صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 03
کد خبر: ۹۷۳۳۶
حسین نقوی حسینی، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با راهبرد معاصر بررسی می کند:

مرز سهم خواهی و مشارکت گروه‌های سیاسی در دولت سیزدهم

حسین نقوی حسینی، نماینده ادوار مجلس در خصوص مرزبندی سهم خواهی یا مشارکت گروه‌های سیاسی گفت: اگر پیشنهادات و نظرات این احزاب و گروه ها و حتی ستادهای انتخاباتی به عنوان پیشنهاد به رئیس دولت داده شود خیلی خوب است حتی اشکالی ندارد چون آنها حق دارند پیشنهادات را ارائه کنند. ولیکن اگر این از حد پیشنهاد عبور کند و بخواهند این اتفاق بیفتد، این سهم خواهی است و قطعاً غیرقابل قبول است.

 

حسین نقوی حسینی، نماینده ادوار مجلس در گفت و گو با راهبرد معاصر، درباره چیدمان کابینه دولت سیزدهم گفت: من فکر می کنم با توجه به شاخص ها و ویژگی هایی که دکتر رئیسی از دوران کاندیداتوری چه در  سال 96 و همچنین این دوره که رییس جمهور شدند  ارائه کردند و تعریف هایی از نوع مدیریت و شخصیت هایی که در جایگاه این مدیریت ها قرار می گیرند ارائه کردند، تلاش این است که نیروهایی با ویژگی های انقلابی، جهادی، مردم محور، پاکدست و تلاشگر را انتخاب کنند و قطعاً در این زمینه کارهای زیادی صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: افرادی که قرار است در جایگاه های مدیریت ارشد قرار بگیرند مورد بررسی قرار گرفتند چون دولت سه لایه مدیریت دارد. مدیریت ارشد که شامل رئیس جمهور، معاونین و وزرای کابینه در نهاد ریاست جمهوری می شوند همچنین استاندارها را می توان بعنوان مدیران ارشد نام برد به جهت اینکه جایگاه آنها اهمیت دارد.

 

نقوی حسینی در خصوص لایه دوم مدیران تصریح کرد: لایه دوم مدیران میانی نیز اهمیت بالایی داشته، مدیرانی که روسای سازمان ها، مدیران کل استان ها، مدیران کل مرکزی، مدیران کل وزارتخانه ها و مدیران پایه هستند. در نهایت این مدیران پایه از این جهت خیلی مهم هستند که با مردم برخورد می کنند. یعنی اگر سیاست گذاری دولت به اجرا برسد، اجرا دست مدیران پایه، روسای اداراتی که در شهرستان و استان ها با مردم روبرو هستند، از دهیار و بخشدار و رئیس های ادارات بخش و شهرستان تا مدیران کل استان ها، مدیران پایه هستند. به نظر من، آقای رئیسی روی اینها فکر کرده و تصمیمات لازم را گرفته و روی مدیران ارشد بررسی هایی انجام شده و افراد مختلف برای هر پستی در نظر گرفته و برنامه دیده شده است.

 

نقوی حسینی، در پاسخ شائبه سهم‌خواهی جریان پایداری گفت: جریانات سیاسی، گروه های سیاسی، احزاب سیاسی و حتی کسانی که در ستادهای انتخاباتی فعال بودند و فعالیت کردند قطعاً نظراتی و پیشنهاداتی در حوزه مدیریت دارند، اگر این پیشنهادات را در قالب منطقی به عنوان پیشنهاد به رئیس دولت ارائه کنند این اشکالی ندارد. اسم این سهم خواهی نیست. رئیس دولت مثل بقیه مدیران می تواند این افراد را نیز بررسی کند چون این حجم گسترده مدیران که همه در یک جای خاص نیستند، بالاخره در بین گروه ها، احزاب و جریان ها افراد پاکدست انقلابی، مردم محور و شایسته وجود دارند.

 

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: بنابراین، اگر پیشنهادات و نظرات این احزاب و گروه ها و حتی ستادهای انتخاباتی به عنوان پیشنهاد به رئیس دولت داده شود خیلی خوب است حتی اشکالی ندارد چون آنها حق دارند پیشنهادات را ارائه کنند. ولیکن اگر این از حد پیشنهاد عبور کند و بخواهند این اتفاق بیفتد، این سهم خواهی است و قطعاً پدیده بدی است و قابل قبول نیست چون سهم خواهی در دولت سیزدهم نداریم.

 

او در پایان تاکید کرد: آقای رئیسی از ابتدا اعلام کردند من مستقل هستم و به هیچ حزب و گروهی هم دینی ندارم چون مردم پای صندوق آمدند و مردم به آقای رئیسی رای دادند. مردم به جریانات رای ندادند، مردم از عملکرد آقای رئیسی در این سال ها راضی بودند و او را شایسته تر از بقیه دانستند و به او رای دادند. بنابراین اگر این مطالبات در حد پیشنهاد باشد، خیلی مطلوب است اما اگر در حالت درخواست و توقع ارائه شود قطعاً موضوع مناسبی نیست لذا هیچ کسی نباید در دولت سهم خواهی کند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: