صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۰۷
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۷ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 08
کد خبر: ۹۴۶۳۲

برگزاری حضوری دروس عملی در شهرهای آبی و زرد

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: ترم تابستانی از شنبه ۱۹ تیر آغاز می‌شود و دروس عملی در شهر‌های آبی و زرد می‌توانند حضوری برگزار شوند.

به گزارش راهبرد معاصر حیدر میرفخرالدینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درباره جزئیات ترم تابستانی این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تصمیم به برگزاری ترم تابستانی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرده است.

او افزود: در راستای ایجاد تسهیلات و به منظور تسریع در فرایند دانش آموختگی دانشجویان در شرف فراغت از تحصیل و جبران عقب ماندگی‌های تحصیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مجوز برگزاری دوره تابستان ۱۴۰۰ در مراکز تابعه دانشگاه صادر شده و برنامه ریزی و اجرای آن با رعایت ضوابط اعلام شده به واحد‌های استانی دانشگاه تفویض شده است.

میرفخرالدینی تصریح کرد: براساس جدول زمان بندی، بازه انتخاب واحد از روز دوشنبه ۱۴ تیر لغایت پنج شنبه ۱۶ تیر در نظر گرفته شده است.

فرآیند انتخاب واحد ترم تابستانی کاملا به صورت مجازی است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: کاربران تا روز دوشنبه ۲۴ تیر فرصت دارند نسبت به ثبت واحد‌های درسی اقدام کنند. تمام فرایند اخذ درخواست و ثبت واحد کاملا الکترونیکی و بدون نیاز به حضور دانشجو است.

او گفت: کلاس‌های دوره تابستان، از روز شنبه ۱۹ تیر در قالب آموزش‌های مجازی آغاز می‌شود همچنین در شهر‌های زرد و آبی با اخذ مجوز از ستاد‌های استانی مدیریت کرونا، امکان برگزاری کلاس‌های دروس عملی به صورت حضوری و با رعایت ضوابط اعلام شده در دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: کلاس‌ ها ۲۶ مرداد و پس از ۶ هفته آموزشی پایان یافته و امتحانات پایانی از ۳۰ مرداد لغایت ۴ شهریورماه برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نکاتی را در خصوص ترم تابستانی اعلام کرد و  گفت:  مراکزی که مجری دوره تابستان نباشند، می‌توانند نسبت به ارائه دروس کارآموزی و پروژه در تابستان اقدام کنند، مقدمات لازم برای میهمان شدن دانشجو در دوره تابستان در استان و شهرستان محل سکونت دانشجو فراهم شده است و در این دوره، دانشجویان می‌توانند در حالت عادی حداکثر ۶ واحد و دانشجویان در شرف دانش آموختگی تا ۸ واحد را اخذ کنند.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: مطابق بخشنامه معاون آموزشی وزارت عتف مقرر شده است که در صورت احراز شدن قطعی برق، اساتید می‌توانند امتحان مذکور را مجدد برگزار کنند یا اینکه اساتید می‌توانند ارزشیابی مستمر را که در طول ترم انجام داده‌اند به جای امتحان قرار دهند. یعنی اگر ارزیابی مستمری در طول ترم برگزار شده باشد، می‌توانند نمره آن را به جای امتحان مذکور لحاظ کنند.

میرفخرالدینی تصریح کرد:  تاکید ما بر برگزاری تمام امتحانات است و تا کنون علی رغم مشکلات، تمام امتحانات برگزار شده و در صورت قطعی برق هم همچنان آزمون‌ها جایگزین شده اند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: