صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۲۶
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 July 28
کد خبر: ۹۶۹۲۷
تعداد نظرات: ۵ نظر

آخرین اخبار رتبه بندی معلمان / چه کسانی به دنبال انحراف لایحه رتبه بندی هستند؟

رتبه بندی معلمان همچنان در صدر اخبار فرهنگیان قرار دارد. امروز وریز آموزش و پرورش در اختتامیه سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش‌ و پرورش گفته است: فشار بی‌حدی برای انحراف رتبه ‌بندی معلمان از مسیرش وجود دارد.

به گزارش راهبرد معاصر امروز محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش ‌و پرورش از فشار بی‌حدی برای انحراف رتبه ‌بندی معلمان خبر داده است. او به این نکته اذعان داشته است: برای ارتقای صلاحیت‌ها به رتبه بندی فکر کرده‌ایم. فشار بی حد و حصری برای انحراف رتبه بندی از مسیر خودش وجود دارد. مهم‌ترین هدف رتبه بندی، ارتقای صلاحیت‌هاست که چگونگی اندازه‌گیری این صلاحیت‌ها پاشنه آشیل رتبه بندی بوده و ورود به آن پرمخاطره است. در حال کار بر روی چگونگی سنجش این صلاحیت‌ها هستیم.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به این که در این اجلاس درباره شش محور مهم سخن گفتیم و معتقدم اگر عملکرد و بازده کیفی مطلوبی در این شش حوزه داشته باشیم آموزش‌وپرورشِ فردا بهتر از امروز خواهد بود گفت: اولین مسئله، نیروی انسانی است. نیروی انسانی آشفته و به هم ریخته بود و هنوز هم هست. برای ساماندهی این حوزه، از این نقطه شروع کردیم که افرادی که ویژگی افرادی که می‌خواهند وارد سیستم شوند را مشخص کنیم تا روشن شود که در آینده می‌تواند به ورود نیروی باکیفیت کمک کرده و بساط توقعاتی که در بیرون برای استخدام ایجاد شده را جمع کنیم و بگوییم برای پذیرفته شدگان بعد از سال ۹۲ دیگر هیچ مسئولیتی نداریم.

 

 

در این میان رئیس کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرده است: بزودی خبرهای خوشی درباره رتبه‌بندی معلمان اعلام می‌کنیم.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس در دومین روز از سی و پنجمین دوره اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت: در خصوص رتبه بندی معلمان به زودی خبرهای خوبی از سوی مجلس اعلام خواهد شد به هر حال ما همه تلاش می‌کنیم که معلمان روزگار خوشی داشته باشند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هادی
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
از این دولت و مجلس آبی برای معلم گرم نمیشه....نفرین بر هردو.
ناشناس
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
کدوم خبر خوش
ناشناس
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
این مسولان خیلی بی عرضه هستن
معلم
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
قالی باف و دولت جدید مانع رتبه بندی معلمان هستند. معلم زیر خط فقر است تو این مملکت که این را می فهمه. فقط بلدند از بیت المال بدزدند
یک معلم
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
همه مشکلات از بی عرضگی وزیر آموزش و پرورش هست