صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 03
کد خبر: ۹۷۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

خداحافظی سعید معروف از تیم ملی والیبال صحت دارد؟

المپیک توکیو احتمالا آخرین میدان کاپیتان پر افتخار تیم ملی والیبال ایران با پیراهن تیم ملی بود. پیش از این صحبت هایی مبنی بر خداحافظی سعید معروف از تیم ملی والیبال شنیده می شد و حالا این خبر قوت گرفته است.

به گزارش راهبرد معاصر، خداحافظی سعید معروف از تیم ملی والیبال شوک دوباره ای به تیم ملی والیبال  پس از حذف از رقابت های المپیک توکیو  خواهد بود . آخرین دیدار تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپن بود که با نتیجه  5 بر 3 شکست خورد و تنها با کسب  2 پیروزی و جایگاه پنجمی درگروهی  که 6 تیم حضور داشت  از گردونه بازی ها حذف شد. این حذف تلخ با اشک و بغض سعید معروف در این دیدار همراه بود. سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال که جزو برترین پاسور های دنیا محسوب می شود پس از این دیدار همراه تیم ملی والیبال به ایران بازنگشت و گویا تصمیم جدی برای خداحافظی با تیم ملی والیبال دارد البته عده ای هم به دنبال منصرف کردن او از این تصمیم هستند. باید دید پایان کار سعید معروف ، والیبالیستی که در تیم ملی خوش درخشید با حذف تلخ ایران مقارن می شود یا نه.

 

اشک های سعید معروف پس از حذف از المپیک 2020

 
تیم ملی والیبال ایران در شرایطی که استارت امیدوار کننده‌ای در المپیک توکیو داشت و توانست در گام اول لهستان مدعی را از پیش رو بردارد و در گام دوم ونزوئلا را به راحتی شکست دهد، در ادامه دو شکست مقابل کانادا و ایتالیا را متحمل شد تا کارش برای صعود به دور یک چهارم نهایی سخت شود.


ژاپنی‌ها هم از ۴ بازی قبلی خود دو برد برابر کانادا و ونزوئلا کسب کردند، شرایطی مشابه ایران داشتند و همین موضوع باعث شد تا فقط یکی از این دو تیم شانس صعود به جمع ۸ تیم برتر المپیک را داشته باشند.
 


در آخرین بازی گروه A ایران و ژاپن از ساعت ۱۵:۱۰ به وقت تهران در یک نبرد فوق حساس و یک جنگ تمام عیار آسیایی به مصاف هم رفتند؛ دیداری که برنده آن می‌توانست صعود خود را به عنوان تیم سوم از این گروه قطعی کند.


در نهایت با اینکه ایران ۲ بر یک از حریفش پیش افتاده بود، کار به ست پنجم کشید و ژاپنی‌ها با بازی کم اشتباه‌تر خود توانستند برنده این نبرد لقب بگیرند. باخت ۳-۲ ایران به معنای حذف زودهنگام از المپیک توکیو بود؛ در حالی که ژاپن به مرحله بعدی صعود کرد.
 
پس از باخت ۳ بر ۲ تیم ملی والیبال مقابل ژاپن و حذف از مسابقات المپیک سعید معروف کاپیتان تیم هم که امیدوار بود و با شگفتی سازی روی سکو برود و با یک نتیجه خارق العاده توکیو را ترک کند بغضش ترکید و در پایان بازی اشک ریخت البته او بر خلاف دیگر ورزشکاران جلوی دوربین نرفت و مصاحبه هم نکرد.
 
 

حرکت جنجالی کاپیتان تیم ملی ایران در المپیک توکیو 2020

 
 
دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن به عنوان آخرین دیدار مرحله مقدماتی برگزار شد در ست پنجم این مسابقه و در شرایطی که بازیکنان دور آلکنو جمع شده بودند تا نکات فنی وی را گوش کنند، سعید معروف کاپیتان و پاسور تیم ملی به حالت قهر در منطقه بازیکنان ذخیره ایستاد و در جمع سایر بازیکنان حاضر نشد. به نظر می‌رسید معروف از موضوعی دلخور بود و با این اقدام قهر و ناراحتی‌اش را نشان داد.
 
 

واکنش آلکنو به قهر سعید معروف

 
 
آلکنو سرمربی تیم ملی در واکنش به قهر سعید معروف می‌گوید: «هیچ مورد خاصی وجود نداشت و اتفاقی رخ نداده بود.» او درباره خداحافظی بعضی از بازیکنان تیم ملی هم می‌گوید: «هیچیک از بازیکنان در رابطه با خداحافظی صحبتی با من انجام نداده‌اند. من فقط با خوش خبر صحبت کردم که از ژاپن به روسیه خواهم رفت و اگر کنفرانس خبری در ایران قرار باشد برگزار شود و شرایط حضورم باشد در آن شرکت خواهم کرد، اما اگر این شرایط فراهم نشد من این آمادگی را دارم تا در یک کنفرانس خبری به صورت آنلاین پاسخگوی خبرنگاران ایرانی باشم. اما درباره بازگشتم به ایران باید بگویم برای انجام مسائل شخصی که دارم باید دو تا سه هفته به کشورم بروم، اما با شروع سپتامبر آمادگی حضور در ایران را دارم.»
 

 

واکنش بازیکن تیم ملی درباره خداحافظی سعید معروف با تیم ملی والیبال

 

پوریا فیاضی بازیکن  تیم ملی والیبال گفت : هیچ موقع والیبال ما این قدرت را ندارد که یکدفعه پوست اندازی کند و باید همیشه با تجربه‌ها در تیم باشند که به جوانان کمک کنند با تجربه‌های تیم ما در شرایط بدنی نیستند که بخواهند کنار بروند و می‌توانند بمانند. الان تیم‌های قدرتمند دنیا به تورنمنت‌های حساس میرسند با تجربه‌ها را می‌آورند وقتی با تجربه‌های ما بهترزن‌های لیگ جهانی بودند. ما باید منت سید موسوی و سعید معروف را بکشیم که برای‌مان بازی کنند. ما اگر تیم ملی داشتیم که می‌توانستیم یک دفعه همه را کنار بگذاریم و ضربه نخوریم مشکلی نداشتیم، ولی تیم ملی همیشه از بازیکنان با تجربه در ترکیبش استفاده کرده است و دو سه تا جوان کنار با تجربه‌ها قدرتمند شدند.
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
اگر تنها راهش منت کشیه من هستم
توروخدا نرین اصلا من خر من نابلد آقای فیاضی که باتجربه س حرف اونو حداقل زمین نندازین