صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۵۶
  • يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 28 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۲ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 02
کد خبر: ۹۷۴۸۷

آخرین اخبار از احتمال تعطیلی دو هفته ای کشور

کارشناسان می گویند تنها راه مهار دلتا کرونا تعطیلی دو هفته کشور است. این در حالی است که قرار است با دستور رهبر انقلاب موضوع تعطیلی دو هفته ای کشور در ستاد ملی کرونا بررسی شود.

به گزارش راهبرد معاصر پیک پنجم کرونا در کشور همزمان با ورود دلتا کرونا در حال پیشروی است و همین موضوع باعث پیچیده تر شدن اوضاع بیماری کووید 19 در کشور شده است. به طوری در اغلب استان های کشور به ویژه کلانشهرها ظرفیت بیمارستان ها کامل شده و برخی از بیمارستان ها برای ارائه خدمات به بیماران مجبور به ایجاد بخش های جدید کرونا در بخش های مختلف بیمارستان حتی در نمازخانه ها شدند. در این میان اما کارشناسان معتقدند تنها راهکار برون رفت از وضعیت فعلی تعطیلی دو هفته کشور است. موضوعی که سعید نمکی در نامه ای به رهبر انقلاب خواستار آن شده و رهبر انقلاب نیز دستور بررسی  آن را به رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا صادر کرده اند. دستور رهبری شده است تا به اعتقاد بسیاری احتمال تعطیلی دو هفته ای کشور افزایش یابد. در این میان بنا بر اعلام دبیر قرارگاه ستاد ملی کرونا قرار است پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای کشور در جلسه فردا این قرارگاه بررسی شود. 

 

 

احتمال تعطیلی دو هفته ای کشور

در حال حاضر کشور در پیک پنجم کرونا با ویروس دلتا کرونا درگیر است. دلتا کرونا به سبب قدرت سرایت بسیار بالای خود در تمامی استان های کشور فعال شده و در مدت کوتاهی باعث شده است که تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا به صورت تصاعدی افزایش یابد.  همین موضوع سبب شده است تا کارشناسان سلامت تنها ترین و کم هزینه ترین راهکار را تعطیلی دو هفته ای کشور اعلام کنند. البته این در شرایطی است که طی این مدت مردم توجه ویژه ای به رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند و کشور وارد قرنطینه کامل شود در غیر این صورت فعال بودن دلتا کرونا در کشور اثرات جبران ناپذیری را برای نظام سلامت کشور خواهد داشت.

 

افزایش تعداد مبتلایان و فوتی های کرونا

آمارهای ثبت شده دو هفته اخیر نشان می دهد که میزان بیماری کرونا در کشور با افزایش بیش از 46 درصد همراه بوده است. این در حالی است که میزان بستری نیز در این مدت افزایش 73 درصدی داشته است. همچنین میزان بستری بیماران در آی سی یو 25.3 درصد افزایش داشته است. در نهایت فوتی های ناشی از کرونا نیز با افزایش 87.6 درصدی همراه بوده است.

 

 

تعطیلی 6 روزه اثرگذار نبود

چنی پیش همزمان با نزدیک شدن به عید سعید قربان تهران به مدت 6 روز تعطیل شد. این تعطیلات مختص ادارات دولتی و گروه های 2، 3 و 4 مشاغل بود. در این میان این تعطیلات فرصتی برای مسافرت برخی از هموظنان به نقاط مختلف کشور شدو موضوعی که سبب شد عملا این تعطیلی نه تنها سودی برای کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر داشته باشد بلکه بر شدت آن بیافزاید. به طوری که کارشناسان معتقدند: تعطیلی شش روده اثرگذاری مثبتی در کنترل دلتا ویورس نداشته است و حتی سبب ثبت رکورد های جدید در ابتلا و فوتی ها داشته است.

 

 

اوضاع کرونا در دو هفته آینده

کارشناسان با بررسی آمارها پیش بینی می کنند تا دو هفته آینده باید منتظر ثبت رکورد های جدید در ابتلا و فوتی بود، چرا که فعالیت دلتا کرونا در کشور بیش از گذشته شده است و در این میان بی توجهی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی نیز مزید بر علت شده است. به همین دلیل است که آنها اصرار می کنند، تنها راهکار برای کنترل این وضعیت قرنطینه و تعطیلی کامل کشور است با رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی است.

 

 

نامه وزیر بهداشت به رهبر انقلاب و پاسخ ایشان

روز گذشته سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه ای به رهبر انقلاب با اشاره به موج پنجم کرونا پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای کل کشور را برای کاهش چرخش ویروس کرونا و بار بیمارستان ها مطرح کرد. در پی این نامه رهبر انقلاب از رئیس جمهور خواستند تا موضوع تعطیلی دو هفته ای کشور در ستاد ملی کرونا بررسی شود. در متن نامه رهبر انقلاب آمده است: پیرو هشدار وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیشنهاد تعطیلی بخاطر بیماری همه‌گیر، مقتضی است این موضوع در ستاد ملّی کرونا مطرح و بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد».

 

 

بررسی پیشنهاد دوهفته ای کشور، فردا

قرار است فردا سه شنبه 12 مرداد ماه 1400 هجدهمین جلسه قرارگاه ستاد مقابله با کرونا برگزار شود. به گفته دبیر این قرارگاه این جلسه به رسایت وزیر کشور تشکیل خواهد شد و قرار است پیشنهاد وزیر بهداشت درباره تعطیلی دو هفته ای کشور برای کنترل شیوع ویروس کرونا و کاهش بار بیمارستان های کشور مورد بررسی قرار گیرد.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: