صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۹ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 10
کد خبر: ۹۴۸۰۰
خبر خوش برای بازنشستگان؛

شرایط جدید ثبت نام وام بازنشستگی+ مشمولان تهرانی و جزئیات

کانون بازنشستگان شهر تهران طی اطلاعیه ای شرایط و جزئیات درباره دریافت وام بازنشستگی برای تهرانی ها را تشریح کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ کانون بازنشستگان شهر تهران از شرایط جدید برای ثبت نام وام بازنشستگان خبر داد در ادامه این خبر جزئیات و شرایط جدید به همراه لینک ثبت نام وام بازنشستگی را می آوریم. 

 

درحالی که پیش از این اعلام شده بود بازنشستگان تامین اجتماعی پیش از ثبت نام برای دریافت وام بازنشستگی باید حتما کارت عضویت کانون بازنشستگی را داشته باشند اما اکنون این الزام برداشته و توضیح جدیدی اعلام شده است.

 

 از سه میلیون بازنشسته تامین اجتماعی در بهترین حالت حدود ۴۰۰ هزار نفر در نهایت مشمول وام هفت میلیون تومانی خواهند شد. این وام قرض‌الحسنه است و مبلغ اقساط ماهانه آن هم حدود ۲۰۰ هزار تومان می‌شود. در این شرایط نهاد تصمیم‌گیر شرایطی را برای متقاضیان اعلام کرده بود که جزئیات آن را در گزارش شرایط وام بازنشستگان می‌توانید بخوانید.

 

به گزارش تجارت نیوز؛ اما یکی از این شرایط داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تهران بود. درحالی که پیش از این اعلام شده بود بازنشستگان تامین اجتماعی پیش از ثبت نام برای دریافت وام بازنشستگی باید حتما کارت عضویت کانون بازنشستگی را داشته باشند اما اکنون این الزام برداشته و توضیح جدیدی اعلام شده است.



در سایت کانون بازنشستگی اطلاعیه جدیدی قرار گرفته که در آن نوشته شده است: «توجه:بعلت ازدحام جمعیت مقابل درب کانون وپیشگیری از بروز بیماری کرونا در جهت رفاه حال اندسته از بازنشستگانی که کارت عضویت کانون بازنشستگان شهر تهران را ندارد برای ثبت نام وام نیازی به کارت عضویت نمی باشد و بازنشستگان محترم می توانند در ردیف شماره عضویت ۵ بار عدد صفر را وارد نمایند و در ردیف تاریخ اعتبار ۱۴۰۰۱۲۰۱ را وارد نمایند.دقت نمایید این مطلب صرفا مخصوص بازنشستگان شهر تهران می باشد و بازنشستگان شعبات دیگر تامین اجتماعی سایر شهرستان های استان تهران مانند شمیران.شهر ری قرچک و ….. همچنین سایر استان های کشور مانند البرز.قزوین و … در صورت ثبت نام درخواست انها ابطال و ترتیب اثر داده نخواهد شد و کانون بازنشستگان شهرستان تهران مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.»

 

مبلغ وام بازنشستگان

وام بازنشستگان تامین اجتماعی برای دور جدید ثبت‌نام‌ها افزایش یافته و از پنج میلیون تومان به هفت میلیون تومان رسیده است.

 

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران به تجارت‌نیوز گفته بود که مدیران سازمان تامین اجتماعی به قول داده‌اند که ثبت نام وام بازنشستگان از آخر این هفته آغاز شود.

 

همچنین پیگیری‌ها حاکی از این که دستورالعمل تخصیص وام از سوی مدیرعامل بانک رفاه داده شده و شروع ثبت‌نام منتظر دستور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی است.

 

اطلاعیه کانون بازنشستگان شهر تهران برای ثبت نام وام بازنشستگان

بازنشسته گرامی شهر تهران ضمن عرض سلام و خوشامدگویی خواهشمند است مطالب مندرج در این صفحه را بادقت مطالعه نمایید


توجه:بعلت ازدحام جمعیت مقابل درب کانون وپیشگیری از بروز بیماری کرونا در جهت رفاه حال اندسته از بازنشستگانی که کارت عضویت کانون بازنشستگان شهر تهران را ندارد برای ثبت نام وام نیازی به کارت عضویت نمی باشد و بازنشستگان محترم می توانند در ردیف شماره عضویت 5 بار عدد صفر را وارد نمایند و در ردیف تاریخ اعتبار 14001201 را وارد نمایند.دقت نمایید این مطلب صرفا مخصوص بازنشستگان شهر تهران می باشد و بازنشستگان شعبات دیگر تامین اجتماعی سایر شهرستان های استان تهران مانند شمیران.شهر ری قرچک و ..... همچنین سایر استان های کشور مانند البرز.قزوین و ... در صورت ثبت نام درخواست انها ابطال و ترتیب اثر داده نخواهد شد و کانون بازنشستگان شهرستان تهران مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت

 

توجه:این سایت متعلق به کانون بازنشستگان شهر تهران میباشد صرفا بازنشستگان شهر تهران که حقوق خود را از بانک های رفاه شهر تهران دریافت می نمایند در این سایت ثبت نام نمایند

 

شروط جدید برای ثبت نام وام بازنشستگان

1ـ بازنشسته عضو کانون میبایست حقوق خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت نماید.
(سایر بانک ها به دلیل عدم امکان کسر اقساط توسط بانک عامل نمی توانند وام پرداخت کنند)

2ـ باتوجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته متقاضی وام میبایست کمتر از ۷۷ سال تمام باشد.
3ـ بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی ،‌چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک های کشور باشد (مطابق مقررات بانک)

4ـ بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.
5- مبلغ وام ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل هفت میلیون تومان می باشد و باز پرداخت مطابق مقررات بانک میباشد

6- بازنشسته/مستمری بگیر که درخواست وام دارد باید سیم کارت بنام خود داشته باشد ،توجه داشته باشیدشماره تلفن همراه وارد شده صرفا می بایست متعلق به شخص بازنشسته/مستمری بگیر باشد
این درخواست صرفا جهت پیش ثبت نام وام میباشد
به دلیل محدودیت در تعداد وام چنانچه به هر دلیل با پرداخت وام شما موافقت نگردید کانون بازنشستگان هیچ گونه مسئولیتی در قبال پرداخت وام به بازنشسته ندارد.
با توجه به دستورالعمل سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور به دلیل محدودیت در تعداد وام و کثرت متقاضیان اولویت اخذ وام با حداقل بگیران ، بیماران خاص و صعب العلاج و همچنین افرادی که فرزندان آنها در شرف ازدواج میباشد و یا در حال جابجائی مسکن جهت اجاره نشینی با ارائه مدرک معتبر میباشد .

 

 

نحوه ثبت نام برای وام بازنشستگان

به گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، از شنبه هفته آینده بازنشستگان برای ثبت‌نام باید به سامانه پرداخت وام مستمری بگیران مراجعه کنند که توسط کانون‌های بازنشستگی فعال شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

 

در خصوص نحوه ثبت‌نام کانون بازنشستگان شهر تهران برای ثبت‌نام وام اعضای خود سامانه vaam.kabta.ir را معرفی کرده و متقاضیان برای نام‌نویسی باید اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند. اما این سامانه در حال حاضر فعال نیست.

 

متقاضیان برای ثبت نام این وام می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: