صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۲۷
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۷ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 08
کد خبر: ۹۴۶۳۱

جاماندگان سود سهام عدالت چه می‌شوند؟+ ارزش سهام عدالت 17 تیر ماه

واریز سود سهام عدالت از شب یکشنبه شروع شدو تا روز سه شنبه 15 تیر ماه ادامه داشت. جاماندگان از دریافت سود چه می‌شوند؟

به گزارش راهبرد معاصر، به نظر می‌رسد پرونده واریز سود حاصل از فعالیت شرکت‌های سهام عدالتی در سال ۹۸ در حال بسته شدن است. واریز مرحله دوم سود سهام عدالت از ساعات پایانی روز یکشنبه ۱۳ تیر آغاز شد و تا روز سه شنبه 15 تیر ماه ادامه داشت.


مهدی نعمتی، عضو کمیته اطلاع‌رسانی سهام عدالت در این خصوص به تجارت‌نیوز می‌گوید: واریز مرحله دوم سود سهام عدالت تا روز سه‌شنبه ۱۵ تیر ماه به پایان می‌رسد.

طی حدود دو روز گذشته دارندگان سهام یک میلیون تومانی حدود ۱۴۵ هزار تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۷۷ هزار تومان به عنوان مرجله دوم سود سهامشان دریافت کرده‌اند.

تا پایان سه شنبه شب پرونده واریز سود سهام عدالت به ۴۳ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۴۱۳ نفر بسته می‌شود. از جمعیت بیش از ۴۹ میلیون نفر سهامداران حدود ۵٫۴ میلیون نفر از دریافت سودشان بازمانده‌اند.
از این ۵٫۴ میلیون بازمانده از دریافت سود سهام عدالت، حدود سه میلیون نفر افراد فوتی هستند و ۲٫۴ میلیون نفر نیز کسانی هستند که به گفته شرکت سپرده گذاری مرکزی اطلاعات ارتباطی و حسابی ندارند.

عضو کمیته اطلاع‌رسانی سهام عدالت می‌گوید که بانک‌ها موظف هستند که گزارشی از پرداختی‌ها را به شرکت سپرده‌گذاری ارائه دهند.

به گفته او پس از این که بانک‌ها گزارش خود را ارسال کردند در خصوص جاماندگان سود سهام عدالت تصمیم‌گیری می‌شود.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پیش از این در خصوص کسانی که اطلاعات حساب خود را ثبت نکرده‌اند اعلام کرده بود که این افراد باید به سامانه سهام عدالت به آدرس «https://sahamedalat.ir/» و سامانه سجام به آدرس «https://www.sejam.ir/» مراجعه و اطلاعات خود را از طریق این دو روش ثبت کنند.

همچنین گفته شده بود که بین دو روش گفته شده، ثبت‌نام در سامانه سجام بهتر است، چرا که اگر این جاماندگان سود سهام عدالت بخواهند در آینده سهامشان را بفروشند بالاخره باید ثبت‌نام در سامانه سجام را انجام دهند.
 
 

ارزش سهام عدالت امروز ۱۷ تیرماه ۱۴۰۰

 

در پایان معاملات آخرین روز کاری بازار سرمایه، مجموع ارزش نمادهای تشکیل دهنده سهام عدالت همچون وتجارت، وبصادر، فولاد، فارس، فملی، شتران، وبملت، اخابر، کچاد، شپنا، رمپنا، شبندر، فخوز و کگل تغییراتی را تجربه کرد.

در پایان معاملات آخرین روز کاری بازار سهام، ارزش سهام عدالت درمقایسه با روز گذشته، ۰.۲ درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۵۲۷ هزار تومان و ۲۱ میلیون و ۷۱۶ هزار تومان رسید.

بر این اساس در حال حاضر، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۹۱۶ هزار تومان رسیده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: