صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 July 25
کد خبر: ۹۶۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
واریز سود سهام عدالت

باقیمانده سود سهام عدالت کی واریز میشود؟

واریز سود سهام عدالت یک بار 50 درصد و یک بار 40 درصد انجام شد و هنوز پرداخت قسمت سوم سود سهام عدالت باقی مانده است.

به گزارش راهبرد معاصر، واریز سود سهام عدالت که قرار بود کل مبلغ 200 هزار تومانی (برای سهام عدالت 532 هزار تومانی) یکجا در اسفند سال 99 انجام شود مانند سایر کارهای دولت دوازدهم ناقص انجام شد و به سال 1400 کشید که آن هم هنوز کامل نشده است و کاربران راهبرد معاصر می پرسند باقیمانده سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ در ادامه جزئیات آن را توضیح خواهیم داد.

 

 

سود سهام عدالت چقدر است؟

کل سود سهام عدالت برای برخی 200 هزار تومان و برخی 400 هزار تومان است. کسانی که دارای برگه های سهام عدالت 532 هزار تومانی هستند کل سور سهام عدالت آنها 200 هزار تومان می شود و دسته دوم که عمدتا جزء اقشار تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند سودشان 400 هزار تومان است. البته برخی ارزش برگه سهام عدالتشان متفاوت است که به میزان آن نسبت گرفته می شود و سود تعلق می گیرد.

 

مجموع واریزی سود سهام عدالت تا کنون

تا کنون دو مرحله واریز سود سهام عدالت انجام شده است. در مرحله اول 50 درصد سود سهام عدالت در اسفند ماه پرداخت شد. مرحله دوم واریز سود سهام عدالت در تیر 1400 انجام شد که 40 درصد از سود تخصیص یافته به حساب دارندگان این سهام واریز شد. (در حالی که از فروردین 1400 قرار بود 50 درصد باقیمانده به طور کامل پرداخت شود)


در حال حاضر 10 درصد از این مبلغ باقیمانده است که به زودی به حساب سرپرستان خانوار منتقل می شود.

 

 

علت واریز نشدن سود سهام عدالت به صورت یکجا

به گفته رئیس سازمان بورس علت عدم واریز کامل سود سهام عدالت وضعیت شرکت های بورسی بوده که در شناسایی سود و پرداخت به سهامداران تاخیر داشته اند. برخی گفته اند بدهی دولت به این شرکت ها باعث این شرایط شده است.

 

زمان واریز باقیمانده سود سهام عدالت

هر چند هنوز نمیشود زمان دقیق واریز سود سهام عدالت قسمت سوم را تعیین کرد و این به شرکت های باقیمانده بستگی دارد که چه زمانی سود سهامداران را توزیع می کنند اما به گفته مسئولان بورسی حداکثر تا پایان شهریور این مساله تعیین تکلیف خواهد شد و احتمالا قسمت سوم واریزی که 10 درصد است در مرداد 1400 واریز می گردد. برای اکثر دارندگان سهام عدالت (که برگه سهام عدالت 500 هزار تومانی دارند) این مبلغ معادل 20 هزارتومان است.

 

 

کسانی که سهام عدالت ندارند چه کنند؟

متاسفانه فعلا هیچ! با وجود وعده های مجلس و دولت برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان ثبت نام سهام عدالت هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و وعده ها در حد حرف باقیمانده است. تا ببینیم آیا در دولت بعدی اتفاقی خواهد افتاد یا خیر.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدی
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
سلام چرا خانواده ما سه نفربودیم برگه ی میلیونی داشتیم بار اول هرنفر156 باردوم هم هرنفر119 هزارما ک 200 هزار نگرفتیم انوقت شما میگید برگه 500 هزاری 200 هزار اونم ما تحت پوشش کمیته هم بودیم اینقد گرفتیم