صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۱۹ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 10
کد خبر: ۹۴۸۵۶

بخشنامه جدید تغییر ساعت کار ادارات استان تهران

تغییر ساعت کار ادارات استان تهران بر اساس آخرین اطلاعیه استانداری 7 تا 13 اعلام شده است.

به گزارش راهبرد معاصر با توجه قطعی های مکرر برق و صرفه جویی در میزان برق هیات دولت محدودیت های جدیدی را اعلام کرد که یکی از آنها تغییر ساعت کار ادارات بود که تصمیم گیری درباره جزئیات آن به استانداری ها سپرده است. استانداری تهران ابتدا تغییر ساعت را 6:30 تا 13:30 اعلام کرد اما بخشنامه جدید تغییر ساعت کاری در ادارات از سوی استانداری تهران ساعت کار ادارات استان تهران از ساعت ۷ تا ۱۳ خواهد بود. همچنین همه ادارات استان تهران در روزهای پنجشنبه تعطیل می شوند.

 

 

جزئیات تغییر ساعت کار ادارات استان تهران به ۶ ساعت

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران با اشاره به ابلاغ وزارت کشور از تغییر ساعات کار ادارات استان تهران به ۷ تا ۱۳ خبر داد.غلامرضا عباس پاشا در مورد وضعیت ساعت کاری ادارات اظهار داشت: بر اساس ابلاغ وزارت کشور ساعت کار ادارات در استان تهران از ساعت ۷ تا ۱۳ می باشد.وی ادامه داد: همه ادارات استان نیز در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود.معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران تاکید کرد: تغییر ساعت به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد که ادارات باید به دقت نکات مربوطه را رعایت کنند.

بخشنامه وزارت کشور در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات استان تهران

بخشنامه وزارت کشور در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات به ۷ صبح تا ۱۳ تا پایان مردادماه (بخشنامه شماره ۶۱۳۷۷ مورخ ۱۶/۴/۱۴۰۰ معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور) در تصویر زیر ببینید. 

 

 

خسارت قطع برق را از کجا بگیریم؟

مدیرکل امور مشتریان شرکت توانیر از پرداخت خسارات تجهیزات مشترکین برق ناشی از اعمال خاموشی‌ها، از طریق سامانه بیمه توانیر خبرداد. عبدالامیر یاقوتی در گفت و گویی تلویزیونی، با بیان اینکه مشترکین خانگی می‌توانند با مراجعه به سامانه bime.tavanir.org.ir خسارات را اعلام کنند افزود: شرکت توانیر طبق قرارداد منعقد شده با شرکت بیمه خسارات ناشی از خاموشی‌ها را به مشترکین پرداخت خواهد کرد.وی با اشاره به اینکه هزینه پرداختی به مشترکین از بخشی از بهای برقی است که از قبوض مشترکین دریافت می‌شود گفت: برق به تنهایی سبب سوختن تجهیزات نمی‌شود، اما در کاهش طول عمر آن تاثیرگذار است، اگر در مواردی اعمال این خاموشی‌ها سبب خسارات به وسایل شود بیمه توانیر هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.مدیرکل امور مشتریان شرکت توانیر گفت: این سامانه از سال 1399 راه اندازی شده و مشترکین می‌توانند همه حوادث را در آنجا ثبت کنند و اگر وسیله‌ای سوخت، مشترک می‌تواند آن را تعمیر کرده و رسید هزینه انجام شده را در سامانه بارگذاری کند.یاقوتی افزود: انتظار می‌رود طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده خسارات سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه پرداخت شود.

 

آمادگی دستگاه ها برای مدیریت برق

اردکانیان وزیر نیرو گفت: همچنین ستادی در خصوص تولید و مدیریت و کنترل شبکه در وزارت نیرو و شرکت توانیر ایجاد شده که خود من نیز محل کارم را به آنجا منتقل کردم و امیدواریم که بتوانیم با تلاش شبانه‌روزی این شرایط را مدیریت کنیم. همه دستگاه‌ها نیز اعم از مجلس، دستگاه قضایی و نیروهای مسلح همگی اعلام آمادگی برای همکاری کردند و ما به لطف خدا و همکاری مردم دلگرم هستیم.وی تأکید کرد: هرچقدر این کمبود برق کمتر باشد امکان برنامه‌ریزی و پایبندی به این برنامه ریزی بیشتر خواهد بود و همه تلاش ما این خواهد بود که با تاکید رئیس جمهور محترم، خاموشی نباشد و اگر بود به صورت برنامه‌ریزی شده و با اعلام قبلی انجام شود.وزیر نیرو تصریح کرد: نکته‌ای که هموطنان عزیز باید مطلع باشند این است که حتی اگر کمبود تولید نداشتیم هم با توجه به این حجم از فشار مصرف برخی حوادث و اتفاقات ممکن است که رخ دهد مانند حادثه‌ای که برای یکی از ترانس‌ها در یک منطقه از تهران (تهرانپارس) روز گذشته رخ داد و این‌ها جزو حوادث است و قابلیت پیش‌بینی ندارد.

 

 

استخراج رمزارزهای غیرمجاز و قطع برق

اردکانیان با اشاره به استخراج رمزارزهای غیرمجاز گفت: تمامی دستگاه‌های مجوزدار استخراج رمزارز با اعلام رئیس جمهور خاموش شدند اما دستگاه‌های غیرمجاز چنین نیست و بخشی همچنان درحال فعالیت هستند. تاکنون حدود ۲۰۰ هزار دستگاه استخراج فعال توقیف شده و وقتی در مدار هستند ظرفیتی بیش از ۵۰۰ مگاوات دارند.وی افزود: پیش‌بینی دستگاه‌های مسئول این است که تعداد دستگاه‌های فعال بیش از این است که نیاز است این افرادی که درگیر این کار غیرمجاز هستند خودشان برای کمک به خودشان و اعضای خانواده‌شان این فعالیت را متوقف کنند وگرنه مطابق قانون با آثار و عواقب آن مواجه می‌شوند.وزیر نیرو در پاسخ به پرسشی درباره ارائه جداول منظم و دقیق قطع برق به مردم، اظهار کرد: ما امروز در جلسه با معاون اول رئیس جمهوری که با حضور تعدادی از فعالان بخش خصوصی در تولید برق خواهد بود، قصد این است که همفکری برای مشارکت بیشتر داشته باشیم. بعد از آن به ستاد برق می‌رویم و آنجا به همین موضوع خواهیم پرداخت.

 

احتمال قطع آب در مرداد ماه

وی در پاسخ به احتمال قطع آب در مردادماه اظهار کرد: در خصوص قطع آب باید گفت وقتی اعلام می‌کنیم به نسبت سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کمبود بارش داشتیم یعنی نمی‌توانیم مثل پارسال مصرف کنیم. اگر همان روال مصرف را ادامه دهیم وقتی منبع نصف شده است طبیعی است که با کمبود مواجه می‌شویم. اردکانیان تصریح کرد: می‌پذیرم که هر نوع مضیقه و محدودیتی باید با اعلام و اطلاع قبلی باشد و اگر مشکلاتی از این حیث بوده من عذرخواهی می‌کنم. در عین حالی که دلایلی فنی همچون رله‌های فرکانسی هم وجود دارد که وقتی احساس کند که شبکه ممکن است در معرض خطر بزرگتر قرار گیرد، به صورت خودکار خودش عمل می‌کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: