صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۱ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 12
کد خبر: ۹۵۰۶۲
تعداد نظرات: ۵ نظر

مهاجرت سالار عقیلی به اسپانیا صحت دارد؟

بهمن بابازاده با انتشار توئیتی خبر از مهاجرت سالار عقیلی به اسپانیا داد.

به گزارش راهبرد معاصر، بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی خبر از مهاجرت سالار عقیلی به اسپانیا داد. وی با انتشار یک توئیت نوشت: رکورد داران خواندن برای  ایران دیگر در کشورشان زندگی نمی کنند . سالار عقیلی مدت هاست که با خانواده در اسپانیا اقامت دارد. و محمد معتمدی هم در هلند ... بابازاده از مهاجرت محمد معتمدی نیز خبر داد که این خواننده به سرعت خبر مهاجرتش را تکذیب کرد . هرچند این موضوع یک انتخاب شخصی است اما اگر خبر مهاجرت سالار عقیلی صحت داشته باشد این سوال به وجود می آید که اگر وطنت را دوست داشتی چرا رفتی و حالا چرا برای همیشه می خواهی بروی؟

 

مهاجرت سالار عقیلی به اسپانیا

 

بهمن بابازاده خبرنگار فعال در حوزه موسیقی با انتشار توئیتی از مهاجرت سالار عقیلی خبر داد و نوشت:

رکورد داران خواندن برای ایران دیگر در کشورشان زندگی نمی‌کند. سالار عقیلی مدتهاست که با خانواده در اسپانیا اقامت دارد.
 
 

علت واکنش ها به مهاجرت سالار عقیلی به کانادا

 

راستش حالا دیگر صحبت کردن از برخی مفاهیم آن قدر پیچیده شده است که انگار نمی‌توانی یک موضع بینابین و منطقی بگیری. حتی نمی‌توانی مرکز و وسط این بحث را پیدا کنی، بس که ریزودرشت دارد و هزار، اما و اگر. در بعضی از مفاهیم مثل وطن دوستی و وطن پرستی داستان پیچیده‌تر هم می‌شود.



نگاه کنید که چطور رامبد جوان، مجری برنامه «خندوانه»، با رفتن به کانادا و به دنیا آوردن بچه اش، زیر دست پای واکنش‌های منفی و سراسر خشونت آمیز مردم زمین گیر شد و او را به انواع واقسام اتهام‌ها به خصوص دروغ گویی متهم کردند. اما مگر بقیه شهروندان و بازیگران ایرانی بچه هایشان را آن طرف دنیا یا هر جایی که دلشان بخواهد به دنیا نمی‌آورند؟ برای مثال ۲ بازیگران سرشناس کشور در گفت وگوی رسانه‌ای شان تلویحا گفتند که ما پاسپورت کشور‌ی دیگر را داریم و دلمان می‌خواهد فرزندانمان هم از آن  برخوردار باشند. این موضوع چقدر می‌تواند به وطن و دوست داشتن کشور ارتباط داشته باشد؟
 


حالا سؤال اینجاست که آیا این بازیگر یا بازیگران ایرانی با این حرف‌ها از دایره وطن دوستی خارج شده اند؟ آیا این دایره مرز خاصی دارد؟ آیا آن‌ها با این کار به سرزمینشان و مردم سرزمینشان پشت کرده اند؟ راستش این سؤال تا ابد می‌تواند ادامه داشته باشد. اما قصه رامبد جوان و حالا سالار عقیلی چیز دیگری است و واکنش مردم اگر نگوییم بحق است، آن قدر‌ها هم بیراه نیست. جوان سال هاست که در تلویزیون شعار‌های میهن دوستانه سر می‌دهد، با اقوام مختلف ایرانی محشور است، آن‌ها را در برنامه اش دعوت می‌کند.



در روز ملی «شیراز» از مردم و شهردار شیراز دعوت می‌کند، در برنامه اش مناسبت‌های ملی را جشن می‌گیرد و حتی در مورد اخیر از مردم می‌خواهد که در مقابل تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی مقاومت کنند و اجناس داخلی را تبلیغ می‌کند و از مردم می‌خواهد که جنس ایرانی بخرند تا کارگران ایرانی بیکار نمانند؛ غافل از اینکه ملت متوجه می‌شوند که برند لباس‌های رامبد جوان خارجی است، ساعتش و لابد خیلی از وسایل خانه اش هم از بهترین برند‌های جهان است. پس آیا رطب خورده می‌تواند منع رطب کند؟!


هیچ کس حق ندارد در زندگی شخصی آدم‌ها دخالت کند و آن‌ها را بابت تصمیم‌های شخصی شان به باد سرزنش بگیرد، ولی راستش مردم یقه پرمدعا‌ها را می‌گیرند و با بقیه آدم‌ها کاری ندارند. کسی به سام درخشانی، گوهرخیراندیش، فریبرز عرب نیا، شیلا خداداد، گیتی خامنه و خیلی از هنرمندان دوتابعیتی و چندتابعیتی ایرانی کاری ندارد، ولی چرا سالار عقیلی با اینکه سال هاست در اسپانیا زندگی می‌کند، خبر مهاجرتش این همه سروصدا می‌کند؟ چرا کامنت‌های مردم این قدر بدوبیراه دارد؟ چرا افتاد ه اند به مسخره کردن ترانه‌های وطن دوستانه اش؟



یادتان هست در روز‌های پخش سریال «معمای شاه» و زمانی که هرروز صدای زیبای عقیلی از قاب صداوسیما پخش می‌شد و ترانه فوق العاده زیبای «ایران، فدای اشک و خنده تو...» را همه باهم زمزمه می‌کردیم و چقدر دوستش داشتیم و بعدش او هزاران بار به برنامه‌های مختلف دعوت شد و هزاران بار این ترانه را خواند و ما مردم هم هزاران بار با او زمزمه کردیم. او در همان روز‌ها برای اجرای کنسرت در لندن حضور داشت و برای گفتگو با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای دعوت شد.



همه ما می‌دانیم که حضور آدم‌های سرشناسی مثل عقیلی در چنین شبکه‌هایی چه تبعات جبران ناپذیری دارد، آن قدرکه می‌تواند یک نفر را از کار بیکار کند و تا مدت‌ها خانه نشین. ولی عقیلی با خیال راحت برگشت و حتی چندنفر از مدیران و مسئولان پشتش درآمدند و با رسانه‌های داخلی گفتگو کردند که فعالیت او مانعی ندارد و به کارش هم ادامه داد. حالا هرقدر هم که بخواهیم ساحت زندگی شخصی و کاری هنرمندی مثل سالار عقیلی را از هم جدا کنیم، مردم باز این دو را کنار هم می‌گذارند؛ اینکه اگر وطنت را دوست داشتی، چرا رفتی و حالا چرا برای همیشه می‌خواهی بروی؟
 

 

بیوگرافی سالار عقیلی



نام اصلی:میر سالار مسلمی عقیلی

تاریخ تولد:1356/9/11

محل تولد:تهران

تحصیلات:کارشناسی رشتهٔ بازیگری تئاتر

همسر:حریر شریعت زاده

فرزند:یک پسر به نام ماهور

 


زندگینامه سالار عقیلی

سالار عقیلی در 11 آذر ماه سال 1356 در تهران متولد شد. سالار عقیلی از 8 سالگی فراگیری موسیقی را با نوازندگی سازهای مختلف آغاز کرد.
خانواده

برادر و مادرش علاقه مند به موسیقی و مشوق او بودند و پدرش که وکیل دادگستری بود بیش تر متمایل به پیشرفت تحصیلی او بود. او به هنرستان موسیقی رفت و از همان جا تصمیم به یادگیری آواز گرفت. او در طی بیش از 5 سال نزد صدیق تعریف به فراگیری آواز پرداخت.


گروه راز و نیاز سالار عقیلی


هم اکنون عقیلی افزون بر اجرا و ضبط آثار موسیقی به تدریس موسیقی در آموزشگاه خود و در هنرستان موسیقی مشغول است. او همچنین گروه راز و نیاز را تشکیل داد. اعضای این گروه عبارتند از سالار عقیلی، حریر شریعت زاده، حامد فکوری، مهدی باقری، آرش فرهنگ فر و شهرام غلامی. او به همراه این گروه کنسرت های بسیاری در داخل و خارج از کشور اجرا کرده است.

سالار عقیلی با 21 کنسرت در تور آمریکا و کانادا رکورد اجرای تور کنسرت را شکست.

آغاز فعالیت حرفه ای تا ماجرای ازدواج سالار عقیلی


در جشنوارهٔ موسیقی فجر سال 1375، سالار عقیلی جوانی 18–17 ساله، برای نخستین بار به روی صحنه آمد و موجب حیرت تماشاچیان شد. حریر شریعت زاده نیز در آن کنسرت حاضر بوده است و به سبب تسلط بر آوازهای ایرانی، با شنیدن صدای سالار عقیلی به استعداد وی پی می برد. پس از اتمام برنامه در رابطه با آوازهای ایرانی به صحبت می نشینند و همین امر موجب همکاری های بعدی و در نهایت ازدواج این دو هنرمند منجر می شود. حاصل این ازدواج پسری به نام ماهور میباشد.



بیوگرافی حریر شریعت زاده


حریر شریعت زاده متولد خرداد 1356، تهران نوازنده ایرانی ست. او همسر سالار عقیلی است. سازهای تخصصی او، پیانو و دف هستند.

حریر شریعت زاده در باره خودش می گوید:"از پنج سالگی پیانو را شروع کردم. از کلاس اول راهنمایی تا دوم دبیرستان با جواد معروفی بعد با خانم جواهری و دیرتر با خانم فخری ملک پور آموزش دیدم. سبک استاد محجوبی را فرا گرفتم و از آن پس با این سبک کار می کنم. از خانم پریسا ردیف های آوازی را یاد گرفتم." او در دانشگاه سراسری رشته تغذیه خوانده است و در دانشگاه، تحصیلات موسیقی را هم پشت سر گذاشته است.
 



اجرای ارکستر ملل سالار عقیلی



سالار عقیلی سرود ایران جوان را با اجرای ارکستر ملل خوانده است. سالار عقیلی هیچ اثری مختص خود ندارد و کلیه آثارش باز خوانی آثار دیگران است.


مصاحبه سالار عقیلی با شبکه من و تو


سالار عقیلی که برای اجرای کنسرت به لندن سفر کرده بود در بهمن ماه 94 در استودیوی تلویزیون من وتو حاضر شد و در یکی از برنامه های این شبکه ماهواره ای به گفت وگو نشست. حضور او در این برنامه با واکنش منفی رسانه های محافظه کار در ایران روبه رو شد و حمیدرضا نوربخش، مدیر سی ویکمین دوره جشنواره موسیقی فجر گفت که بر اساس تصمیم شورای نظارت جشنواره فجر به همین دلیل از جدول این دوره از جشنواره حذف خواهد شد.
 


مدتی بعد «حمیدرضا نوربخش»، مدیر سی ویکمین جشنواره ی موسیقی فجر- ضمن اعلام خبر بازگشت سالار عقیلی به جشنواره فجر گفت:«بعد از حواشی به وجود آمده درباره ی این خواننده، کمیته ی نظارت بر جشنواره اعلام کرد که شرایط برای حضور ایشان در جشنواره فراهم نیست؛ اما با توجه به اینکه او خواننده ی شناخته شده ای است و در این مدت خدمات بسیاری نیز انجام داده است، من و دیگر مسوؤلان جشنواره تمامی تلاش خود را انجام دادیم تا ایشان به جدول جشنواره بازگردند و با توجه به هم زمانی نشست آغاز بلیت فروشی جشنواره با این اتفاق و اعلام کمیته ی نظارت به ستاد جشنواره مبنی بر عدم حضور ایشان، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این خصوص، ناگزیر به اعلام آن شدیم؛ من به عنوان مدیر جشنواره درباره ی حضور تمامی هنرمندان، نیازمند تایید مراجع ذی صلاح هستم و کلیه ی هنرمندانی که در جدول امسال نامشان مشاهده می شود، تمامی مراحل قانونی را پشت سر گذاشته و حضورشان به تایید مسوؤلان مربوطه رسیده است؛ با این همه ما در تمام این مدت مشغول رایزنی برای حل این مشکل بودیم و خوشبختانه با درایت مسوؤلان فرهنگی این مساله به بهترین شکل حل شد.


ترانه شناسی سالار عقیلی



1380 - عشق ماند (ساخته ارشد تهماسبی با اجرای گروه نوروز)
1382 - سایه های سبز (ساخته ارشد تهماسبی)
1385 - دریای بی پایان (ساخته سعید فرجپوری با اجرای گروه دستان)
1386 - سعدی نامه (ساخته ارشد تهماسبی با اجرای گروه دستان)
1387 - به نام گل سرخ (ساخته حمید متبسم با اجرای گروه دستان)
1388 - مایه ناز
1388 - عاشقی
1388 - هوای آفتاب
1388 - سالار خوانی ها
1389 - عشق دیرین
1389 - باده نوشین (آهنگ سازی هوشنگ فراهانی)
1389 - یاد باد
1390 - سبوی تشنه
1390 - یار و دیار
1391 - نغمه همرازان
1391 - می تراود مهتاب (آهنگ سازی کیوان ساکت و تنبک حسین رعنائی)
1392 - به سپیدی صلح
1392 - یار مست (آهنگ سازی مجید مولانیا با اجرای گروه موسیقی سور)
1392 - به یاد من باش
1393 -به نام وطن
1393 -ساقی بهار(آلبوم)
1393 -زمزمه (آلبوم)
1393 -فصل عاشقی
1394 -آیین فرزانگی (آهنگسازی پویا سرایی براساس ملودی پیروز ارجمند)
1394. معمای شاه آهنگسازی بابک زرین
1394. قصه باران با آهنگسازی امین بیات
1395 ازتنهایی گریه مکن

1395- معمای شاه (ترانه سرا:افشین یداللهی)
1395- قافله سالار عشق، با آهنگسازی مازیار شاهی در سوگ محمدرضا لطفی
1395- چرخ و فلک
1395- از جان و از دل
1395- تو کیستی

 



کنسرت های بین المللی سالار عقیلی



آمریکا 2016

کانادا 2016

آلمان 2015

هلند 2015

انگلستان 2015

ایتالیا 2015
 
 

جوایز سالار عقیلی

 
برنده جایزه مردمی بهترین خواننده - برنامهٔ سه ستاره 1395

برنده جایزه بهترین ترانه - جشن حافظ 1395

برنده جایزه بهترین خواننده - جشنواره مرشدان برتر 1394

 
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
تیمور
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
سالار عقیلی باید اسپانیا وطنم رابخواند.هیچگاه از صدایش خوشم نیامده
علی
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
اینا مهاجران اقتصادی و راحت طلبو معذرت میخوام اهل عشق و حال و اهل دل هستن مانندکیمیا علی زاده ورزشکار خانم که تو ایران معروف شد . بجای اینکه کاری کنه بقیه دخترها هم برن بالا برای خوشایند خودش فرار میکنه و میره اروپا و از موقعیتش به نفع خودش استفاده میکنه ، خواهیم دید از شوهرش همـ جدا میشه و با یکی دیکه خواهد رفت ، بلند پروازی آخرش سقوط اخلاقی هست
ناشناس
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
جریان نفاق
ایران فدای تو البته اگر بعنوان منبع درآمد و ارضای حس محبوبیت خودخواهانه جناب ها باشی
یکبار رفت تو منو تو کلی تحویلش گرفتند برگرده اما بالاخره درون آدم ها خودش رو رو میکنه دیگه
ناشناس
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
هر وقت تلوزىون رو روشن کردیم اين داشت از وطنش اىن شکوه پا بر جا میخوند !!!!
ناشناس
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
فراموش نکنیم سالار عقیلی ارادتش به ساحت مقام عظمای ولایت امام خامنه ای را در سالگرد حماسه 9 دی با اجرای برنامه ثابت کرد. الان هم حتما با هماهنگی نهادهای ذیربط مهاجرت کرده. رامبد جوان هم عاشق نظام است. پس شیطنت نکنید.