صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۲۷
  • دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Monday 12 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۳۰ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 21
کد خبر: ۹۶۱۱۷

گفتگوی ظریف و همتای هندی اش درباره چه بود؟

محمد جواد ظریف؛ وزیر امورز خارجه ایران با همتای هندی خود درباره روابط دوجانبه و وضعیت افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزرای امور خارجه ایران و هند امروز در تماسی تلفنی درباره آخرین تحولات روابط دو کشور و اوضاع منطقه به خصوص وضعیت افغانستان به گفت‌وگو پرداختند.


محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند صبح امروز (چهارشنبه) در تماسی تلفنی در خصوص آخرین تحولات روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف، مسائل مهم منطقه به ویژه اوضاع در افغانستان به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

 

«سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند هم در توئیتی از این گفت‌وگوی تلفنی خبر داد و نوشت: «خوب است که با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران صحبت کردم. یک گفت‌و‌گوی پر بار درباره روابط دوجانبه‌مان (داشتیم)».

 

وزیر امور خارجه هند اخیرا در مسیر سفرش به روسیه توقفی چند ساعته در تهران داشت و ضمن رایزنی با همتای ایرانی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه اوضاع افغانستان، با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب دیدار و پیام کتبی «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند را به وی تقدیم کرد. (اینجا بخوانید)

 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیروز نیز با همتایان خود در پاکستان، عمان، قطر، کویت، عراق، آفریقای جنوبی و جمهوری آذربایجان تلفنی گفت‌وگو و ضمن رایزنی درباره مناسبات دوجانبه عید سعید قربان را به آنها تبریک گفت.

 

وزیر امور خارجه ایران همچنین با وزیر خارجه کوبا نیز تلفنی گفت‌وگو و دخالت‌های خارجی در کوبا را مردود خواند./فارس

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: