صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۲۷
  • سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 23 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 04
کد خبر: ۹۷۶۳۶

انتخاب شهردار جدید تهران

ناصر امانی نماینده منتخب شورای شهر تهران از انتخاب شهردار تهران پیش از مراسم تحلیف ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ 13 مرداد خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، ارائه برنامه گزینه های تصدی شهرداری تهران به پایان رسید و به گفته ناصر امانی نماینده منتخب دوره ششم شورای شهر تهران قرار است شهردار تهران قبل از آغاز به کار رسمی شورای ششم به صورت غیر رسمی انتخاب شود و رای گیری و انتخاب نهایی در جلسه رسمی صورت گیرد. محسن پیر هادی که آخرین فردی بود که برنامه خودرا ارائه داد، نمایده مجلس یازدهم است و سابقه حضور در شهرداری تهران را دارد و رقیب اصلی مازیار حسینی ، معاون سابق قالیباف است. باتوجه به برگزاری مراسم تحلیف ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در روز پنج شنبه 14 مرداد 1400 قرار است انتخاب نهایی شهردار امروز چهارشنبه 13 مرداد انجام شود .

 

انتخاب شهردار جدید تهران

 

فرآیند بررسی برنامه‌های گزینه‌های تصدی شهرداری تهران از روز شنبه بر اساس برنامه اعلام شده از سوی منتخبین شورای شهر تهران آغاز شد. بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده قرار بود روز شنبه نهم مردادماه ۱۴۰۰ در سه نوبت اشاره شده به ترتیب آقای آبرومند، خانم آباد و در نوبت سوم آقای زاکانی حضور پیدا خواهند کرد و برنامه‌های خود را ارائه کنند که جمال‌الدین آبرومند در ادامه انصراف خود را اعلام کرد.

روز یکشنبه دهم مردادماه هم قرار بود به ترتیب علی نیکزاد، مازیار حسینی و رستم قاسمی برنامه‌های خود را ارائه کنند که در این ارتباط علی نیکزاد انصراف خود را برای ادامه کار اعلام کرد و رستم قاسمی هم برنامه‌های خود را به صورت مکتوب در اختیار منتخبین شورای شهر تهران قرار داد، اما به دلیل سفر خارجی در جلسه حاضر نشد و مازیار حسینی هم برنامه‌های خود را ارائه کرد.

عباس علی‌آبادی، مهرداد بذرپاش و هابیل درویش ۳ گزینه دیگر تصدی شهرداری تهران بودند که بنا بر اعلام شورای شهر تهران قرار بود روز دوشنبه ۱۱ مرداد برنامه‌های خود را ارائه کنند که با اعلام مهدی چمران رئیس موقت منتخبین شورای شهر تهران، مهرداد بذرپاش و عباس علی آبادی انصراف خود را اعلام کردند و هابیل درویش برنامه‌های خود را اعلام کرد.

 



روز گذشته نیز به ترتیب اسماعیل احمدی مقدم و محسن پیرهادی دو گزینه دیگر تصدی شهرداری تهران برنامه‌های خود را اعلام کردند.

بنا بر اعلام مهدی چمران رئیس موقت منتخبین شورای شهر تهران از امروز نیز فرایند امتیاز دهی به ۷ گزینه تصدی شهرداری تهران آغاز خواهد شد و در ادامه ۲ یا ۳ نفر به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد و در نهایت شهردار جدید تهران از بین آن‌ها انتخاب خواهد شد.

همچنین بر اساس اخبار غیررسمی علیرضا زاکانی، مازیار حسینی و محسن پیرهادی در بین ۷ گزینه شانس بیشتری را برای راه‌یابی به مرحله بعدی دارند که در این ارتباط باید منتظر رای منتخبین شورای شهر تهران باشیم.

همچنین بنا بر اعلام عیسی فرهادی فرماندار تهران فردا مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره شورای شهر تهران با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، استاندار تهران و رئیس مجمع نمایندگان تهران، معاون عمرانی استاندار تهران، فرمانداران شهرستان‌های ری و شمیرانات، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و رئیس سابق شورای شهر تهران برگزار خواهد شد.

 

مازیار حسینی کیست؟



از سوابق تحصیلی مازیار حسینی می‌توان به مدرک دکترای تخصصی (PHD) در رشته مهندسی عمران گرایش مهندسی سازه و زلزله اشاره کرد.

او معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در زمان مسئولیت قالیباف در شهرداری تهران و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌و‌شهرسازی در دوره صدارت محمد اسلامی در دولت دوازدهم بود که برکنار شد.

از دیگر سوابق اجرایی او می‌توان به مدیرعامل و نایب‌رئیس هیأت‌مدیره هلدینگ ساختمانی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (۱۳۹۷ تاکنون)، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران (۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶) و جانشین شهردار تهران در ستاد مدیریت بحران و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران (۱۳۸۲ تا ۱۳۸۸) اشاره کرد.

حالا باید دید روز پنجشنبه پیرهادی پست شهرداری تهران را می‌گیرد یا مازیار حسینی. گفتنی است هیات رئیسه شورا نیز در همان روز پنجشنبه مشخص می‌شود.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: