصادی جداگانه، دیدگاه های سیاسی جداگانه و غیره دسته بندی شود و کارشناسانی بتوانند مطالب را تیتربندی کنند و بسنجند که چقدر عملیاتی است، می توانند به رئیس جمهور ارائه دهند و ایشان طبق این مطالب کارهایی خود را پیش ببرد.

 

 وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها و علمای حوزه‌های علمیه در کمک به دولت گفت: در دانشگاه و حوزه افرادی مجتهد و صاحب نظر در کلیه زمینه ها وجود دارند. دولت اگر بخواهد از دیدگاه های آنها استفاده کند، این امکان وجود دارد به شرطی که سامانه ای ایجاد کند تا بتواند از همه این دیدگاه ها بهره مند شود.

 

انبارلویی اهمیت استفاده دولت سیزدهم از تجربیات و دیدگاه‌های علمی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اینکه رئیس جمهور بنشیند تک تک نامه ها و درخواست ها و پیشنهادات را بررسی کند نه امکان پذیر و نه شدنی است. اینها باید در یک اتاق فکری قرار گیرد که در آن افراد صاحب نظری نشسته باشند واین دیدگاه ها را آنالیز و دسته بندی کنند. شاید برخی از این دیدگاه ها کاسب‌گرایانه و غیر علمی باشد. برخی حاصل تجربه 40-30 ساله انقلاب است و رئیس جمهور باید از تجربیات علمی سال های اخیر در همه حوزه ها استفاده کند.

 

وی چشم انداز دولت سیزدهم را خوب توصیف کرد و گفت:  با دست فرمانی که آقای رئیسی جلو می رود زیرساخت های اتحاد و وفاق ملی و مشارکت عناصر تصمیم ساز و تصمیم گیر در کشور را تجمیع می کند و این رویکرد خوبی است. ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی محصول رای یک حزب و جناح نیست. او یک رجل سیاسی-مذهبی با کارنامه روشن است و کارنامه او در سمت هایی که بود مشخص است. اگر با همان دست فرمانی که به قوه قضائیه رفت و بر اساس سند تحول که محصول یک اتاق فکر کاملاً هوشمند بود، به قوه مجریه بیاید و اتاق فکر آقای رئیسی هوشمند باشد  و بتواند از خرد جمعی اصحاب نظرات و نخبگان و خبرگان علمی استفاده کند، من فکر می کنم آینده خوبی را می توان برای دولت سیزدهم پیش بینی کرد ضمن اینکه این تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها باید در نوع کارآمدی دولت در حل مشکلات مردم و پاسخ به مطالبات مردم بخصوص در حوزه اقتصاد و معیشت مردم خود را نشان دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: