صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 24
کد خبر: ۹۴۴

در جمعه سیاه 2018 چه گذشت؟+عکس

جمعه سیاه سال 2018 در شرایطی برگزار شد که آمارها از افزایش استقبال آمریکایی ها از این روز نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ براساس آمار منتشر شده، آمریکایی ها در سال 2018 حدود 60 میلیارد دلار هزینه کردند که نسبت به سال گذشته افزایش 5.7 درصدی را تجربه کرده است. این در حالیست که برخی کارگران شرکت ها دست به اعتصاب زدند.


جمعه سیاه چه روزی است؟

آخرین جمعه ماه نوامبر به عنوان "جمعه سیاه" نامگذاری شده است. در این روز، مراکز خرید تخفیف‌های قابل توجهی روی محصولات خود اعمال می‌کنند تا افراد مختلف با سطح درآمدی متفاوت بتوانند این محصولات را خریداری کنند. محل اصلی برگزاری "جمعه سیاه" آمریکای شمالی است ولی فروشگاه های مناطق و کشورهای دیگر نیز این سنت را برگزار می کنند.


در این روز فروشگاه‌ها قبل از ساعت ۴ صبح کار خود را آغاز کرده و مردم از همان زمان برای خرید به فروشگاه هجوم می‌آورند و باید تا قبل از آغاز شب خرید کرده باشند. اگرچه این روز در نگاه اول به دلیل قیمت نازل محصولات می تواند مسئله ای جالب باشد ولی به دلایلی همچون؛ فروش محصولات محدود، فروش محصولات فیک و تقلبی و شانس کمتر برای خرید محصولات اصلی به دلیل شلوغی بیش از حد چندان هم در واقعیت نمی تواند جذاب باشد.

رشد خرید آمریکایی ها در جمعه سیاه 2018

طبق داده‌های گلوبال‌دیتا ریتیل، تخمین زده می‌شود کل پولی که مشتریان در بلک فرایدی امسال خرج کرده‌اند به ۵۹.۶ میلیارد دلار برسد. این نشان‌دهنده رشدی ۵.۷ درصدی نسبت به حجم خرید سال ۲۰۱۷ خواهد بود. این پس از شکوفایی بلک فرایدی در سال ۲۰۱۱، به دنبال رکود اقتصادی جهانی، بالاترین نرخ رشد فروش این روز در آمریکا می‌باشد.



در بخش خرید‌های آنلاین هم از چهارشنبه خریداران ۲.۴ میلیارد دلار پول خرج کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته ۳۱.۸ درصد افزایش داشته است و تنها در روز شکرگزاری ۱.۷۵ میلیارد دلار دیگر خرید صورت گرفته است که این هم نسبت به سال ۲۰۱۷ با رشد ۲۸.۶ درصدی همراده بوده است.



اعتصاب کارگران شرکت آمازون برخی کشورهای اروپایی

در همین زمان کارکنان آمازون در آلمان، اسپانیا و انگلیس، در اعتراض به شرایط سخت کاری و دستمزد کم (تن‌ها ۱۲ دلار در هر ساعت)، دست به اعتصاب زدند. طبق گفته اتحادیه‌های کارگری آن‌ها به این علت این زمان را انتخاب کردند که شرکت در این روز بیشترین فروش را دارد و اعتصاب آن‌ها آسیب بیشتری به شرکت زده و در نتیجه صدای آن‌ها شنیده خواهد شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: