صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۱۹ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 10
کد خبر: ۹۴۸۵۳

آخرین اخبار محدودیت ترافیکی کرونا + میزان جریمه ها

با توجه به تشدید ابتلا به کووید 19 محدودیت های جدیدی اعلام شده است. در ادامه آخرین محدودیت ترافیکی کرونا را بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر با تشدید شیوع بیماری کووید 19 و ورود کشور به  موج پنجم کرونا محدودیت های جدیدی اعمال شده است. بر اساس آخرین محدودیت ترافیکی کرونا منع تردد شبانه همچنان از ساعت 22 در تمام معابر شهرهای کشور دارای وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی اجرا خواهد شد. این محدودیت تردد شبانه تا ساعت 3 بامداد ادامه خواهد داشت. رانندگان خودروهای متخاف که در این ساعت اقدام به تردد کنند جریمه می شوند. همچنین افرادی که پلاک خودرو خود را مخدوش کنند به دادسرا معرفی می شوند. در مورد تردد های بین شهری کماکان خروج خودروهای بومی از شهرهای دارای وضعیت قرنز و نارنجی ممنوع است و متخلفان جریمه می شوند. علاوه بر این ورود پلاک های غیر بومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز نیز ممنوع است.

 

 

جزئیات بیشتر از محدودیت ترافیکی کرونا

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا آخرین وضعیت اجرای محدودیت‌های ترافیکی ویژه کرونا را تشریح کرد.سرهنگ عین‌الله جهانی با اشاره به شرایط دوباره شیوع کرونا در کشور و محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آنچه که پلیس راهنمایی و رانندگی اجرا می‌کند، مصوبات ستادملی مقابله با کرونا است. در همین راستا نیز منع تردد شبانه همچنان از ساعت ۲۲ در معابر تمام شهرهای کشور اعم از شهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی اجرا شده و تا ساعت سه بامداد ادامه خواهد داشت.وی ادامه داد: همانطور که بارها گفته شده است، خودروهای غیرمجازی که اقدام به تردد در این ساعات کنند از سوی دوربین‌ها و همچنین ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه خواهند شد. همچنین آن دسته از افرادی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودروی خود کنند، علاوه بر جریمه و اعمال قانون مرتکب جرم نیز شده و از این رو به دادسرا معرفی خواهند شد.جهانی درباره محدودیت سفرهای بین شهری نیز گفت: با توجه به تغییر رنگ شهرها، تعداد شهرهای دارای محدودیت نیز تغییر کرده، اما در اصل اجرای این طرح تغییری ایجاد نشده است. بنابراین خروج پلاک‌های بومی از شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع بوده و مشمول جریمه است. همچنین ورود پلاک‌های غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی نیز ممنوع است.معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا افزود: پلیس نسبت به اعمال قانون و جریمه این دسته از خودروها نیز اقدام خواهد کرد.وی در پایان به مردم توصیه کرد که در شرایط شیوع دوباره کرونا در کشور از حضور در عرصه‌های عمومی تا حد امکان پرهیز کرده و به هیچ عنوان به سفرهای غیرضروری نروند.

 

 

جریمه تردد بین شهری محدودیت ترافیکی کرونا

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طبق آخرین رنگبندی و مشخص شدن وضعیت کرونایی شهرهای کشور، خروج خودروهای بومی از شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده و ورود خودروهای غیر بومی نیز به این دسته از شهرها ممنوع است. به گفته وی جریمه یک میلیون تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی تردد به شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می‌شود. سرهنگ شیرانی تصریح کرد: متوسط میزان تردد در جاده‌های کشوردر هفته گذشته با توجه به افزایش شهرهای قرمز و نارنجی و گسترش محدودیت‌های ترافیکی روند کاهشی داشته که نشانگر عمل به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و پرهیز از سفر توسط مردم بوده است.

وضعیت تردد ساکنان تهران و کرج

 وی درباره وضعیت تردد ساکنان دو استان تهران و البرز اظهار داشت: استان تهران و البرز در این طرح یکپارچه دیده شده و تردد خودرو با پلاک های بومی متعلق به این دو استان ممنوعیتی ندارد. سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: گشتی‌ها و ماموران پلیس راه و راهور ناجا و دوربین‌های هوشمند جاده‌ای تخلف غیر مجاز رانندگان را اعمال قانون خواهند کرد.

 

 

جریمه تردد شبانه محدودیت ترافیکی کرونا

اردیبهشت 1400 سرهنگ علی همه خانی در خصوص تردد‌های شبانه و جریمه ورود به این طرح بیان داشت: برخلاف تصور برخی شهروندان در خصوص ثبت نشدن جریمه‌ها در طرح ورود به محدودیت‌های کرونایی شبانه، این دوربین‌ها از همان روز‌های اول و با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا فعال بوده و رانندگانی را که بدون مجوز وارد این محدوده‌ها می‌شوند را مورد اعمال قانون قرار می‌دهند.وی ادامه داد: با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و از آغاز و اجرای طرح ممنوعیت‌های تردد در سطح شهر تهران تا کنون تعداد ۶۲۰ هزار خودرو توسط دوربین‌ها مورد اعمال قانون قرار گرفته اند.معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در همین خصوص و در فروردین ماه امسال ۲۵ هزار و ۶۸۹ مورد تخلف پلاک اعم از " تخلف مخدوشی و پوشش پلاک " مورد اعمال قانون قرار گرفته اند و نیز ۲ هزار و ۱۴۷ خودرو هم توقیف شده اند.وی افزود: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی مخدوشی و هرگونه تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه مجازات حبس از ۶ ماه تا یکسال را برای متخلفان در پی دارد.سرهنگ همه خانی از رانندگان تهرانی خواست: به علت شیوع گسترده ویروس کرونا، از تردد در سطح شهر و در ساعات اعلامی و رفتن به دورهمی‌ها و مهمانی‌ها به خاطر حفظ جان خود و دیگران جدا خودداری کنید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: