صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۴۴
  • يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 11 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۱۸ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 09
کد خبر: ۹۴۷۱۸

آخرین اخبار از دریافت وام بازنشستگان+ شرایط و نحوه ثبت نام

ثبت نام در جدیدترین طرح وام بازنشستگان که از 12 تیر نیز آغاز شده است شرایط خاصی دارد و تنها برخی از بازنشستگان مشمول دیافت وام بازنشستگی می باشند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ثبت‌نام وام قرض الحسنه مستمری‌بگیران این سازمان که از شنبه 12 تیر 1400 به صورت غیرحضوری آغاز شده است و شرایط خاصی برای دریافت این وام توسط بازنشستگان اعلام شده است.

 

آخرین اخبار از دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی به همراه شرایط دریافت وام و مبلغ وام بازنشستگان و نحوه ثبت نام به همراه سامانه ثبت نام را  در ادامه بخوانید. 

 

مبلغ جدید ترین وام بانشستگان

وام بازنشستگان تامین اجتماعی برای دور جدید ثبت‌نام‌ها افزایش یافته و از پنج میلیون تومان به هفت میلیون تومان رسیده است.

 

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران به تجارت‌نیوز گفته بود که مدیران سازمان تامین اجتماعی به قول داده‌اند که ثبت نام وام بازنشستگان از آخر این هفته آغاز شود.

 

همچنین پیگیری‌ها حاکی از این که دستورالعمل تخصیص وام از سوی مدیرعامل بانک رفاه داده شده و شروع ثبت‌نام منتظر دستور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی است.

 

جزئیات دریافت وام 7 میلیونی بازنشستگان

اما مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به مهر گفته که ثبت نام وام بازنشستگان سازمان از روز 12 تیر آغاز شد گفت: حدود ۴۰۰ هزار نفر وام ۷ میلیون تومانی دریافت می کنند.

 

بنا به گفته علی جهانی، اعتبار در نظر گرفته شده دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که بر اساس سهم کانون‌های بازنشستگی حدود ۴۰۰ هزار نفر می‌توانند از این وام‌ها استفاده کنند.

 


شرایط ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی

باید حقوق خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت کند.

 

سن متقاضی وام باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد.

 

بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد.

 

بازنشسته نباید در سه سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.

 

مبلغ وام هفت میلیون تومان و بازپرداخت آن مطابق مقررات بانک است.

 

بازنشسته شماره سیم کارت به نام خودش داشته باشد.

 

بیات می‌گوید: برخی از کانون‌های بازنشستگی آنلاین ثبت‌نام می‌کنند و برخی دیگر ثبت‌نام حضوری دارند. اما در نهایت باید همه‌ی درخواست‌ها از طریق کاربر‌ها در سامانه سازمان تامین اجتماعی ثبت شود.

 

تعداد کل بازنشستگان تامین اجتماعی بیش از سه میلیون نفر است. به گفته رئیس کانون عالی بازنشستگان در این مرحله ۱۲۰ هزار فقره وام پرداخت می‌شود. واریز این وام تا پایان سال ادامه دارد.

 

همچنین مبلغ این وام که تا سال گذشته پنج میلیون تومان به ازای هر نفر بود امسال ۴۰ درصد افزایش یافته و به هفت میلیون تومان رسیده است.


نحوه ثبت نام برای  وام بازنشستگان 

به گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، از شنبه هفته آینده بازنشستگان برای ثبت‌نام باید به سامانه پرداخت وام مستمری بگیران مراجعه کنند که توسط کانون‌های بازنشستگی فعال شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

 

در خصوص نحوه ثبت‌نام کانون بازنشستگان شهر تهران برای ثبت‌نام وام اعضای خود سامانه vaam.kabta.ir را معرفی کرده و متقاضیان برای نام‌نویسی باید اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند. اما این سامانه در حال حاضر فعال نیست.

 

 

مشمولین دریافت وام بازنشستگان

به گزارش تجارت نیوز، برای دریافت وام هفت میلیونی بازنشستگان اولویت با کسانی است که تاکنون وامی دریافت نکرده‌اند و آن دسته از مستمری‌بگیرانی که وام دریافت کرده و در حال پرداخت اقساط هستند نمی‌توانند تقاضای مجدد دریافت وام داشته باشند.

 

همچنین بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین افرادی که فرزندان آنها در شرف ازدواج هستند و یا در حال جابه‌جایی مسکن جهت اجاره‌نشینی با ارائه مدرک معتبر است در اولویت پرداخت قرار دارند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: